Opel PSA:lle
Re: Opel PSA:lle
Harmi ja ihme että merkkihuolto Hämeenlinnassa on siirtymässä Autoverkkokaupan monimerkkihuoltoon, vaikka myynti säilyy Länsiautossa. Itse olen ollut oikein tyytyväinen Länsiauton huoltoon jo yli 20 vuotta.
Niin huolto ja varaosat onkin ainoa asia mikä hämeenlinnan länkkärissä jotenkuten toiminut... automyynti on ollu ihan persiillän jonkin aikaa ja viimenenkin homman osaava sanoi ittensä irti parikuukaut sitten..Reijol kirjoitti: 30 Marras 2022, 17:39 Harmi ja ihme että merkkihuolto Hämeenlinnassa on siirtymässä Autoverkkokaupan monimerkkihuoltoon, vaikka myynti säilyy Länsiautossa. Itse olen ollut oikein tyytyväinen Länsiauton huoltoon jo yli 20 vuotta.
Mitenkäs nyt Tampereen seudulla Opelin huollot?
Ainakin hetki sitten Delta ja Länsiauto olivat ne "marmoritiskit".
Mutta onko tähän tulossa nyt muutosta?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Tuskin. Maahantuoja vaihtuu vaikka se onkin samalla nimellä mitä muutama jälleenmyyjä.Ahnuld kirjoitti: 08 Joulu 2022, 21:48 Mitenkäs nyt Tampereen seudulla Opelin huollot?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Käytin tänään Crosslandia vuosihuollossa Hämeenlinnan Länsiautossa, ja olivat sitä mieltä, että Opel huolto jatkuu myös heillä. Autoverkkokauppa tulisi vaan rinnalle. Tilanne kuitenkin saattaa vielä elää. Toivottavasti asia on näin.
Opelin markkinaosuus taisi olla vuonna 2022 3.0%, aika samaa kaavaa noudattaa mitä muilla psa-merkeillä on.
Aika hiljaista taitaa olla kyllä muutenkin autokaupassa näin yleisesti. Mutta onhan tuo osuus kyllä romahtanut niistä ajoista, kun Opel oli vielä voimissaan.
Aika hiljaista taitaa olla kyllä muutenkin autokaupassa näin yleisesti. Mutta onhan tuo osuus kyllä romahtanut niistä ajoista, kun Opel oli vielä voimissaan.
Onko jo tietoo uudesta Puretec jakokeju koneesta?
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Ainakin Astra L oli vielä jakohihnalla.
Ei mun tietoon 1,2 konetta ole vielä ketjulla tehty
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
Uudet koneet tulee ketulla
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Mistä tämä tieto?
Ei siis sudella kuten Fiatit?
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Sudella taitaa olla kettu kainalossa pikkulinnut laulanut ketjukoneesta.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Lexus NX 300h E-Four 2017
Nyt on pakko avautua Tampereen "merkkihuolloista". Tosin itsellä kokemusta vasta Länsiautosta ja viimeisimpänä Autobassadonesta. Älkää kukaan muu erehtykö ainakaan jälkimmäiseen viemään autoanne rikottavaksi! Yksinkertainen määräaikaishuolto ei onnistunut ensin siinä laajuudessa, kuin olin sähköpostitse ja puhelimessa kahteen kertaan pyytänyt, vaan vaihtoivat pyytämättä myös ri-suodattimen. Tästä ei tosin veloitettu, kun asiasta huomautin. Vasta kotona paljastui kuitenkin tuhot: hanskalokeron muovikiinnikkeistä puolet rikottu sekä ri-kotelon kannen kiinnikkeistä toinen poikki! Mikä lie elämäänsä kyllästynyt rasvanäppi siellä on väkisin noita repinyt auki! Täysin käsittämätöntä toimintaa merkkihuolloksi itseään kutsuvalta toimijalta! No, nämä laitettiin lopulta kuntoon tilaamalla purkaamolta kurainen hankalokero ja kiinnittämällä ri-kotelon kansi ruuveilla (kun osan vaihtamiseksi pitäisi purkaa miltei koko kojelauta). Hyvitykseksi ehdotin, että paikkaavat naulan puhkaiseman kesärenkaan. Autoa noutaessa selvisi, etteivät olleet löytäneet naulaa. Kun sen heille osoitin, änkivät reikään halpakaupan "kamelinpaskan". Ei kuulemma ollut muita paikkoja! VoiAhnuld kirjoitti: 08 Joulu 2022, 21:48 Mitenkäs nyt Tampereen seudulla Opelin huollot?
