MyOpel app ongelmat ja ratkaisut
MyOpel app ongelmat ja ratkaisut
Sallitaanko uusi topic tästä aiheesta?
Itselläni on vuoden 2023 Astra L GSe, jossa en ole missään vaiheessa saanut äppiä kunnolla toimimaan. Olisiko jollakin antaa vinkkejä mitä voisi vielä kokeilla, kun poisto/uudelleen asennus ei tuota tuloksia? Voiko vika liittyä Apple CarPlayn käyttöön, onko joku Apple-käyttäjä saanut toimimaan yhteyden auton ja apin välillä?
Entäpä voiko käyttäjäprofiilin poistaa kokonaan ja yrittää alusta saakka uudelleen, puhtaalta pöydältä? Tällöin ei tarvitsisi hankkia uutta sähköpostiosoitetta, että palvelut saa käyttöön.
Opel-huolto tai tukipalvelu ei ota ongelmaan kantaa, joten niiden puoleen on turha kääntyä. Myynnistä sanottiin, että kesällä 2025 olisi tulossa kokonaan uusi app, mutta tiedä siitä sitten. Toivoisin että pystyisi seuraamaan kulutustietoja ja että ensi talvena voisi käyttää etäohjattavaa lämmitystä. Tällä hetkellä mikään näistä ei toimi. Joka kerta kun olen yrittänyt asentaa koko homman uudelleen, jää homma siihen että tulee ilmoitus yksityisyysasetusten päällä olemisesta, vaikka näytöllä lukee että tietojen jakaminen on päällä.
Itselläni on vuoden 2023 Astra L GSe, jossa en ole missään vaiheessa saanut äppiä kunnolla toimimaan. Olisiko jollakin antaa vinkkejä mitä voisi vielä kokeilla, kun poisto/uudelleen asennus ei tuota tuloksia? Voiko vika liittyä Apple CarPlayn käyttöön, onko joku Apple-käyttäjä saanut toimimaan yhteyden auton ja apin välillä?
Entäpä voiko käyttäjäprofiilin poistaa kokonaan ja yrittää alusta saakka uudelleen, puhtaalta pöydältä? Tällöin ei tarvitsisi hankkia uutta sähköpostiosoitetta, että palvelut saa käyttöön.
Opel-huolto tai tukipalvelu ei ota ongelmaan kantaa, joten niiden puoleen on turha kääntyä. Myynnistä sanottiin, että kesällä 2025 olisi tulossa kokonaan uusi app, mutta tiedä siitä sitten. Toivoisin että pystyisi seuraamaan kulutustietoja ja että ensi talvena voisi käyttää etäohjattavaa lämmitystä. Tällä hetkellä mikään näistä ei toimi. Joka kerta kun olen yrittänyt asentaa koko homman uudelleen, jää homma siihen että tulee ilmoitus yksityisyysasetusten päällä olemisesta, vaikka näytöllä lukee että tietojen jakaminen on päällä.
-
Opeliski_62
- 'Agila'
Re: MyOpel app ongelmat ja ratkaisut
Moi ! Mulla on Astra 2023 GSE Hybridi ja minulla toimii tuo MyOpel appi iphonen kanssa. Joskus siinä on yhdistymisvaikeuksia kun kojelautakamera varaa Bluetoothin ensimmäisenä. Tästä olen päässyt eteenpäin valitsemalla Bluetooth listalta uudestaan Opel yhteyden. Huom ! kytken yleensä Iphonen johdolla kiinni Opeliin, näin se toimii paremmin.
Grandlandin kanssa on toiminut ok. Komennot menevät autoon perille, Ajoista ei ehkä ole jäänyt kuin 1 tai 2 väliin, kun sai homman toimimaan.
Alkuun oli ongelma että palveluita ei ollut käytössä ja ne piti käydä Saksan sivuilta "ostamassa", kun ei niitä voinut "ostaa" suomen sivuilta. Sen jälkeen toiminut ok.
Minun palveluni kohdassa itsellä on: Auton tiedot, CONNECTPLUS-e-Routes, CONNECTPLUS-CONNECTED NAVIGATION PACK PLUS, CONNECTPLUS-REMOTE CONTROL, CONNECTPLUS-e-Remote Control ja My Trip Report
Jotain muutosta tapahtui kesäkuun lopulla, kun taisivat ainakin tuota rajapintaa päivittää, mistä tuo puhelimen sovellus nuo tiedot hakee.
