Löytyy varmasti, mutta kaikilla saanut ainakin itse saman lopputuloksen. Qyeonin tuotteita kanssa käyttänyt ja on parempia muttakun ikinä en muista tilataHartsa__90 kirjoitti: 15 Maalis 2025, 14:26Autodude.fi löytyy parempia, kun nuo autoglymit.opelisti77 kirjoitti: 15 Maalis 2025, 08:06Ok. Pitää koittaa noita autoglymin tuotteitaRJuuso kirjoitti: 15 Maalis 2025, 06:34Itse käyttänyt höyrypesuria kun sellainen löytyy. Lähtee todella nätisti eikä tarvii kemikaaleja.opelisti77 kirjoitti: 15 Maalis 2025, 00:29 MIllä aineilla olette puhdistaneet ilmastoidut nahkapenkit? Omassa vaaleat nahat ja alkaa olemaan siinä kunnossa, että kunnon pesun varmaan vaatisi. Itsellä ei ole kokemusta nahkapenkkien hoitoaineista, joten vinkkejä otetaan vastaan.
Uskoisin että kaikki perus nahan putsaus/hoitoaineet toimii myös loistavasti noihin penkkeihin, vectran mustiin ilmastoituihin käyttänyt pääasiassa autoglymin nahka-aineita kun ovat helposti saatavilla![]()
Insignia B
Re: Insignia B
Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
Insignia B1 country tourer
Kiitos vastauksesta1,2sorsa kirjoitti: 14 Maalis 2025, 18:321,6CDTI on kummallakin luokituksella.Sutki kirjoitti: 14 Maalis 2025, 12:12 Kysytäämpä täältä jos joku viisaampi osaisi kertoa. Huoltoliike laittoi inkeriin 1.6 CDTI vm19 0w-20 öljyn sijasta Wolf ESP c3 5w30 kuitin mukaan, tiskillä Herra sanoi että asentaja ei ollut asiaa huomannut, mutta tuo öljy käy kyseiseen autoon, että ei kun kovaa ajoa. Voiko seurata ongelmia, vienkö takaisin ja vaadin oikeat öljyt?
Joko
5w-30 dexos2 jonka korvaa OV0401547-D30
Tai
0w-20 OV0401547-A20
Jostain vuosimallista tuo vaihtuu ja osaan meni aluksi 5w-30 ja sitten 0w-20 kun tuli saataville. Joten yksiselitteistä vastausta ei ole. Pyydä huoltoliikettä tarkistamaan mikä öljy kuuluu ja täyttääkö nuo edellä mainitut luokitukset.
Onko nämä B-mallin 2.0 bi-turbo dieselit ollu miten vikaisia laitteita? Vahvassa harkinnassa -18 vuoden Country Tourer 4x4. Potentiaaliset adblue ongelmat tietysti tuon ikäisessä mutta miten muuten? Neliveto järjestelmä ilmeisesti parantunut huomattavasti A-mallin haldex pohjaisesta?
Iltaa vaan kaikille! Onkos joku ajanut 1.6t Insignialla re85 aineella tai onko joku laittanut muutossarjaa kyseiseen autoon? Niin ja tosiaan olen uusi täällä ja itsella 2019 vuoden 1.6t 200hp Insignia joka on Suomen eniten ajettu! Lueskelin tätä ketjua kaukaa ja huomasin että monella on vasta 100tkm menossa/mennyt rikki niin voin sanoa että ei mitään hätää näillä ajaa ainakin kuuhun ja takasin
terveisin +300tkm mittarissa sama kone ja 6vaihteinen automaatti! 
Minulla juuri -18 mallin vastaava kottero. Nyt mittarissa 240tkm, minulla runsaan vuoden ja 20tkm. Ei pienintäkään ongelmaa - ei edes tuo AdBlue ole esiintynyt millään lailla. AdBlueta tankkasin jossain 13000 km ajamani matkan jälkeen ja tavaraa meni (ST1-aseman pumpusta) about 6,5 l.Peanuts kirjoitti: 20 Maalis 2025, 12:13 Onko nämä B-mallin 2.0 bi-turbo dieselit ollu miten vikaisia laitteita? Vahvassa harkinnassa -18 vuoden Country Tourer 4x4. Potentiaaliset adblue ongelmat tietysti tuon ikäisessä mutta miten muuten? Neliveto järjestelmä ilmeisesti parantunut huomattavasti A-mallin haldex pohjaisesta?
Autohan on ehdottomasti paras ajettava omistamistani/ajamistani n. 60 eri kotterosta. Ja kaikki vekottimen herkut ovat aikalailla mieleen.
Luepa tämä koeajo, siinä just samanlainen vekotin kuin minulla (sinulla?), vain penkit mulla beiget, rekkarikin melkein sama :
https://autobild.fi/artikkeli/koeajossa ... eb16cadc9e
Insignia 2018 Country Tourer 2,0D BiTurbo 4x4 + kaikki herkut.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

1,6T menee polttoaine suorasuihkutuksella palotilaan niin niissä ei yleensä E85 voida käyttää kun suuttimet ei kestäVakoojako kirjoitti: 27 Maalis 2025, 21:14 Iltaa vaan kaikille! Onkos joku ajanut 1.6t Insignialla re85 aineella tai onko joku laittanut muutossarjaa kyseiseen autoon? Niin ja tosiaan olen uusi täällä ja itsella 2019 vuoden 1.6t 200hp Insignia joka on Suomen eniten ajettu! Lueskelin tätä ketjua kaukaa ja huomasin että monella on vasta 100tkm menossa/mennyt rikki niin voin sanoa että ei mitään hätää näillä ajaa ainakin kuuhun ja takasinterveisin +300tkm mittarissa sama kone ja 6vaihteinen automaatti!
![]()
Eikä flex fuel muutos sarjoja saa suuttimien johtojen väliin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
Onko kukaan löytäny metallista pohjapanssaria B inkkuu? Heikkoa tuntuu olevan saatavuus, mitä nyt googlesta koittanut kaivella..
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Vectra OPC -06
Kannattaa kysellä jos löydät jonkun country tourerin purusta, niissä vakiona metallinen pohjapanssari.Hartsa__90 kirjoitti: 30 Maalis 2025, 21:25 Onko kukaan löytäny metallista pohjapanssaria B inkkuu? Heikkoa tuntuu olevan saatavuus, mitä nyt googlesta koittanut kaivella..
Vectra C2 wagon " Wannabe irmscher "
https://opelclubfinland.fi/keskustelu/v ... &start=630
Kuvineen numeroineen päivineen uuden auton alta.
1.5 AT GS 2017 silloin aikanaan.
Kuvineen numeroineen päivineen uuden auton alta.
1.5 AT GS 2017 silloin aikanaan.
Onko muut huomanneet, että navigointi ei yhdistäisi verkkoon. Eli connected navigointi ei ole päällä, eikä "live" tekstiä tule liikkennetietopallukan alle. Myöskään karttapäivityksiä ei pysty hakemaan, koska "ei ole verkkoyhteyttä". Autona siis vm2019 insignia b sports tourer, soittimena multimedia navi pro. Verkko jaettu autoon puhelimen kautta, tähän asti toininut moitteettomasti. Nytkin siis näyttää auton wifi asetuksissa, että yhdistetty.
Itsellä 2018 1.5l 165hp Insignia kaikilla herkuilla. Olen äänieristyttänyt auton, mittarissa vasta 85k km. Autossa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, navi ja infotainment toimii hyvin.
Mietinnässä jos päivittäisi auton uudempaan ja tehokkaampaan 200hp versioon. Onko mitään järkeä, onko uudempi malli huonompi kuin vanhempi? Ainakin olen lukenut, että uusi infotainment / radio taitaa sekoilla paljonkin? Lisäteho olisi kiva, mutta ei varmaankaan ole nyt niin merkittävä tehonmuutos 165hp -> 200hp, että pelkästään sen takia kannattaisi vaihtaa?
Onko kellään ollut tuollaista suht ensimmäisen pään B inkkua ja sitten uudempaa? Onko mitä merkkttäviä eroja autoissa?
