Jos asiaa noin ajattelee niin lienee viisainta olla käyttämättä moottoria ollenkaan noilla pakkasilla. Lämpiäähän se motti käydessäänkin yhtä nopeesti.On 2004-03-05 09:14, deore wrote:
Hmmm...oletkos ajatellut,onko moottorille hyvä,että se lämpenee -30 pakkasesta "iskukuumentamalla" lämpimäksi?Taitaa pidemmän päälle olla huonompi vaihtiehto,kuin lohkolämppärillä pikkuhiljaa lämpeneminen.1½ tuntia kovallakin pakkasella riittää lohkoläppärillä.
Ja mitä sen auton lämpöisenä pitämiseen tulee 8-10 tuntia noilla pakkasilla niin ilmeisesti noilla eläinlääkäreillä on sitten aina sähköä saatavilla kun pitää autoa pitää lämpöisenä jatkuvasti, eikö? Meinaan kai niilläkin järki pelaa, jos tarvitsee lääkkeitä lämpöisessä säilytellä niin ottaa ne sisälle.
Itse olen tämän talven käyttänyt Eberiä ja tulen oman kokemukseni perusteella sitä käyttämään myös jatkossakin. Akun kestoon voi paljon itse vaikuttaa sen mukaan pitääkö sen auton olla sisältä kuin sauna vai pitääkö sen olla lämmin ollenkaan. Sisätilat kuitenkin lämpenee suht nopeesti jos moottori on lämmin käynnistettäessä. Järjen käyttö kun on bensalämppärinkin kanssa sallittu
JL