Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Ok.
Miten ohjelmointi tapahtuu. Minulla on Opcom. Onnistuuko sillä.
Tarvitaanko CarPass koodi. Ei tullut tämän Astran mukna.
Miten ohjelmointi tapahtuu. Minulla on Opcom. Onnistuuko sillä.
Tarvitaanko CarPass koodi. Ei tullut tämän Astran mukna.
- kadett90
- OCF Member 2024

Op-comilla onnistuu.
Pitää olla se oman auton turvakoodikin.
Oman auton carpass puuttuu. Ei tullut muekan, kun ostin tämän.
Toinen kysymys. Onko Carprog softa ja laite hyvä. Huomasin, että sillä näyttäisi pystyvän lukemaan Carpass tiedon. Aliexpressissä on halvalla myytävänä usealla myyjällä.
Toinen kysymys. Onko Carprog softa ja laite hyvä. Huomasin, että sillä näyttäisi pystyvän lukemaan Carpass tiedon. Aliexpressissä on halvalla myytävänä usealla myyjällä.
- kadett90
- OCF Member 2024

Oletko mistäpäin?
Vantaalla.
Kysin äsken tuolta ECU myyjältä, että sopiiko se minun Astraan. Siis linkistä, jonka itsekin katsoit. Sanoi, että sopii. Mutta pitää ohjelmoida.
Kysin äsken tuolta ECU myyjältä, että sopiiko se minun Astraan. Siis linkistä, jonka itsekin katsoit. Sanoi, että sopii. Mutta pitää ohjelmoida.
- kadett90
- OCF Member 2024

Mulla on laitteet millä saa turvakoodin "ongittua" ihan OBD-portin kautta.
Hyvä tietää. Jos tarvitsen apuja, niin otan yhteyttä.
Tilasin äsken tuon ECUN, josta laoitoin linkin aiempaan viestiin. Siinähän tulee mukana uusi Carpass koodi.
Mielenkiintoista nähdä lähteekö uusi ECU pelittämään. Nykyinen ECU toimii kyllä, mutta vikakoodi P0400 on niin sitkeässä, että ajattelen kokeilla uutta ECUa.
Tilasin äsken tuon ECUN, josta laoitoin linkin aiempaan viestiin. Siinähän tulee mukana uusi Carpass koodi.
Mielenkiintoista nähdä lähteekö uusi ECU pelittämään. Nykyinen ECU toimii kyllä, mutta vikakoodi P0400 on niin sitkeässä, että ajattelen kokeilla uutta ECUa.
Halpa ja hyvä harvoin tulee samassa paketissa. Toimiessaan hyvä mutta kuten Opcommienkin kohdalla, kiinasta ostettu laite on aina arpa, yleensä ei toimi ainakaan myyjän mainostamassa laajuudessa.kaihakki kirjoitti: 15 Syys 2025, 11:43 Toinen kysymys. Onko Carprog softa ja laite hyvä. Huomasin, että sillä näyttäisi pystyvän lukemaan Carpass tiedon. Aliexpressissä on halvalla myytävänä usealla myyjällä.
Netistä kyllä löytää ohjeet (kuten Opcomien tapauksessa) millä niistä saa rakenneltua toimivan, mutta vaatii hiukan elektroniikan osaamista.
Tech2 Opel/Saab operoinnit, koodien selvittelyt ja moduulien ohjelmoinnit yms.. MDI, OpCom D+ Advanced, CarProg 13.77
Miten on, jos uuden käytetyn ECUN kanssa jotain menee pieleen tai auto ei toimikaan sillä, niin voiko vanhan laittaa takaisin ilman Carpass koodia. Tuota koodia ei ainakaan Länsi Autosta saa. Ja tässä Astrassa ei ole Carpassa paperia mukana.
- kadett90
- OCF Member 2024

Vanha toimii edelleen kun et nollaa sitä vaan otat vaan irti.
Katsoin tuon videon pari sivua takaperin.
On hyvin tehty video. Tuon mukaan tarvitaan nykyisen auton Carpass numero ohjelmointiin.
Uuden käytetyn resetointi pitää kuitenkin ensin tehdä sen omalla Carpass numerolla.
Meneekö näin?
On hyvin tehty video. Tuon mukaan tarvitaan nykyisen auton Carpass numero ohjelmointiin.
Uuden käytetyn resetointi pitää kuitenkin ensin tehdä sen omalla Carpass numerolla.
Meneekö näin?
Carpassin security coden sain Mäkelän autosta Järvenpäästä ostettua. Liettuasta tuli käytetty ECU, jossa oli mukana security code.
Vaihto onnistui ihan nappiin. Nyt toimii uudella käytetyllä ECUlla. Tuo video oli ratkaisevan tärkeä tässä asennuksessa.
Vaihto onnistui ihan nappiin. Nyt toimii uudella käytetyllä ECUlla. Tuo video oli ratkaisevan tärkeä tässä asennuksessa.
Mikä mahtaa olla vikana, kun en millään saa tuota läppärissä olevaa opcomia 'juttelemaan' can/ OBD väylän kanssa usb -piuhalla?kadett90 kirjoitti: 15 Syys 2025, 11:29 Op-comilla onnistuu.
Vaatineeko joitain asetuksia? - muutoin läppärin usb -portti toimii kyllä.
Sauli S.
-
Y26SE 2002
- 'Kadett'

Jos sulla on kiinan kopio, niin ne ajurit ei toimi.
Tuolta lataat ja asennat tämän ajurin:
https://ftdichip.com/wp-content/uploads ... tified.zip
niin sillä lähtee toimimaan.
Asennusohje: https://ftdichip.com/wp-content/uploads ... _10_11.pdf
Tuolta lataat ja asennat tämän ajurin:
https://ftdichip.com/wp-content/uploads ... tified.zip
niin sillä lähtee toimimaan.
Asennusohje: https://ftdichip.com/wp-content/uploads ... _10_11.pdf