Astra K 1.0 pieni nykiminen.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
lexi82
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 07:51
Paikkakunta: Joensuu

Astra K 1.0 pieni nykiminen.

Viesti Kirjoittaja lexi82 »

Pari kk/ja n. 3000km ajoa takana 2017 1.0 (138tkm) K-Astralla kaupanteon jälkeen.
Muutamia kysymyksiä herännyt mieleen. Mistähän johtuu hankaluus kaupunkiajossa, jotenkin kaasun kanssa vaikea"pelata", kun nostat sen ns vaihdejarrulle, ja sitten hetken kuluttua aloitat uuden ihan normaalin kiihdytyksen niin auto ikäänkuin tekee pienet nykimiset? Reilulla polkemisella ei näitä nykimisiä niin huomaa.
Mutta kaupungin keskustan liikenteessä hieman hankalaa ajellla pidemmänpäälle reiluilla kaasutuksilla 😁.
Samaan vaihdejarruttamiseen liittyen ihmetyttää pitkä viive bensansyötön päättymisessä, eli ajotietokoneessa näyttää hetkellisessä kulutuksessa useita sekunteja kulutusta..ja auto kulkee liian kovaa siihen nähden että jalka kaasulta nostettu. Vasta pari sekuntia myöh ilmestyy "0,0"ruutuun ja vauhti hidastuu reilummin. Oire jostakin, vai ominaisuus?

Sit kolmas juttu että onko näissä kolmipyttyisissä (eka minulle) normaalia moottorin tyhjäkäyntiäänen muutokset, tosi tasaisesti kyllä käy, mutta välillä tuntuu että moottorin" "putputus" on tosi voimakasta.. Ja vavahtelevaa.. Ja toisella hetkellä tätä hytkytystä ei juuri huomaa..
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15165
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K 1.0 pieni nykiminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onko sytytystulpat vaihdettu milloin ja onko autossa käytetty polttoaineen lisäainetta tankkiin?

Hae ainakin nyt alkuun motonetistä liquimolyn 120ml purkkeja kaksi tankkiin. https://www.motonet.fi/tuote/liqui-moly ... t=60-03407
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
lexi82
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 07:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Astra K 1.0 pieni nykiminen.

Viesti Kirjoittaja lexi82 »

Tulpat vaihdettu 10/24, =25tkm sitten. Lisäaineesta ei tietoa. Huollettu aiemman omistajan toimesta Opel merkkihuollossa 3/26, = 4tkm sitten.
Käyn ton lisäaineen vaikkapa huomenna.
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15165
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K 1.0 pieni nykiminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jos ei ilmene vaikutusta niin sitten vikamuistien lukuun.
Nuo on minusta varsin nätti ja tasakäyntisiä. Vääntöähän ei litrasessa paljoa ole joten vaatiikin hieman kierroksia.

Kokeile toista vastaavaa käydä ajamassa ettei kyseessä ole ominaisuus ja aiempi ajonollut vaikka dieselillä jolloin pitäisi vähän ajotapaa muuttaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
lexi82
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 07:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Astra K 1.0 pieni nykiminen.

Viesti Kirjoittaja lexi82 »

Eli 2 pulloa, tuohon noin 48L tankkiin? (just tankkasin bensavalon sytyttyä, ja 45l meni, eli tod taitaa yli 50l olla tilavuutta)
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15165
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K 1.0 pieni nykiminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jep
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC