En toki ole itse mikään autokeräilijä eli ajettavuus ja käyttötarkoitus ollut omissa hankinnoissa etusijalla, mutten myöskään mollaa niitä joille se fiilis menee noitten muiden asoiden edelle
Opelit myynnissä
- Motonetisti
- OCF Member

Re: Opelit myynnissä
Niin no mun mielestä Vectra tai Astra on aikalailla geneerinen etuvetoauto siinä missä vaikka Avensis tai Corolla
, alustarakenteissa ei ole mitään spesiaalia, kuten vaikkapa saman aikakauden Fordeissa ja toisaalta muotoilu ei ihan yllä erikoisuudessa ranskalaisten tasolle. Tietysti jos auton täytyy olla vaan vanha ja Opel, niin kaipa se Vectrakin on ihan käypä peli.
En toki ole itse mikään autokeräilijä eli ajettavuus ja käyttötarkoitus ollut omissa hankinnoissa etusijalla, mutten myöskään mollaa niitä joille se fiilis menee noitten muiden asoiden edelle
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Mun havainto on että aina kun jossain pomppaa myyntiin jokin helmi, se on aina pienimmällä moottorilla oleva karvalakkimalli.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Se ei ole havainto vaan fakta.Juho M-P kirjoitti: 07 Loka 2024, 20:21 Mun havainto on että aina kun jossain pomppaa myyntiin jokin helmi, se on aina pienimmällä moottorilla oleva karvalakkimalli.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Itse ainakin olen huomannut jotta yleensä aina ehjät euro museoautot on niitä tosi hinnat alkaen malleja.barbou kirjoitti: 07 Loka 2024, 10:25Noi tommoiset vanhemmat ns. perusautot alkaa olla katoavaa kansanperinnettä. Olleet kautta aikain. Erikoismalleja kyllä taltioidaan ja vaalitaan, mutta harvassa ovat ne harrastajat jotka tavallisia "kansanmalleja" museokuntoon laittelevat. Sääli sinänsä, sillä kyllähän nuo kulttuurihistoriallisesti ja arkipäivän historian taltioimisessa ovat melko merkittävä osa kansakunnan yhteistä muistia.ascona_c kirjoitti: 06 Loka 2024, 20:55 https://www.nettiauto.com/opel/vectra/14611837
"Latolöytö" B-Vectra 1.omistajamummolta.
Hinta/yleiskunto aika kohdillaan mielestäni.
Ameriikanautoista en tiedä muuta kuin muutamaa museoautoja olen hiljattain käynyt katsomassa ja aivan uskomattoman helpolla sen statuksen saavat.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
https://huutokaupat.com/kohde/5030523/opel-zafira-2000
Ja lähes ajamatta jäänyt A-Zafira.
Tuolla ajaa halvalla vielä seuraavat 10 vuotta.
Ja lähes ajamatta jäänyt A-Zafira.
Tuolla ajaa halvalla vielä seuraavat 10 vuotta.
OHO
Suhteellisen asiallinen Omega, takakaaret yllättäen näyttäisi vaativan huomiota.
https://www.nettiauto.com/opel/omega/14627215
https://www.nettiauto.com/opel/omega/14627215
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
https://www.autoaatamila.fi/vaihtoauto/opel-vectra/
Siinä ois Vectraa arvostavalle.
Siinä ois Vectraa arvostavalle.
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Tommone olis hyvä. Mutta taas karvalakkimalli
Perinteisesti kaikki kuvat mitkä otettu ovet auki on silleen ettei helmaa nää 
Vectra A V6 1995
Omega b x ?? kpl monta on kuitenki purattu ja paalattu.
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Volvo 740 1988 2.0 16v
Joo, ja jos yhtään katsoo noita pintapeltien kuntoa niin pystyy päättelemään helmojen/ kynnysten todennäköisen ruosteen määrän.@@po kirjoitti: 31 Loka 2024, 08:33 Perinteisesti kaikki kuvat mitkä otettu ovet auki on silleen ettei helmaa nää![]()
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
- Motonetisti
- OCF Member

Sanosin että enemmän turhaa spekulointia arvailla onko helmat ruosteessa vai ei muiden peltien kunnon perusteella. Eikä tuo koko helman vaihtokaa nyt ihan älytön homma oo, jos pysyy edes välttävästi kolvi kädessä ja osaa ruiskun viuhkan säätää
Mä tosin nään vähän ton 3.2:n turhakkeena kun tehoa taitaa olla 7 heppaa enemmän mitä X30XE:ssä, tietysti jos ei ennestään omista 3.0 V6:sta niin kyllähän toi pikkulohkot hakkaa, mutta itse en maksaisi tosta +0.2 litrasta harvinaisuus lisää
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Se on vähä niin ja näin, hintavarauksena ties miten paljo ja taxfree autokin vielä. Helmat ja takakaaret nyt vaatis ainaki huomiota, jos ei osaa itte tehä niin voi olla vähä kalliskin sit.
Toi 3.2 (ja 2.6) on kyllä parempi moottori kun vaikka tollanen x30xe. Paremmat pakosarjat, ei egr, ei lisäilmapumppua, paremmat kannentiivisteet ja (omast mielest) paremmin toteutettu puolat. On paljo muitakin eroja mut noi nyt tulee päällimmäisenä mieleen.
Ainut huono tollases on verrattuna 3 litrasee on se että ajoneuvovero jonku satasen isompi vuodessa.
Edit. on tossa kyllä varusteet paljo paremmat kun perus suomiautossa. Navin näyttökii toimii (ainakin kuvissa..)
Edit edit. omast mielest aika hyvään rahaan nous mutta ei näemmä käynny kauppa
Toi 3.2 (ja 2.6) on kyllä parempi moottori kun vaikka tollanen x30xe. Paremmat pakosarjat, ei egr, ei lisäilmapumppua, paremmat kannentiivisteet ja (omast mielest) paremmin toteutettu puolat. On paljo muitakin eroja mut noi nyt tulee päällimmäisenä mieleen.
Ainut huono tollases on verrattuna 3 litrasee on se että ajoneuvovero jonku satasen isompi vuodessa.
Edit. on tossa kyllä varusteet paljo paremmat kun perus suomiautossa. Navin näyttökii toimii (ainakin kuvissa..)
Edit edit. omast mielest aika hyvään rahaan nous mutta ei näemmä käynny kauppa
Vectra A V6 1995
Volvo 740 1988 2.0 16v
Volvo 740 1988 2.0 16v