Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana *RATKAISTU*

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana *RATKAISTU*

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Iltaa, jälleen tätä.

Sukulaisella 40tkm ajettu tuollainen vehje, kuumana nykii ja jopa tyhjäkäynti pätkii kuin valmetti :)

autocommilla ei vikoja, livet ok.
ehkä pitäisi kokeilla op-commia kun sellainen pajalla on.

Näytti että tulpat, puola-paketti taikka ilmamäärä-massamittari.
Mittari putsattu-ei likainen, uudet tulpat.

uusi mittari satkun, puolapaku satkun, siitä firman alet -25%.

1. lamda pomppii ok, kun nykäsee niin tipahtaa pariksi sekaksi tasan nollaan.

Olisiko vinkkejä mitä tsiikata?

Kiitos etukäteen.

Moottorikoodi: A 12 XER
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Tuossa katselin niin egr taikka kaasuläppäkotelo yleensä paskanen tyyppivika opeleissa.
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Pitää putsata kaasuläppä-kotelo, ja egr, kuhan löytää egr:n, kaasuläppäkotelo on melko varmasti tiedossa jo
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15166
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Puolapaketti sisältä hspettunut paskaksi. Irroita lypsinkumet
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

1,2sorsa kirjoitti: 20 Huhti 2026, 17:58 Puolapaketti sisältä hspettunut paskaksi. Irroita lypsinkumet
Tätä meinasin, katson ekana kaasuläppäkotelon ja egr:n, ne ei maksa muuta kuin vaivaa, sitten puolapaku alle satkun.
kiitos vinkistä <3
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Mistähän päin konehuonetta lähtisi katsomaan nuita, kaasuläppäkotelo ja egr:ää?
netin kuvat ovat vähän mitä ovat.
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Moro, autocom ei näytä oikein corsasta mitään live-dataa, pitää huomenna hakea pajalta op-com, mitähän sillä pitäisi oikein tarkastella?
kun kone kuuma ja nykäsee tyhjää niin tietysti lamda tipahtaa pidemmäksi aikaan nollaan.

olisi mukava tietää että mitä op-commista oikein ottaa tarkkailun alle.
varmasti paljon parempi opeleihin mitä autocom 2020.
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

oskarilla mitattu nokka-anturit, rätisee puolapaketti pahasti, elikäs lyö läpitte.

uutta tilaten ja sitten jatketaan.
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Noniih, kiitos itselleni.
Uusi puolapaketti 200e, uudet tulpat 160e että silleen.
Tänne ei saa kuvaa mutta Championin tulpat 15 000km ajettu, täysin mätä-ruosteessa ja hapettuneet.
Kumma että sain vinkin "porno.com":sta enkä OPEL FORUMISTA!!??

Sieltä tuli suoraa dataa:
"CORSASSA TYYPPIVIKA, TUULILASIN ALA-LAIDAN VESIKAUKALON POSTOREIÄT TUKKEUTUU PASKASTA=VESI SATEELLA JA PESUSSA TULVII KONEHUONEESEEN JA SIITÄ SUORAAN PUOLAPAKETIN VÄLISTÄ LOKOON, LOPPU ONKIN HISTORIAA"!

Ihmettelen että onko minkälaista kokemusta "virallisella" OPEL-Forumilla joskos ei tätä tyyppivikaa tunneta?
mutta "porno.com":ssa tuo tuli välittömästi :(

Pitää kait poistaa tili täältä sitten!
ascona_c
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 9688
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

No, tuossahan ensimmäisessä viestissä kerroit että tulpat on uudet.

Uusilla käsitetään alle 100km ajetut.

Näin vähän kun on ajettu, niin ilmeisesti nuo 15000km ajetut tulpat on olleet paikallaan vuosia.

Harhauttaa nuo kommentit vianhakua.

Mutta hyvä että vika löytyi, ja auto toimii taas! -(z)-
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

ascona_c kirjoitti: 22 Touko 2026, 15:40 No, tuossahan ensimmäisessä viestissä kerroit että tulpat on uudet.

Uusilla käsitetään alle 100km ajetut.

Näin vähän kun on ajettu, niin ilmeisesti nuo 15000km ajetut tulpat on olleet paikallaan vuosia.

Harhauttaa nuo kommentit vianhakua.

Mutta hyvä että vika löytyi, ja auto toimii taas! -(z)-

Kiitos bro 😊 uudet ja uudet, näistä ei oikein aina tiedä itsekään kunnolla ja jos vedet tulee tulppiin niin ei kestä edes 5000kilsaa, tosin minähän on tolppien yleiskestot?

Toiset antaa enempi toiset vähempi.
Taunus 1.6gx 1982 meni sata kilsaa ja kolmas tulppa muurautui umpeen, takakontissa kasa uusia tulppia hih.

