Moi,
Puhallin ja ilmastointi alkoivat temppuilemaan , välillä toimi ja välillä ei. Lopulta ei toiminut olleenkaan ja auto kävi huollossa, huollossa vaihdettiin lauhdutin, koska oli sökönä ja laitettu uudet kylmäaineet. Puhallin ja vastus irrotettu ja kokeiltu, että ne on kunnossa. Puhallin ei kuitenkaan inahdakaan ja välillä kun ajaa kuopasta, niin saattaa hieman yrittää lähteä pyörimään.
Ilmastointi on ko. kulkuneuvossa manuaalinen
Osaatteko fiksummat sanoa, että mistä lähteä vikaa etsimään?
Opel Astra H 2004 ja puhaltimen mysteeri
Re: Opel Astra H 2004 ja puhaltimen mysteeri
Vaikuttaa vastus vialta toimii silloin tällöin mulla oli sama vika toimi kun saa kunnon täräytyksen esim monttuun ajo tai pamauttaa nyrkillä
Ok, kiitos, testaan sen vaihtoa!
Vastusvika ilmenee yleensä niin, että toimii vain isoimmalla nopeudella (jos manuaali-ilmastointi), jolloin virta ei kierrä vastuksen kautta. Muut nopeudet on mykkiä.
Puhaltimessa on hiilet, jotka kuluu ajanoloon puhaltimen pyöriessä. Kun puhaltimen hiilet on kuluneet tarpeeksi lyhyiksi, ei puhallin pyöri kun hiilet ei saa kontaktia kollektoriin. Tällöin pieni tärähdys liikauttaa hiiliä sen verran, että yhteys jälleen palautuu ja puhallin toimii.
Eli, minä näkisin asian niin että vastus on ehjä, mutta puhallin on vaihtokunnossa.
Puhaltimessa on hiilet, jotka kuluu ajanoloon puhaltimen pyöriessä. Kun puhaltimen hiilet on kuluneet tarpeeksi lyhyiksi, ei puhallin pyöri kun hiilet ei saa kontaktia kollektoriin. Tällöin pieni tärähdys liikauttaa hiiliä sen verran, että yhteys jälleen palautuu ja puhallin toimii.
Eli, minä näkisin asian niin että vastus on ehjä, mutta puhallin on vaihtokunnossa.
Ok, kiitos, hyvä huomio!
-
AstraH_2004
- OCF Member 2024

Omassa Astrassa toimi aikansa 1-3 nopeudet, toisinaan hiukan hienoista ulinaa kuului myös, nyt tuo puhallin mykistyi ja korjaamolla testasivat, niin puhallin toimii, mut esivastus sökönä. Päätettiin kuitenkin uusia puhallin + vastus, ettei riko toinen toistaan kohta uudestaan, niin josko sit toimisivat ja pärjäisin ongelmitta...