Astra K vaihde ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Teme36
'Agila'

Astra K vaihde ongelma

Viesti Kirjoittaja Teme36 »

Moikka.

Meikällä Astrassa K vm 2019 1.4 6 vaihteinen manuaali ja mittarissa 100 tkm
Manuaalivaihteiston kanssa pientä ongelmaa.
Ongelma ilmenee kun käytän kytkintä enemmän, eli ruuhkassa ajellessa, useita mäkilähtöjä peräkkäin yms.
Ongelma on seuraavanlainen (ym asioiden jälkeen) ihan kuin Kytkin ei menisi kunnolla "pohjaan" (poljin kyllä menee ja toimii moitteetta) ja vaihdetta ei saa päälle 1-vaihe tai pakki ja välillä 1-vaihteelta 2-vaihteelle vaihtaessa.
Tilanne korjautuu kun moottori käynnistyy uudelleen eli start/stop toiminto tapahtuu.

Tätä ei tapahdu heti kun lähden liikkeelle vaan vaatii useita kytkimen käytyöjä ja maantieajossa ei mitään ongelmia.
Andy77
'Agila'

Re: Astra K vaihde ongelma

Viesti Kirjoittaja Andy77 »

Hei, selvisikö mistä vika johtui?

Minulla on saman verran ajettu vm. 2017 farmari astra ja täsmälleen samat oireet ja ongelma. Huollossa epäilivät kytkimen pääsylinteriä, joka vaihdettiin ja kytkin ilmattiin. Ei auttanut ongelmaan.
Johnny_55
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Johnny_55 »

Andy77 kirjoitti: 10 Heinä 2026, 16:16 Hei, selvisikö mistä vika johtui?

Minulla on saman verran ajettu vm. 2017 farmari astra ja täsmälleen samat oireet ja ongelma. Huollossa epäilivät kytkimen pääsylinteriä, joka vaihdettiin ja kytkin ilmattiin. Ei auttanut ongelmaan.
Moi! Minulla kanssa samanvuotinen farkku astra. Täysin samaa ongelmaa. Vaihtoivat myös pääsylinterin, mutta ongelmat tuntuivat pahentuvan. Onko sinulla jo vika selvinnyt?
Andy77
'Agila'

Ei ole selvinnyt vielä.. auto on tällä hetkellä korjaamollla, jossa vaihtavat työsylinterin ja kytkinpaketin. Kallis remontti, mutta toivottavasti tulee kuntoon.
Johnny_55
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Johnny_55 »

Jees. Pistätkö tänne ihan piruuttas viestiä, että korjaantuko vika sillä kun saat auton korjaamolta?
Andy77
'Agila'

Minä laitan kun saan auton ja oon hetken ajanut sillä niin näkee auttoiko.
1,2sorsa
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Painelaakeri/työsylinteristä lähtee kumipurua joka sitten haittaa toimintaa.

Vaihtamalla kytkinnesteet näkee jos on tummaa tai roskaa seassa. Korjaa vian vähäksi aikaa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra A ja C. Meriva OPC Zafira C
kaasumies
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kaasumies »

Mulla 2018 Astra teki eilen saman tempun eikä enää suostunut lähtemään käyntiin. Auto ilmoitti, että paina kytkin pohjaan käynnistämiseksi, mutta ei toiminut. Auto viedään nyt hinaamalla korjaamolle. Toivotaan, että korjaantuisi tuolla sylinterin vaihdolla. Tälläkin foorumilla näköjään näitä keskusteluja useampia.