Kantsii näemmä ajatella järkevästi, eikä heti mennä oskarin kanssa käppyröitä katsomaan heh.
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15166
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

finnjet kirjoitti: 22 Touko 2026, 15:31 Noniih, kiitos itselleni.
Uusi puolapaketti 200e, uudet tulpat 160e että silleen.
Tänne ei saa kuvaa mutta Championin tulpat 15 000km ajettu, täysin mätä-ruosteessa ja hapettuneet.
Kumma että sain vinkin "porno.com":sta enkä OPEL FORUMISTA!!??

Sieltä tuli suoraa dataa:
"CORSASSA TYYPPIVIKA, TUULILASIN ALA-LAIDAN VESIKAUKALON POSTOREIÄT TUKKEUTUU PASKASTA=VESI SATEELLA JA PESUSSA TULVII KONEHUONEESEEN JA SIITÄ SUORAAN PUOLAPAKETIN VÄLISTÄ LOKOON, LOPPU ONKIN HISTORIAA"!

Ihmettelen että onko minkälaista kokemusta "virallisella" OPEL-Forumilla joskos ei tätä tyyppivikaa tunneta?
mutta "porno.com":ssa tuo tuli välittömästi :(

Pitää kait poistaa tili täältä sitten!
Minähän sulle kirjoitin että puolapaketti on hapettunut. Siittä se ruoste tulee siihen tulpaankin.

Että kerro asia huolella ja lue myös vastaukset.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

1,2sorsa kirjoitti: 24 Touko 2026, 15:19
Minähän sulle kirjoitin että puolapaketti on hapettunut. Siittä se ruoste tulee siihen tulpaankin.

Että kerro asia huolella ja lue myös vastaukset.
Olit oikeassa, katsoin vaan että AI kertoi että vedet tulee sisään kaukalosta.
Täällä ei niitä näyttänyt kenkään tietävän.

Tuossa Opel Astran liian rikkaan seoksen ja leimalle pääsyn vaikeuden vuoksi tuli tuossa pitkässä-pitkässä ketjussa monet saarnat
"etkö nyt vittu tajua katso OP-commilla Pitkä-aikaista polttoainetta ja Lyhyttä"!

Katsoin ja annoin tänne forumille arvot, voit katsoa että sikana pitkä ketju, ja turhaan.
Katti oli halki ja nyt ei enää herjaa liian rikkaasta seoksesta.

Ei aina tarvitse olla heti katsomassa oskarilla ja mitään LTF:lia ja muita op-commilla.

Liian usein mennään etsimään dataa ympäriinsä vaikka vika on simppelin fyysinen vaikkakin vaikeasti havaittavissa :)
1,2sorsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 15166
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

finnjet kirjoitti: 24 Touko 2026, 16:29
1,2sorsa kirjoitti: 24 Touko 2026, 15:19
Minähän sulle kirjoitin että puolapaketti on hapettunut. Siittä se ruoste tulee siihen tulpaankin.

Että kerro asia huolella ja lue myös vastaukset.
Olit oikeassa, katsoin vaan että AI kertoi että vedet tulee sisään kaukalosta.
Täällä ei niitä näyttänyt kenkään tietävän.

Tuossa Opel Astran liian rikkaan seoksen ja leimalle pääsyn vaikeuden vuoksi tuli tuossa pitkässä-pitkässä ketjussa monet saarnat
"etkö nyt vittu tajua katso OP-commilla Pitkä-aikaista polttoainetta ja Lyhyttä"!

Katsoin ja annoin tänne forumille arvot, voit katsoa että sikana pitkä ketju, ja turhaan.
Katti oli halki ja nyt ei enää herjaa liian rikkaasta seoksesta.

Ei aina tarvitse olla heti katsomassa oskarilla ja mitään LTF:lia ja muita op-commilla.

Liian usein mennään etsimään dataa ympäriinsä vaikka vika on simppelin fyysinen vaikkakin vaikeasti havaittavissa :)
Eipä se AI näissä hommissa aiheuta muuta kuin turhaa työtä.
Ja jos homma ratkeaa niin palataan kertomaan se vastaus jotta se hyödyttää muita.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
finnjet
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: Opel Corsa 1.2 2012 nykii kuumana

Viesti Kirjoittaja finnjet »

1,2sorsa kirjoitti: 24 Touko 2026, 21:55
finnjet kirjoitti: 24 Touko 2026, 16:29
1,2sorsa kirjoitti: 24 Touko 2026, 15:19
Eipä se AI näissä hommissa aiheuta muuta kuin turhaa työtä.
Ja jos homma ratkeaa niin palataan kertomaan se vastaus jotta se hyödyttää muita.
Tämä, mietin vaan että miten tavallinen mansikan kerääjä tiesi tuon että konehuoneeseen tulvii vettä?
Ei näemmä Itse Opel Forumille osa sana kerinyt.

Nyt on, eli voisi muuttaa topicin "Corsan tulpat paskana, konehuoneeseen tulvii vettä" :D