Minulla nyt vuoden verran ollut tuollainen 'karvat pystyyn nostattava' 2.0 neliveto tuplaturbo Country Tourer. Mittarissa nyt runsaat 230t km, eikä edellisellä omistajalla, saati minulla ole ollut pienintäkään ongelmaa tekniikan kanssa. Neliveto tuo kyllä mahtavat ajo-ominaisuudet, tuplaturbo antaa makoisat väännöt (480 Nm) alkaen 1500 rpm, ja 8-lovinen automaatti toimii upeasti. Edellisessä vehkeessäni (V70) oli Aisinin 6-lovinen automaatti, ja onhan tämä todella kehittyneempi versio.santerik kirjoitti: 15 Tammi 2025, 09:00 Onko B Insignian voimalinjavaihtoehdoista joku toistaan luotettavammassa maineessa? Dieseli pääasiassa kiikarissa (1.5, 1.6 tai 2.0 automaatti) mutta miksei bensakin menisi, ajoja tulee 20-30tkm vuodessa.
Mallimerkinnöissä on tarjolla 136D sekä 1.6 CDTI ja vastaavasti 175D ja 2.0CDTI. Onko nuo täysin samat koneet ja erot vain mallinmerkinnöissä?
Kaksilitraisessa olisi tarjolla tuota (aisinin?) 8-pykäläistä joka lienee käytettävyydeltä ja kulutukselta parempi kuin GM:n 6-pykäläinen, onko kestossa ollut merkittävää eroa? Spritmonitorin mukaan 1.6 näyttäisi kuitenkin menevän litran pienemmällä kuin 2.0. Toki tehoakin on sitten vähän maltillisemmin..
Nelikko country tourer toki houkuttaisi myös mutta vähän nousee karvat aina pystyyn noiden tuplaturbojen kanssa...
Kulutus vaihtelee aika lailla. Nurkissa pyöriessä 7,0 -8,0 kieppeillä (Webaston käyttö mukana), mutta esim. edestakaisen reissun kulutus H:ki-Oulu välillä (+siellä nurkka-ajoa) ajotietokoneen mukaan 5,8. Matka-ajossa mennään lähes koko ajan kierroksilla 1500 rpm.
Kaiken kaikkiaan paras kulkupeli ikinä minun mielestäni. Ja kokemusta on kymmenistä, myös premium autoista.
Käypä koeajamassa tuo vehje, ja voi käydä samoin kuin minulle: ostohousut sujahtivat jalkaan, vaikka lähtökohta oli 'en vaihda autoa missään tapauksessa' !
Lukaisepa tämä koeajo, pirssi samanlainen kuin minulla - paitsi sisustuksen väri ... https://autobild.fi/artikkeli/koeajossa ... eb16cadc9e