2. Onkohan kellään kokemusta puhelimen peilausta auton näytölle? Sujuisi tuo auton latailu kivemmin jos sais katsottua isomalta näytöltä..
Astra L
Re: Astra L
Olis parikin kysymystä. 1. Kuskin puolen kangasmatto kulunut jo rikki. Saakohan jostain ostettua yksittäisiä taikka käyköhän Astra K:n matot?
2. Onkohan kellään kokemusta puhelimen peilausta auton näytölle? Sujuisi tuo auton latailu kivemmin jos sais katsottua isomalta näytöltä..
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Onko sitä 1,4 koneellaki?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
En tiedä mitään tästä L-mallista, mutta olisi aika ihme, jos ei Astra L:ään saa mattoja ja toimi älypuhelimen peilaus kun edellisesä Astra K:ssa ei ollut kummankaan asian kanssa ongelmaa.Garson kirjoitti: 21 Touko 2025, 17:32 Olis parikin kysymystä. 1. Kuskin puolen kangasmatto kulunut jo rikki. Saakohan jostain ostettua yksittäisiä taikka käyköhän Astra K:n matot?![]()
No ei
1.2 piti tietenkin kirjoittaa
Ensihuolto Laakkosella takana. Hinta-arvio alittui yllätyksekseni: 372 euroa.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Lista tarkastuksia, öljyt ja suodatin, raitisilmasuodatin mitä todennäköisimmin. Hieman kallis mutta niin ne on muutkin huoltamot ja ompahan merkkiliikkeen leima.
Mikähän neuvoksi, kun auto ei suostu yhdistämään carplayhin? Opel sovellus myös sekaisin. Ikävä että alle vuodessa tullut sellainen fiilis että tämä phev malli on aivan susi! Koko ajan jotain pientä kiukuttelua 
Löytyykös täältä ketään jakamaan kokemuksia, joka olisi vaihtanut K-Astrasta tähän uudempaan malliin? Oletteko olleet tyytyväisiä? Itsestä tuntuu, että K-Astra farkulle on vaikea löytää sopivaa seuraajaa, jossa varustelu ja ajettavuus olisivat samalla tasolla, mutta vastaavasti rengasmelu saisi olla maltillisempi. Olen jopa pohtinut, että katson tilalle vähemmän ajetun K-faceliftin, mutta tuntuisiko sellainen liikku yhtään miltään. 
Vaihdoin Astra K farkun Octavia farkkuun. Octavian Style mallissa hyvät varusteet ja ajettavuus vähintään yhtä hyvä ellei parempi. Kulutus pienempi kuin Astrassa ja Octavia on tilavampi kuin Astra K ja Astra L. Ocatavian rengasmelu samalla tasolla, Astra melua tulee takaa ja Octaviassa edestä.
Kannattaa käydä tutustumassa Octaviaan. Itse en ole harmitellut Skodaan siirtymistä kahden Astra K:n jälkeen.
Kannattaa käydä tutustumassa Octaviaan. Itse en ole harmitellut Skodaan siirtymistä kahden Astra K:n jälkeen.
Meillä vaihdettiin kolmen Astra K:n jälkeen sähkö-Corsan kautta sähkö-Astraan
On tuo Astra L ainakin sähköversion osalta karkealla pinnalla rengasääniltään selvästi hiljaisempi kuin Insignia B tai Astra K, vaikka rengaskoko on 18" eli tuumaa isompi kuin viimeisissä verrokeissa oli. Renkaan leveys siinä tosin 215, muissa 225.
Ajettavuus on vähintään samalla tasolla, tuntuu toki erilaiselta jo sähköversion painonkin takia. Varusteita tuossa Ultimatea vastaavassa Launch editionissa on riittävästi. Semmoisakin joita en juuri tarvitse, kuten sähköinen lasikattoluukku. No voi siitä takapenkkiläiset katsella taivasta
Astra L polttisversioista ei ole kokemuksia.
Itse olen kokenut saavani Astroissa ja Inkuissa paremman vastineen hankinnalle kuin vaikka VAG-laitteissa. Esim. Astra K-faceliftiä hankittaessa vastaavilla varusteilla (Executive) oleva Octavia olisi maksanut 5k€ enemmän ja Golf 6k€ enemmän
On tuo Astra L ainakin sähköversion osalta karkealla pinnalla rengasääniltään selvästi hiljaisempi kuin Insignia B tai Astra K, vaikka rengaskoko on 18" eli tuumaa isompi kuin viimeisissä verrokeissa oli. Renkaan leveys siinä tosin 215, muissa 225.
