1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
hintasaarnaaja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21

1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hintasaarnaaja »

Oisko joku mysteeri imuvuoto??

Kaasarina solex 30/35 pdsi ja otsikon mukaisesti 83 d kadetissa tosi korkee tyhjäkäynti. Alkanut pesun ja korjaussarjan asennuksen jälkeen

Mikään vivusto ei takertele. Tyhjäkäyntii saa jotenkin käymään siten, että säätää kaasuläpän lähes kokonaa kii, mut sit kerää bensaa siihen läpän pääle ja kaasuu ku polkasee nii on tosi herkät kierrokset ja jää "leijuu"

Bräkkäriä kun sumuttelee vähän ympäri imusarjaa ja kaasaria niin ottaa kierroksia eli jossain vuoto? . kaikki tiivisteet, prikat ja o-renkaat vaihettu, pinnat putsattu ja momentis on

Kellään kokemuksia, onko osat kierot ja tilanne menetetty? Tiivisteet laitoin silleensä vaan ilman mitään liimoja, imusarjan tiiviste Victor Reinz ja kaasarin korjaussarja KaasutinExpertiltä
Avatar
Juho M-P
OCF Member
OCF Member
Viestit: 16151
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mitä sulla on kaasarin ja imusarjan välissä?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
hintasaarnaaja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hintasaarnaaja »

Ihan perus millin paksusesta tiivistepaperist tehty tiiviste. Se on kyl vähän väärän mittainen ja jää mun mielestä vähän liian kapeeks, ei täytä koko tiivistyspintaa reunoja myöten. Se tuli korjaussarjan mukana nii luulin et menis vaan ku laittaa väliin, pitäskö hakee toisenlainen, mitoiltaan vähän parempi? jos ei nyt vaikka jää ikäänku pinnat tasaseks

Imusarjan ja kaasuläppäkammion kaulathan on sisähalkasijaltaan 35mm ja ulkohalkasijaltaan 52mm (omalla mittauksel). Uus tiiviste oli 32mm ja 49mm. uutta hakemaan ja uus yritys?
Avatar
Juho M-P
OCF Member
OCF Member
Viestit: 16151
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaasarin ja imusarjan väliin kuuluu oikeesti O rengas. Siinä imusarjassa on ura sille.

Ite oon käyttäny 1,2mm paperitiivistettä onnistuneesti, itr leikattuna. 0,5mm tiivisteen imas välistä pois
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
hintasaarnaaja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hintasaarnaaja »

Joo, tiivisteen vaihdoin sopivampaan, ei vaikutusta mut tulihan vaihettuu :thumbsup:

imusarjan pulttien reiissä oli öljyä joka nous sitten siihen tiivisteeseen, kovin hyvinhän se ei sillon tiivistä. Putsasin kaiken kunnolla uudestaan ja kokeilin niin hetken aikaa toimi ihan jees kunnes taas alko vuotaa

Uutta tiivistettä vaa vissiin oottelee, jos öljy ja bräkkäri on jo tehny tosta vaihdetusta entisen :banghead:
hintasaarnaaja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hintasaarnaaja »

Ja nimenomaan tarkotin imusarjan tiivistettä
hintasaarnaaja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hintasaarnaaja »

Kuinkas kun imusarjan tiivisteessä lukee "AUSSEN", tarkotetaanko sillä ilmavirtauksen suuntaa ulos vai ulospäin moottorista? Eli se puoli kaasariin päin vai moottoriin päi?
Avatar
Juho M-P
OCF Member
OCF Member
Viestit: 16151
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Nii kannen ja imusarjan välinen?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
hintasaarnaaja
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Loka 2023, 22:21

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hintasaarnaaja »

Just se 8)
Avatar
Juho M-P
OCF Member
OCF Member
Viestit: 16151
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 1.2 ohv ja hyvin korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

ei sillä oo mitään väliä

onhan imusarjan esilämmityskanavat ehjät
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)