Mietinnässä jos päivittäisi auton uudempaan ja tehokkaampaan 200hp versioon. Onko mitään järkeä, onko uudempi malli huonompi kuin vanhempi? Ainakin olen lukenut, että uusi infotainment / radio taitaa sekoilla paljonkin? Lisäteho olisi kiva, mutta ei varmaankaan ole nyt niin merkittävä tehonmuutos 165hp -> 200hp, että pelkästään sen takia kannattaisi vaihtaa?
Onko kellään ollut tuollaista suht ensimmäisen pään B inkkua ja sitten uudempaa? Onko mitä merkkttäviä eroja autoissa?
Oletteko huomanneet tätä!! Voiko pitää paikkaansa?
Uusi Insignia facelift
https://thiscars.com/2025-new-opel-insignia-redesign/
Vai onko vaan joku aprillipila?!
Uusi Insignia facelift
https://thiscars.com/2025-new-opel-insignia-redesign/
Vai onko vaan joku aprillipila?!
Millaisen äänieristyksen teit ja oliko minkä verran vaikutusta? Vähän kiinnostaisi itsekkin jos vähintää helpoimpia paikkoja eristelis.Qweqwe kirjoitti: 02 Huhti 2025, 17:51 Itsellä 2018 1.5l 165hp Insignia kaikilla herkuilla. Olen äänieristyttänyt auton, mittarissa vasta 85k km.
En ole vielä löytänyt listaa, mistä kannattaa aloittaa, eli millä suurin vaikutus.
Opel Insignia B Sports Tourer 2.0T AT9 -21
Opel Insignia A Sports Tourer 2.0cdti -14
Opel Astra H 1.8 -05
Opel Insignia A Sports Tourer 2.0cdti -14
Opel Astra H 1.8 -05
Itse eristin takakontin pohjan ja sivut, kontinluukun, takapenkin alusen ja ovet bitumimatolla, paksuutta en muista. Ei se mielestäni niin paljon vaikuttanut että olisi ollut rahan ja vaivan arvoinenJantsu kirjoitti: 02 Huhti 2025, 18:44Millaisen äänieristyksen teit ja oliko minkä verran vaikutusta? Vähän kiinnostaisi itsekkin jos vähintää helpoimpia paikkoja eristelis.Qweqwe kirjoitti: 02 Huhti 2025, 17:51 Itsellä 2018 1.5l 165hp Insignia kaikilla herkuilla. Olen äänieristyttänyt auton, mittarissa vasta 85k km.
En ole vielä löytänyt listaa, mistä kannattaa aloittaa, eli millä suurin vaikutus.
Johnny, la gente esta muy loca.
Vääntöalue on selvästi mukavampi tuossa 2.0 200hp versiossa. 350Nm välillä 1500-4000, kun 1.5 on 250Nm 2000-4500. Ei tarvi suuremmmin polkaista motarin liittymistäkään kun ehtii liikenteen mukaan. Maksimitehon aluekin on laajempi.Qweqwe kirjoitti: 02 Huhti 2025, 17:51
Matka-ajon kulutus näyttäisi olevan hieman pienempi (auto-datan mukaan), kaupungissa taas enemmän.
1.5 Grand Sportista kokemus siis vain kolmen päivän ajalta, kun oli joskus sijarina semmoinen automaatti.
Minulla ei ole ollut infotainmentin, radion tai navin kanssa ongelmia.
Insignia GS 2.0T AT9
Astra Electric Launch Edition
Calibra 2.0i museorek.
Ex-Opelit: Corsa-e, Astra ST 1.2, Astra ST 1.0, Astra ST 1.4, Vectra C CDTI, Vectra C 1.8, Omega B2 2.2, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71
Astra Electric Launch Edition
Calibra 2.0i museorek.
Ex-Opelit: Corsa-e, Astra ST 1.2, Astra ST 1.0, Astra ST 1.4, Vectra C CDTI, Vectra C 1.8, Omega B2 2.2, Ascona B 1.9 -76, Manta A 1.9 -71