Ajettavuus on vähintään samalla tasolla, tuntuu toki erilaiselta jo sähköversion painonkin takia. Varusteita tuossa Ultimatea vastaavassa Launch editionissa on riittävästi. Semmoisakin joita en juuri tarvitse, kuten sähköinen lasikattoluukku. No voi siitä takapenkkiläiset katsella taivasta
Astra L polttisversioista ei ole kokemuksia.
Itse olen kokenut saavani Astroissa ja Inkuissa paremman vastineen hankinnalle kuin vaikka VAG-laitteissa. Esim. Astra K-faceliftiä hankittaessa vastaavilla varusteilla (Executive) oleva Octavia olisi maksanut 5k€ enemmän ja Golf 6k€ enemmän
Insignia GS 2.0T AT9
Astra Electric Launch Edition
Calibra 2.0i museorek.
Ex-Opelit: Corsa-e, Astra ST 1.2, Astra ST 1.0, Astra ST 1.4, Vectra C CDTI, Vectra C 1.8, Omega B2 2.2, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Astra Electric Launch Edition
Calibra 2.0i museorek.
Ex-Opelit: Corsa-e, Astra ST 1.2, Astra ST 1.0, Astra ST 1.4, Vectra C CDTI, Vectra C 1.8, Omega B2 2.2, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Onko kukaan ostanut näytönsuojaa Pure Paneliin? Keskinäyttöä pyyhin mikrokuituliinalla ja tuli näköjään naarmut jo siitä (saattoi olla joku pieni roska tarttunut liinaan). Mutta aika herkkää materiaalia tuo on. Pitäisi olla lasia tuon Pure Panel Pron, mutta mielestäni tuntuu enemmän muovilta.
Grizzprotection.com -sivuilta saisi mattapintaisen näytönsuojan reilun 50e:n hintaan postikuluineen. Mielellään kyllä tilaisin jostain lähempää, niin ei menisi postikuluihin kahtakymppiä.
Grizzprotection.com -sivuilta saisi mattapintaisen näytönsuojan reilun 50e:n hintaan postikuluineen. Mielellään kyllä tilaisin jostain lähempää, niin ei menisi postikuluihin kahtakymppiä.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Ostakaa joku tablettiin tarkoitettu kalvo ja leikatkaa siittä.
Opel Astra 5-ov GSe 225 A PHEV
Moi,
olen parin Insignian, Tesla model 3n ja Hyundai i30Nn jälkeen harkitsemassa otsikon mukaista Astraa.
Insigniat olivat minulle liian isoja (ahtaat parkkihallit). Tesla muuten OK, mutta kulkeminen ulos varsinkin hirveän vaivalloista, oli pakko vaihtaa.
Hyny on kivan ripeä, mutta kaipaan taas sivistynyttä automaattia jossa hyvä sisään ja uloskäynti. Ikää on jo kertunyt, joten tuo viimemainittu asia on tärkeä.
En kuitenkaan pidä noista kaupunkimaasturi-möhköistä. Olisikohan tällainen plugari Astra minulle sopiva?
Kävin koeajamassa Toyota Priusta 2024 mallia ja tykästyin, mutta en ostanut-hinta aika kova ja sähköliitäntä autossa oikealla takana, olisi pitänyt ostaa 10m kaapeli lataukseen, nyt on 7m.
Olisiko foorumilaisilla jakaa kokemuksia tästä otsikon autosta?
Siis; helppo sisään/uloskulku, ripeä, mieluummin vasemmalla latauspiste(tässä mallissa onko lataus vasemmalta, vai onko?). Olisiko minulle mahdollisesti sopiva?
olen parin Insignian, Tesla model 3n ja Hyundai i30Nn jälkeen harkitsemassa otsikon mukaista Astraa.
Insigniat olivat minulle liian isoja (ahtaat parkkihallit). Tesla muuten OK, mutta kulkeminen ulos varsinkin hirveän vaivalloista, oli pakko vaihtaa.
Hyny on kivan ripeä, mutta kaipaan taas sivistynyttä automaattia jossa hyvä sisään ja uloskäynti. Ikää on jo kertunyt, joten tuo viimemainittu asia on tärkeä.
En kuitenkaan pidä noista kaupunkimaasturi-möhköistä. Olisikohan tällainen plugari Astra minulle sopiva?
Kävin koeajamassa Toyota Priusta 2024 mallia ja tykästyin, mutta en ostanut-hinta aika kova ja sähköliitäntä autossa oikealla takana, olisi pitänyt ostaa 10m kaapeli lataukseen, nyt on 7m.
