En ymmärrä tekniikasta paljon mitään, mutta tiedän täällä olevan porukkaa joka voi auttaa
Minulla siis 2015 Adam Rocks 1.0T 85kw. Kävin Länsiautossa vuosihuollossa heinäkuussa, ei vikoja havaittavissa. Nyt tällä viikolla kävin katsastuksessa ja katsastusmies kutsui auton alle katsomaan vihreää merkkiväriä jota ilmastointilaitte oli vuotanut ja kehotti tarkistuttamaan (vaikkei se katsastukseen liittynytkään).
No kävin eilen Länsiautossa Tampereella ja tutkivat ja sitten tuomio oli, että kompressori vuotaa rungosta ja pitää vaihtaa uuteen, hinta 1300€ OEM osalla
Vähän asiaa tutkittuani tulin tulokseen, että eikö pelkän tiivisteen voisi vaihtaa kompressoriin vai hajoaako se hela hoito siinä rytäkässä? Länsiauto ei puhunut mitään tällaisesta vaihtoehdosta. Kuivainkin varmaan pitää vaihtaa joka tapauksessa ja uudet kylmäaineet laittaa. Työn osuus tuosta 1300€:sta olisi 250€.
Minulla ei ole pätäkkää laittaa 1300€ remonttiin, mutta ahdistaa ajaa tietäen, että kylmäaine tulee katoamaan kokonaan ja sitten hajoaa varmaan putketkin käytön puutteesta
Mitä ihmettä tekisin? Tilaanko osat itse ja vien vain työn osalta korjaamolle ja mille korjaaamolle? Ja tilaanko osat esim Saksasta? Tilaan varmasti väärät ja sitten ei naurata.
Viilennys on koko ajan toiminut hyvin ja edelleen toimii, aika vähän käytin sitä tämä kesänä, viikottain kuitenkin, mutta talvella en lainkaan missään parkkihallissa tänä vuonna, kun ei vaan tullut tehtyä... josko käytön puutteesta kompura sitten alkoi vuotaa. Viimeksi kävin täyttöhuollossa 2020 jolloin lisättiin n. 100g kylmäainetta. Vähän on tunkkaista hajua ollut ilmastointia käytettäessä tai tarkemmin kun ACn laittaa päälle ja sitten kun sen ottaa pois päältä.
Auttakaa hyvät ihmiset, auttakaa