1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
-
hintasaarnaaja
- 'Kadett'

- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21
1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Oisko joku mysteeri imuvuoto??
Kaasarina solex 30/35 pdsi ja otsikon mukaisesti 83 d kadetissa tosi korkee tyhjäkäynti. Alkanut pesun ja korjaussarjan asennuksen jälkeen
Mikään vivusto ei takertele. Tyhjäkäyntii saa jotenkin käymään siten, että säätää kaasuläpän lähes kokonaa kii, mut sit kerää bensaa siihen läpän pääle ja kaasuu ku polkasee nii on tosi herkät kierrokset ja jää "leijuu"
Bräkkäriä kun sumuttelee vähän ympäri imusarjaa ja kaasaria niin ottaa kierroksia eli jossain vuoto? . kaikki tiivisteet, prikat ja o-renkaat vaihettu, pinnat putsattu ja momentis on
Kellään kokemuksia, onko osat kierot ja tilanne menetetty? Tiivisteet laitoin silleensä vaan ilman mitään liimoja, imusarjan tiiviste Victor Reinz ja kaasarin korjaussarja KaasutinExpertiltä
Kaasarina solex 30/35 pdsi ja otsikon mukaisesti 83 d kadetissa tosi korkee tyhjäkäynti. Alkanut pesun ja korjaussarjan asennuksen jälkeen
Mikään vivusto ei takertele. Tyhjäkäyntii saa jotenkin käymään siten, että säätää kaasuläpän lähes kokonaa kii, mut sit kerää bensaa siihen läpän pääle ja kaasuu ku polkasee nii on tosi herkät kierrokset ja jää "leijuu"
Bräkkäriä kun sumuttelee vähän ympäri imusarjaa ja kaasaria niin ottaa kierroksia eli jossain vuoto? . kaikki tiivisteet, prikat ja o-renkaat vaihettu, pinnat putsattu ja momentis on
Kellään kokemuksia, onko osat kierot ja tilanne menetetty? Tiivisteet laitoin silleensä vaan ilman mitään liimoja, imusarjan tiiviste Victor Reinz ja kaasarin korjaussarja KaasutinExpertiltä
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Mitä sulla on kaasarin ja imusarjan välissä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
hintasaarnaaja
- 'Kadett'

- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Ihan perus millin paksusesta tiivistepaperist tehty tiiviste. Se on kyl vähän väärän mittainen ja jää mun mielestä vähän liian kapeeks, ei täytä koko tiivistyspintaa reunoja myöten. Se tuli korjaussarjan mukana nii luulin et menis vaan ku laittaa väliin, pitäskö hakee toisenlainen, mitoiltaan vähän parempi? jos ei nyt vaikka jää ikäänku pinnat tasaseks
Imusarjan ja kaasuläppäkammion kaulathan on sisähalkasijaltaan 35mm ja ulkohalkasijaltaan 52mm (omalla mittauksel). Uus tiiviste oli 32mm ja 49mm. uutta hakemaan ja uus yritys?
Imusarjan ja kaasuläppäkammion kaulathan on sisähalkasijaltaan 35mm ja ulkohalkasijaltaan 52mm (omalla mittauksel). Uus tiiviste oli 32mm ja 49mm. uutta hakemaan ja uus yritys?
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Kaasarin ja imusarjan väliin kuuluu oikeesti O rengas. Siinä imusarjassa on ura sille.
Ite oon käyttäny 1,2mm paperitiivistettä onnistuneesti, itr leikattuna. 0,5mm tiivisteen imas välistä pois
Ite oon käyttäny 1,2mm paperitiivistettä onnistuneesti, itr leikattuna. 0,5mm tiivisteen imas välistä pois
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
hintasaarnaaja
- 'Kadett'

- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Joo, tiivisteen vaihdoin sopivampaan, ei vaikutusta mut tulihan vaihettuu
imusarjan pulttien reiissä oli öljyä joka nous sitten siihen tiivisteeseen, kovin hyvinhän se ei sillon tiivistä. Putsasin kaiken kunnolla uudestaan ja kokeilin niin hetken aikaa toimi ihan jees kunnes taas alko vuotaa
Uutta tiivistettä vaa vissiin oottelee, jos öljy ja bräkkäri on jo tehny tosta vaihdetusta entisen
imusarjan pulttien reiissä oli öljyä joka nous sitten siihen tiivisteeseen, kovin hyvinhän se ei sillon tiivistä. Putsasin kaiken kunnolla uudestaan ja kokeilin niin hetken aikaa toimi ihan jees kunnes taas alko vuotaa
Uutta tiivistettä vaa vissiin oottelee, jos öljy ja bräkkäri on jo tehny tosta vaihdetusta entisen
-
hintasaarnaaja
- 'Kadett'

- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Ja nimenomaan tarkotin imusarjan tiivistettä
-
hintasaarnaaja
- 'Kadett'

- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Kuinkas kun imusarjan tiivisteessä lukee "AUSSEN", tarkotetaanko sillä ilmavirtauksen suuntaa ulos vai ulospäin moottorista? Eli se puoli kaasariin päin vai moottoriin päi?
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
Nii kannen ja imusarjan välinen?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
hintasaarnaaja
- 'Kadett'

- Viestit: 14
- Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti
ei sillä oo mitään väliä
onhan imusarjan esilämmityskanavat ehjät
onhan imusarjan esilämmityskanavat ehjät
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)