B Vectra, Weitec ja iskaritesti
Poikkesin tänään katsastuksessa, jossa tehtiin iskaritesti, vaikkei se ole vielä pakollinen.
Auto on b vectra 97 ja alla on Weitec ultra GT -40m sarja. Sarja on ollut alla noin 70000km ja testin tulos erittäin hyvä.
Edessä kosketuskertoimet 90% ja 88%, takana 80% molemmat. Ajomäärään nähden kunto kuin uusissa.
Katsastusmiehen mukaan uusissa vakioiskareissa tulos noin luokkaa 60-70%.
Hinta / laatusuhteessa suosittelen, myös ajettavuus OK.
Auto on b vectra 97 ja alla on Weitec ultra GT -40m sarja. Sarja on ollut alla noin 70000km ja testin tulos erittäin hyvä.
Edessä kosketuskertoimet 90% ja 88%, takana 80% molemmat. Ajomäärään nähden kunto kuin uusissa.
Katsastusmiehen mukaan uusissa vakioiskareissa tulos noin luokkaa 60-70%.
Hinta / laatusuhteessa suosittelen, myös ajettavuus OK.
no mun kokemukset weitecin alusta sarjasta ei kyllä oo yhtä hyvät ku teillä.mulla on c asconassa -40 sarja ja etu iskarit on vaihdettu jo kerran ku ne ei kestäny ja nyt olen taas ajellu jotain puoli vuotta ja ne on taas loppu.meinaa tulla äitiä ikävä ku painaa hiekka pätkää sen kaa ku ei tiedä mitä alusta keksii jos tulee yli 140 hyppy pomppuun.kaverilla on kans sama ongelma kadetissa.
Onko sulla pohjaanlyöti kumeja paikoillaan? vaikka jäykkä alusta ja "lyhennetyt" iskarit ni tarvii kai se silti pohjaanlyöntikumet.. ite ainakin lyhensin alkup. hieman ja ei oo ollu mitään ongelmaa..On 2004-02-24 19:43, mankku wrote:
no mun kokemukset weitecin alusta sarjasta ei kyllä oo yhtä hyvät ku teillä.mulla on c asconassa -40 sarja ja etu iskarit on vaihdettu jo kerran ku ne ei kestäny ja nyt olen taas ajellu jotain puoli vuotta ja ne on taas loppu.meinaa tulla äitiä ikävä ku painaa hiekka pätkää sen kaa ku ei tiedä mitä alusta keksii jos tulee yli 140 hyppy pomppuun.kaverilla on kans sama ongelma kadetissa.
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Commodore A GS -69 -MR-
Katoitteko Puskuri-ohjelman sen jakson jossa testasivat iskareita. Korjaamolla kehotettiin vaihtaa iskarit, koska testien mukaan loppu. No, mutta kuinkas kävikään... arvot ei juuri nousseet vaikka alla oli uudet iskarit, selittivät tuota sillä, että arvoihin vaikuttavat muutkin pyöräntuennan osat.
Tosin jarrutusmatka jäällä sentään lyheni uusilla iskareilla.
Tosin jarrutusmatka jäällä sentään lyheni uusilla iskareilla.
Juu kyllähän tuon iskaritestin tulokseen vaikuttaa ratkaisevasti kaikkien puslien kunto ja pyöräntuenta ylipäätään.. iskarin yläpään laakerista lähtien ei sillä "tärinälevyllä" voi pelkkää iskaria testata entäpä matalaprofiili kumit? 70 profiilinen joustaa kummasti enempi ku 30 vai?
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Commodore A GS -69 -MR-
Astra J 1.4 Turbo - 12
Commodore A GS -69 -MR-
Kävin aikoinani Saabilla Monroen ilmaisessa iskaritestissä. Autossa oli jäykät jouset (ei vakiot) niin silloin ei saanut mitattua kunnolla. Testeri ei kuulemma toiminut muilla kuin vakioalustoilla. Mitenköhän on nykyään, voiko siihen luottaa sen enempää kuin tähän mainioon OBD testiin.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.