Insignia A
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?
Mitäs mieltä olette manuaalilootien öljyjen vaihdosta, kuinka tarpeellista on? Mulla tosiaan reilu puoltoista kk sitten ostettu Insignia vm 14 F40WR laatikolla. Mittarissa 237tkm, ite rullaillut kohta 5tkm. Hyvältä tuntuu ja huoltokirjaakin on tunnollisesti täytelty, mutta tietenkään ei merkintää mahdollisesta lootaöljyjen vaihdosta..
Jos vaikka nuo vaihtaisi eikä niitä ole ikinä vaihdettu, niin eikö esim. huuhteluoperaatiossa saata lähteä hirveä määrä sontaa liikkeelle joka voi sitten tehdä tuhojaan?? (Voihan ne vaihtaa ilman huuhteluakin..)
Vai ajanko niin kauan kuin "tuntuu hyvältä"..?
Jos vaikka nuo vaihtaisi eikä niitä ole ikinä vaihdettu, niin eikö esim. huuhteluoperaatiossa saata lähteä hirveä määrä sontaa liikkeelle joka voi sitten tehdä tuhojaan?? (Voihan ne vaihtaa ilman huuhteluakin..)
Vai ajanko niin kauan kuin "tuntuu hyvältä"..?
Koko topicin luin aikaisemmin läpi ja nyt tietenkin huomasin että tällä samaisella sivulla joku kyseli manuaalilootan öljynvaihdosta. Mietin kuitenkin öljynvaihdon tarpeellisuutta tai mahdollisesti kannattavuutta, ettei mikään mene vahingossa vikaan.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Manuaaliin vaan propusta pihalle ja uudet sisään.
Orkkisöljyt marmorilla parikymppiä /litra
F40 ja M32 on insignian manuaali vaihteistot.
Huoltoväliä noille ei ole mutta itse vaihtaisin oman kokemuksen perusteella
250tkm/10-vuoden välein.
250tkm/10-vuoden välein.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Näin olen tuohon omaankin tehnyt. Manuaali laatikko ei sillai samalla tavalla "parane" huuhtelemalla kuten automaatti - toki jos haluaa valutella öljyjä läpi useampaan kertaan, niin mikä ettei, mutta ei siitä hyötyä ole.1,2sorsa kirjoitti: 03 Maalis 2021, 20:04 Manuaaliin vaan propusta pihalle ja uudet sisään.
250tkm/10-vuoden välein.
-
Sheeporama
- 'Kadett'

Googletus vei lopulta masinistien foorumille jossa mondeon kanssa vastaavaa, päästöt tyhjäkäynnillä ok mutta kierroksilla:Sheeporama kirjoitti: 02 Maalis 2021, 10:08 Ja ajokieltoahan sitten sai aamun ratoksi orikedon a-katsastuksesta![]()
Päästöt kierroksilla:
CO% 7.3 (sallittu 0.2)
CO2% 10.1 (?)
HC ppm 257 (100)
O2% 0.01 (5)
Lambda 0.78 (0.97-1.03)
Mainittakoon että bensa tuoksuu vienosti ulkopuolelle, sisällä ei haise mikään ja kulkupuolikin tuntuu olevan ihan kunnossa sekä tyhjäkäynti ei seilaile.
Motonetistä tuippaa ja ilmasuodinta? Suoraan länsiautoon kattien ja lambdojen ihmettelyyn?
eli käytännössä samat kuin mulla, tässä masinistin tapauksessa oli kyse hapettuneesta lambda/happianturi liittimestä, itse anturi ok, liittimen putsauksen jälkeen hommat pelitti ja päästöt niinkuin pitäisi.häkä 31 kertainen sallittuun hc 2,5 kertainen. Eli CO 9,4 %ja hc 250 ppm. Lambda-arvo kanssa tietty poskellaan 0,75.
Ex: -04 Vectra C 2.0t farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Nyk: -10 Insignia A OPC farkku
Ok, kiitos kommenteista
täytyykin suunnitella tuota sitten seuraavaan huoltoon.