PSA_Car_controller ohjelmaa käyttäviltä mm. loppui latauksen tietojen päivitykset.
Alkuun oli ongelma että palveluita ei ollut käytössä ja ne piti käydä Saksan sivuilta "ostamassa", kun ei niitä voinut "ostaa" suomen sivuilta. Sen jälkeen toiminut ok.
Minun palveluni kohdassa itsellä on: Auton tiedot, CONNECTPLUS-e-Routes, CONNECTPLUS-CONNECTED NAVIGATION PACK PLUS, CONNECTPLUS-REMOTE CONTROL, CONNECTPLUS-e-Remote Control ja My Trip Report
Jotain muutosta tapahtui kesäkuun lopulla, kun taisivat ainakin tuota rajapintaa päivittää, mistä tuo puhelimen sovellus nuo tiedot hakee.
PSA_Car_controller ohjelmaa käyttäviltä mm. loppui latauksen tietojen päivitykset.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Muistatko miten sait yksityisyys-tilan pois päältä? Minulla se vaikuttaa olevan ongelman ydin, eikä ohjeiden mukaiset keinot toimi.Opeliski_62 kirjoitti: 28 Heinä 2025, 12:17 Moi ! Mulla on Astra 2023 GSE Hybridi ja minulla toimii tuo MyOpel appi iphonen kanssa. Joskus siinä on yhdistymisvaikeuksia kun kojelautakamera varaa Bluetoothin ensimmäisenä. Tästä olen päässyt eteenpäin valitsemalla Bluetooth listalta uudestaan Opel yhteyden. Huom ! kytken yleensä Iphonen johdolla kiinni Opeliin, näin se toimii paremmin.
Tänään merkkihuollossa, eipä toimi edelleenkään. Yrittävät vielä maahantuonnin kanssa saada ratkaistua. Olisi kiva ennen talvea saada toimimaan.
Case Puhelimen vaihto
Kirjautuminen sisään, yhdistäminen autoon BT:llä. Langaton Android auto lähti toimimaan. Sitten sovellukseen Pin-koodin lisäys ja sen jälkeen luurista löytyy kaikki ajot ja eRemotet toimii ja uudetkin ajot alkoi tippumaan heti puhelimeen.
Mitä muistelen reilun 3 vuoden takaa edellistä puhelimen vaihtoa, niin ei kyllä näin helposti asiat mennyt. Vanhat ajotkin piti siirrellä itse vanhasta puhelimesta uuteen.
Yllättävän hyvin tuo sovellus on toiminut muutenki. Eli vaikuttaisi aika paljon ongelmista liittyä tuonne auton päähän. Tämä on ollut suht käyttökelpoinen ohjelmakin tämän uuden Grandlandin kanssa. Sunnuntaina taisi olla joku pilven päivityskatko, kun ensin ei saanut yhteyttä autoon ja sen jälkeen meni hetki että ei pystynyt kirjautumaan tai pääsi kirjautumaan, mutta palvelut puuttuivat.
Pitää nyt testata, kun on 2 puhelinta, että päivittyykö nuo ajot nyt kumpaankin vaikka toinen ei olisikaan mukana. Jossakin tuo tuolla tuli vastaan että tässä pitäisi olla palvelu, että nuo My Trips kiertäisi pilven kautta, eikä enää BT:llä autosta suoraan luuriin.
Kirjautuminen sisään, yhdistäminen autoon BT:llä. Langaton Android auto lähti toimimaan. Sitten sovellukseen Pin-koodin lisäys ja sen jälkeen luurista löytyy kaikki ajot ja eRemotet toimii ja uudetkin ajot alkoi tippumaan heti puhelimeen.
Mitä muistelen reilun 3 vuoden takaa edellistä puhelimen vaihtoa, niin ei kyllä näin helposti asiat mennyt. Vanhat ajotkin piti siirrellä itse vanhasta puhelimesta uuteen.
