Muutoskatsastukseen menossa...mihin varautua?
-
Vectra-3.0i
- 'Admiral'

Eli olen menossa katsastamaan ja samalla muutoskatsastamaan Veccuani. Kone on vaihdettu 2.0 8v ---> 2.0 16v ja vaihdelaatikko f-16 ----> f-20. Alustassa on Weitecin -40mm-sarja. Mukaan otan täältä saadut eroavaisuuspaperit, mutta mitä muuta tulee ottaa huomioon eli mahdollisia lisädokumentteja ja sitten jos jollain on kokemuksia Hyvinkään tai Nurmijärven konttoreista niin äkkiä tietoa kokemuksista. En haluisi joutua kauhean usein käymään konttorilla vain vit...maisen inssin takia! Ja olen tänään menossa joten tiedolla olisi kiire!
Että sellasta tällä kertaa...
Inssistä rippuu. Mut monelle katastussetälle ei kelpää täällä olevat paprut.
Itse hommasin paikalliseltä Opel korjaamopääliköltä.
Itselle ei tosin tullut C20XE:tä, mutta sitä käytettiin vertailumoottorina ja autohan oli alunperin tämä 2.0 8v(20NE). Opelilta saadun lapun mukaan siis piti laatikon lisäksi asentaa myös ABS jarrut, koska suomeen ei ole koskaan maahantuotu(ei varmaan muuallekkaan) tyypiltään OPEL VECTRA A -mallia C20XE koneella ilman ABS jarruja. Jotkut sitten vaativat vielä ajoneuvokohtaisen Yhteneväisyydenmukaisuustodistuksen, mut se sitten taas eri juttu.
Käy kokeilemassa, tai käy kysymässä ensin onko zäänssejä saada leimaa, ennenkuin maksat katsastuksen.
Itselle ei tosin tullut C20XE:tä, mutta sitä käytettiin vertailumoottorina ja autohan oli alunperin tämä 2.0 8v(20NE). Opelilta saadun lapun mukaan siis piti laatikon lisäksi asentaa myös ABS jarrut, koska suomeen ei ole koskaan maahantuotu(ei varmaan muuallekkaan) tyypiltään OPEL VECTRA A -mallia C20XE koneella ilman ABS jarruja. Jotkut sitten vaativat vielä ajoneuvokohtaisen Yhteneväisyydenmukaisuustodistuksen, mut se sitten taas eri juttu.
Käy kokeilemassa, tai käy kysymässä ensin onko zäänssejä saada leimaa, ennenkuin maksat katsastuksen.
-
Vectra-3.0i
- 'Admiral'

Muutoskatsastus läpi! Ja ainoana dokumenttina oli täältä otetut paprut. Ainoa joka multa puuttui oli koneen ostokuitti ja se pitää mennä viel näyttämään. Vuosikatsastuskin oli läpihuutojuttu!On 2004-02-26 17:24, Juheksi wrote:
Inssistä rippuu. Mut monelle katastussetälle ei kelpää täällä olevat paprut.
-
Vectra-3.0i
- 'Admiral'

En kummassakaan koska ei ollut aikoja. Ajoin konalaan, siihen Etelä-Suomen autokatsastukseen. Täällä kaverit ei nipota mistään turhasta esim. Autossani ei ollut parkkeja,Pissapojan säiliö puuttuu kokonaan, Tuulilasin yläreunassa on tarra ja prosentteja ei merkitty puskureiden osalta eikä muistakaan korimuutoksista.Ainoana miinuksena on todella kova hinta muutoskatsastukselle, 80e! Konalassa on toinenkin asema, Ahaa-katsastus ja se on aivan mulkku paikka...On 2004-02-26 20:59, Jope wrote:
Kummassa kävit näyttämässä: Hyvinkäällä vai Nurmijärvellä? Henk.koht. veikkaisin Hyvinkäätä.