Haluaisin vaihtaa cruisen kuluneen kuminapin uuteen.
Osanumero osalle jossa kumi on: 13293155.
Tuohon tullut ilmeisesti kaksi uudempaa osanumeroa 13352971 ja 13268686.
Osaisiko joku varmistaa että nuo yhteensopivia tuon vanhemman osanron kanssa?
EDIT: vaatinee airbagin irroittamisen eli saa kulunut nappi kelvata...
EDIT: vaatinee airbagin irroittamisen eli saa kulunut nappi kelvata...
Mites tuon automaatti vaihteiston resetointi onnistuu? Neutral kohdan asemointi onnistui kyllä ja auttoikin hieman mutta vielä vois kokeilla tuota täys resettiä.
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Niinkö? No voisihan sitä miettiä jos saisi uuden osan jostain hankittua.Rookeri kirjoitti: 26 Maalis 2021, 14:21Eihän se ole iso homma vaihtaa? Akunkenkä irti, vartin odotus ja ratin takaa muutamat ruuvit irti nii airbägi lähtee kokonaisuudessaan irti.ddude kirjoitti: 24 Maalis 2021, 15:58 Haluaisin vaihtaa cruisen kuluneen kuminapin uuteen.
EDIT: vaatinee airbagin irroittamisen eli saa kulunut nappi kelvata...![]()
Noissa uudemmissa osanroissa ilmeisesti vain lisätty kumiin sellainen "nystyrä"
Onko porukalla alustassa ollut mitään insigniassa? itellä vajaa 200 tkm rullattu eikä mitään tukivartta tms ole tarvinnut vaihtaa.
Insignian alusta tuntuu aika hyvätekoiseilta?
seuraava steppi on takalaakereiden vaihto, tai toinen vähän oireilee. Pitäiskö turbosta olla jo huolissaan? voiko sille tehdä itse mitään ennakkohuoltoa?
seuraava steppi on takalaakereiden vaihto, tai toinen vähän oireilee. Pitäiskö turbosta olla jo huolissaan? voiko sille tehdä itse mitään ennakkohuoltoa?
auto siis 2.0 cdti 160 hvTrafoter kirjoitti: 27 Maalis 2021, 19:12 Onko porukalla alustassa ollut mitään insigniassa? itellä vajaa 200 tkm rullattu eikä mitään tukivartta tms ole tarvinnut vaihtaa.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Taka ylätukivarren ja koiranluun oon tainnu vaihtaa. Ei ollut edes kalliit osat
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
Vajaa 300 tkm ajettu 11 vuodessa, yhtään alustan osaa ei ole vaihdettu, eikä yhtään pyöränlaakeria.Turbo myös alkuperäinen.Trafoter kirjoitti: 27 Maalis 2021, 19:12 Onko porukalla alustassa ollut mitään insigniassa? itellä vajaa 200 tkm rullattu eikä mitään tukivartta tms ole tarvinnut vaihtaa.
Laturissa oli laakerivika n. 90 tkm:n kohdilla, maahantuoja vaihtoi sen uuteen takuuajan jälkeen, minä maksoin siitä 10%. EGR:n jäähdyttimen kopan ja ohjaustehostimen putken olen vaihtanut muutama vuosi sitten - siinäpä ne suurimmat korjaukset.
Vähävikaisin auto ikinä mitä minulla on ollut. Öljyt olen aina vaihtanut 15 tkm:n välein. Halpaa ajoa.
Liioin ei noihin useampaan Insigniaan tarvinnut vaihtaa alustan osia. Tosin vaihdoin pois, kun oli ajettu noin 250 tkm. Pyöränlakereita meni muutamasta vaihtoon. Turboissa ei ollut ongelmia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Mitenkä karttapäivitys onnistuu A-inkkuun? Ei kellään sattuisi olemaan tietoa?
Autona -14 A-inkku.
Autona -14 A-inkku.