Yllättävän hyvin tuo sovellus on toiminut muutenki. Eli vaikuttaisi aika paljon ongelmista liittyä tuonne auton päähän. Tämä on ollut suht käyttökelpoinen ohjelmakin tämän uuden Grandlandin kanssa. Sunnuntaina taisi olla joku pilven päivityskatko, kun ensin ei saanut yhteyttä autoon ja sen jälkeen meni hetki että ei pystynyt kirjautumaan tai pääsi kirjautumaan, mutta palvelut puuttuivat.
Pitää nyt testata, kun on 2 puhelinta, että päivittyykö nuo ajot nyt kumpaankin vaikka toinen ei olisikaan mukana. Jossakin tuo tuolla tuli vastaan että tässä pitäisi olla palvelu, että nuo My Trips kiertäisi pilven kautta, eikä enää BT:llä autosta suoraan luuriin.
Juu nyt tämän päivän kokemusten mukaan ajot ilmestyvät myös puhelimeen, joka ei ole ollut mukana ajojen aikana.
Erikoista kyllä, kovastihan tämä vaikuttaisi siltä että autossani on joku vika joka ongelmat aiheuttaa. Lokakuun puolivälissä menee 2. määräaikaishuoltoon, ja pyydetty Bassadonea tutkimaan myös tätä etäohjausongelmaa. Huoltoneuvojan kommentti oli että luultavasti pitää tehdä tukipyyntö maahantuontiin/tehtaalle. Toinen huoltoliike (paikallinen Opel-edustaja) näitä on tehnytkin jo, mitta tulokset toistaiseksi laihoja.
Onko kellään kokemusta saako esilämmityksen toimimaan autosta käsin, eli jos asetuksissa määrittää lämmitysajankohdat niin toimiiko? Kiinnostaa myös että kun lämmitysvaiheessa akkuvirtaa kuluu, niin osaako auto käynnistää latauksen piuhan päässä ollessaan? Siis että akku on täyteen ladattu yön tunteina.
Ainakin näissä kummassakin Grandlandissa on ollut asetuksissa mahdolista asettaa esilämmitys autostakin. Usein edellisessä niitä säähöjä teki mieluimmin sieltä kuin siitä sovelluksesta kun se ei ollut mikään nopea.Saunaman kirjoitti: 03 Loka 2025, 06:57 Onko kellään kokemusta saako esilämmityksen toimimaan autosta käsin, eli jos asetuksissa määrittää lämmitysajankohdat niin toimiiko? Kiinnostaa myös että kun lämmitysvaiheessa akkuvirtaa kuluu, niin osaako auto käynnistää latauksen piuhan päässä ollessaan? Siis että akku on täyteen ladattu yön tunteina.
Tuo entinen plugari Grandland X ainakin otti lämmitykseen ja jäähdytykseen käyttämänsä sähkön seinästä, jos latausjohto kiinni ja sai sähköä. Tuolla jossain -20 alle olevissa lämpötiloissa sieltä kyllä hävisi akustakin, eli ei riittänyt seinästä tuleva. Lähti aina lämmittämään 30min ennen aikaa riippumatta lämpötilasta ulkona.
Saman tekee tämä uusi Grandland ainakin jäähdytyksen osalta, lämmitystä ei ole vielä tarvinnut kokeilla.
No niin, auto kävi määräaikaishuollossa. Tilatusta lisätyöstä huolimatta eivät edes yrittäneet tehdä mitään tämän ongelman suhteen. Huoltoneuvoja vain mutisi, että äppi on kolmannen osapuolen tuotos.Saunaman kirjoitti: 03 Loka 2025, 06:55 Erikoista kyllä, kovastihan tämä vaikuttaisi siltä että autossani on joku vika joka ongelmat aiheuttaa. Lokakuun puolivälissä menee 2. määräaikaishuoltoon, ja pyydetty Bassadonea tutkimaan myös tätä etäohjausongelmaa. Huoltoneuvojan kommentti oli että luultavasti pitää tehdä tukipyyntö maahantuontiin/tehtaalle. Toinen huoltoliike (paikallinen Opel-edustaja) näitä on tehnytkin jo, mitta tulokset toistaiseksi laihoja.