Samaa vikaa on Länsiautossa, josta siirryin pois juuri samasta syystä, eli huolto- ja korjaustoimenpiteet ei vain onnistu autoa vaurioittamatta. Kyse oli pari vuotta sitten tuulilasin vaihdosta. Muoviosia rikottiin sielläkin niin auton sisältä kuin ulkoakin. Lisäksi tahrittiin sisäverhoiluja. Korjaaminen vaati kaksi ylimääräistä käyntiä ja lopulta todettiin, että korjaaminen olisi vaatinut lasin irroittamisen, metallitöitä ja A-pilarin uudelleen maalamisen. Totesin, että lopputulos ei tuolla ainakaan parane, joten tyydyin hyvityksenä annettuun määräaikaishuollon työn osuuteen.
Enää on siis testaamatta Tampereella Delta-auto, jota olen vältellyt tähän asti omien vanhahtavien mielikuvien vuoksi. Sinne on varmaan auto vietävä seuraavaan huoltoon ja annettava kirjallisena niin tarkat ohjeet, ettei ainakaan jää epäselväksi mistä asioista tulee reklamaatio perässä. Tai sitten on vain hyväksyttävä, että merkkihuoltohistoria katkeaa ja alettava vaihtamaan öljyjä itse. Eipä tuolla enää 7 vuotta vanhassa Opelissa taida olla mitään väliä jälleenmyyntiarvon kannalta, joten sikäli se ja sama.
Suututtaa vain suunnattomasti, kun nykyään ei saa enää rahallakaan laatua tai ammattitaitoa ja mihinkään ei pysty luottamaan! Uskomatonta, jos maallikko pystyy itse tehden parempaan työn jälkeen ja laatuun, kuin valtuutetun merkkihuollon "ammattilaiset". On varmaan niinkin, että tämä PSA-siirtymä ja sitä seurannut maahantuojien ja jälleenmyyjien jatkuva myllerrys on tuhonnut Opelin jälkimarkkinoinnin niin totaalisesti, ettei menetettyä osaamista korvaa enää millään.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Ei tuossa asiassa mikään merkki ole ratkaisevasti toistaan parempi. Merkkiliikkeen (ja monen muunkin toimijan) intressi on myydä mahdollisimman paljon jälkimarkkinointipalvelua, jolla tienaavat mahdollisimman paljon, eikä suinkaan välittämättä tehdä vain niitä asioita joita asiakas haluaa. Vaikka meitä rohkaistaan kaikkialla käyttämään palveluja ja ostamaan palvelu osaavilta ammattilaisilta, niin usein vaan on helpointa tehdä itse, niin tietää miten homma tuli tehtyä. Palvelun ostaminen nykypäivänä on mennyt vaikeaksi ja kaikkea tuollaista saattaa sattua näiden ammatilaisten kanssa ihan palvelusta riippumatta.
Pitäisi siis löytää se luotettava korjaamo, joka tekee ne asiat mitä asiakas haluaa sillä tavalla kuin asiakas haluaa. Siinä onkin ostajalle haastetta.
Pitäisi siis löytää se luotettava korjaamo, joka tekee ne asiat mitä asiakas haluaa sillä tavalla kuin asiakas haluaa. Siinä onkin ostajalle haastetta.