Siis; helppo sisään/uloskulku, ripeä, mieluummin vasemmalla latauspiste(tässä mallissa onko lataus vasemmalta, vai onko?). Olisiko minulle mahdollisesti sopiva?
Hyundai i30N fastback vm.2020
Tesla model 3 vm.2020
Opel Insignia Grand Sport Innovation Plus 200 -2019
Opel Insignia Edition 1.6 turbo 125kW AT6 -2016
Tesla model 3 vm.2020
Re: Opel Astra 5-ov GSe 225 A PHEV
Latausportti on vasemmalla. Autohan on hyvin matala, joten sisäänkulkeminen kannattaa kokeilla ihan luonnossa. Itsellä ei ole ollut ongelmaa sen kanssa, mutta autoon pitää kuitenkin selvästi laskeutua, joten huonojalkaiselle- tai selkäiselle ei välttämättä se helpoin auto. Mutta jos Priukseen pääsit helposti sisään/ulos, niin ei tuo Astra välttämättä sen vaikeampi ole. Ja itse pääsin kulkemaan selkävamman aikanakin Astraan (ja ajoin vielä pitkiä matkoja, jolloin ergonomiapenkit tuli tarpeeseen).AIT kirjoitti: 06 Kesä 2025, 15:45 Moi,
Siis; helppo sisään/uloskulku, ripeä, mieluummin vasemmalla latauspiste(tässä mallissa onkon lataus vasemmalta, vai onko?). Olisiko minulle mahdollisesti sopiva?
Kiitoksia vastauksesta!
Vertailun vuoksi Priuksen kiihtyvyydeksi on annettu 6.8 sec, mutta se on ylioptimistinen-oikea luku on n.7.5sec.
Jos Astrassa kiihtyvyys vastaa Priusta, niin pitkin hampain riittää, siinähän on hyvin vääntöäkin.
Testeissä autoa on kovin kehuttu, täytyy kai sitten koeajaa auto. Insignioiden jälkeen on jäänyt Opeleista käsitys, että ne ovat teknisesti luotettavia ja laadukkaita pelejä. Auton hiljaisuuttakin on kehuttu vuolaasti, se vaikuttaa hienolta. Äänentoistokin on kuulemma hyvä.
Autossahan on vielä HUD'ikin, jota arvostan kovasti-hieno laite.
Ajan aika paljon lyhyehköjä matkoja, joten ladattava plugari istuu minulle sen puolesta.
Aiempi Tesla ei sopinut minulle, sai jännätä riittääkö lataus aina, joskus meni tiukoille. Tässä Astrassahan voi jatkaa polttiksella, jos lataus loppuu.
Vertailun vuoksi Priuksen kiihtyvyydeksi on annettu 6.8 sec, mutta se on ylioptimistinen-oikea luku on n.7.5sec.
Jos Astrassa kiihtyvyys vastaa Priusta, niin pitkin hampain riittää, siinähän on hyvin vääntöäkin.
Testeissä autoa on kovin kehuttu, täytyy kai sitten koeajaa auto. Insignioiden jälkeen on jäänyt Opeleista käsitys, että ne ovat teknisesti luotettavia ja laadukkaita pelejä. Auton hiljaisuuttakin on kehuttu vuolaasti, se vaikuttaa hienolta. Äänentoistokin on kuulemma hyvä.
Ajan aika paljon lyhyehköjä matkoja, joten ladattava plugari istuu minulle sen puolesta.
Aiempi Tesla ei sopinut minulle, sai jännätä riittääkö lataus aina, joskus meni tiukoille. Tässä Astrassahan voi jatkaa polttiksella, jos lataus loppuu.
Hyundai i30N fastback vm.2020
Tesla model 3 vm.2020
Tesla model 3 vm.2020
Astrassa on minulla ollut 36tkm aikana yksi vika, peruutuskamera vaihdettiin takuuseen kosteuden vuoksi. Suorituskyky riittää kyllä. Ohituksissa nopeus nousee äkkiä 80 - 140 km/h, jos kaasun laittaa pohjaan hybrid-tilassa. Ennemmin saa varoa ylinopeussakkoja. Kaupungissa kiihtyy sähkötilassa myös ripeästi sinne kuuteenkymppiin asti. Sen jälkeen kiihtyy pelkällä sähköllä samaa tahtia 110 heppaisten bensa-autojen kanssa.AIT kirjoitti: 06 Kesä 2025, 17:25 Kiitoksia vastauksesta!