Nyt autoon on päivitetty joku ohjainlaite, kunhan pääsen fyysisesti auton luo niin pääsen yrittämään taas etäyhteyspalveluiden aktivointia. Onko jotain vinkkejä miten kannattaisi toteuttaa, eli saanko jonkun kunnon resetin tehtyä tai esim. poistettua aiemmat profiilit Opelilta jotta voisi tehdä koko homman alusta alkaen?
Eipä toimi edelleenkään. Olen pyörittänyt koko käyttöönottoprosessin läpi useita kertoja, myös ihan uudella sähköpostiosoitteella. Kaksi kertaa onnistui auto ilmaisemaan ajetun matkan tiedot äpissä, mutta siihen se jäi. Huollosta sanottiin että jos nyt ei toimi, niin todennäköisesti äppi-softassa vika -> nousee kädet ylös, ei voi mitään.
Näyttää pahasti siltä, että joudun vain tyytymään siihen että lähes uudessa autossa ei toimi omanaisuudet, jotka ovat käyttömukavuuden kannalta aivan olennaisen tärkeät. Mikään taho ei ota vastuuta, eikä varmaan kuluttajanakaan ole sen kummempia oikeuksia mitään vaatia kun kaupat tehtiin lähes vuosi sitten.
Näyttää pahasti siltä, että joudun vain tyytymään siihen että lähes uudessa autossa ei toimi omanaisuudet, jotka ovat käyttömukavuuden kannalta aivan olennaisen tärkeät. Mikään taho ei ota vastuuta, eikä varmaan kuluttajanakaan ole sen kummempia oikeuksia mitään vaatia kun kaupat tehtiin lähes vuosi sitten.
-
Nightgloom
- 'Agila'
Olen samassa oravanpyörässä. Yritin kysellä asiasta suoraan Opelilta sekä Auto Bassadonelta, mistä auton hankin. Auto Astra farmari täyssähkö vuosimallia 2024.Saunaman kirjoitti: 22 Joulu 2025, 17:22 Eipä toimi edelleenkään. Olen pyörittänyt koko käyttöönottoprosessin läpi useita kertoja, myös ihan uudella sähköpostiosoitteella. Kaksi kertaa onnistui auto ilmaisemaan ajetun matkan tiedot äpissä, mutta siihen se jäi. Huollosta sanottiin että jos nyt ei toimi, niin todennäköisesti äppi-softassa vika -> nousee kädet ylös, ei voi mitään.
Äppi ilmoittaa vaan aina "Palvelussa hetkellinen käyttökatko". Palvelu on aktivoitu tilassa, äppiin päivittyvät kyllä ajotiedot jne...mutta tuota etälämmitystä en saa millään toimimaan. Olen poistaa puhelimen parituksen autosta, poistaa kaikki puhelimen tiedot auton softasta, parittaa uudelleen, poistanut ja uudelleenasentanut MyOpel-appin puhelimeen monet kerrat...mikään ei auta.
Jos saat tähän jotain ratkaisua, olisi kiva kuulla. Minä laitan tänne myös viestiä jos keksin jotain
Kiva etten ole yksin, vaikkakin ikävä ettei palvelut toimi! Viimeisin päivitys kohdallani on tiukahko sähköpostikeskustelu maahantuonnin edustajan kanssa. Hän otti vääntämisen jälkeen sen verran vastuuta, että toimitti minulle seikkaperäiset ohjeet miten tehdään sellainen tiketti, jonka tehdas suvaitsee avata. Väärin tehtyjä ei kuulemma noteerata, mikä on mielestäni surkeaa palvelua, mutta toisaalta ymmärrettävää kun niitä varmaan tulee miljoona päivässä.
Mutta joo, lisään tähän ketjuun paremmalla aikaa ohjeet jotka sain. Yhteydenottopyyntö meni myös paikalliselle jälleenmyyjälle, joka nähtävästi ei myöskään ollut täysin tietoinen tästä tiketin tekemisen tarkkuudesta.
Mutta joo, lisään tähän ketjuun paremmalla aikaa ohjeet jotka sain. Yhteydenottopyyntö meni myös paikalliselle jälleenmyyjälle, joka nähtävästi ei myöskään ollut täysin tietoinen tästä tiketin tekemisen tarkkuudesta.