uusi TM:ä Vectra 1,8i Comfort venttiileissä säröjä

Keskustelua Opeleista
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

On 2004-02-19 23:14, Espoon Jore wrote:

Kerro parin vuoden päästä oliko hyvä ostos. Salilla käy kaveri jolla on edellistä korimallia oleva ST200 Mondeo ja vikoja on ollut ihan riittämiin. Oli ensin alkuunsa kova haukkumaan Opeleita kun oli omistanut pari Vectraa ennen Mondeotaan. Mutta nykyisin tuntuu olevan aika hiljaista poikaa kun on huomannut vaihtaneensa vielä pahempaan maanantai kappaleeseen mitä A ja B Vectra olivat. Aika inhimillistä tuo sinun reagointisi asiaan. Haluat pönkittää tekemääsi valintaasi jollain tavoin ...vaikka kyllähän se saattaa olla hyvinkin onnistunut. Voihan autosi tosiaan olla viaton. Itselleni ei vain sellaista autoa ole vielä koskaan kohdalle sattunut vaikka olen muitakin merkkejä omistanut kuin Opel. Ratkaisevaa noissa vioissa on se mielestäni kuinka perustavaa laatua ne ovat ja sattuuko omalle kohdelle noita ns. pahoja vikoja.....eipä ole kohdalleni vielä sattunut. Tietysti automerkeistä kuten Opel tarinoita riittää paljon kun niitä on myyty viimeisen kahdenkymmen vuoden aikana paljon... samalailla lähes jokainen tietää jonkun negatiivisen Ford tarinan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2004-02-19 23:17 ]</font>
Kerron totuuden paljon aikaisemmin kuin parin vuoden päästä,jos auto on susi.En ole Opeleita haukkunut,päinvastoin minulla ollut kaksi Opelia ja isälläni useita...molemmat ollaan oltu kovinkin tyytyväisiä.

Voi olla,että olen työntänyt käteni sontaan,mutta auto vaihtuu heti,jos rupeaa auto olemaan enemmän korjaamolla kuin kotona.

En todellakaan halua pönkittää valintaani,kuten olen sanonut,katsotaan mikä ford on autojaan.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2004-02-19 23:17 ]</font>
[/quote]

Kerron totuuden paljon aikaisemmin kuin parin vuoden päästä,jos auto on susi.En ole Opeleita haukkunut,päinvastoin minulla ollut kaksi Opelia ja isälläni useita...molemmat ollaan oltu kovinkin tyytyväisiä.

Voi olla,että olen työntänyt käteni sontaan,mutta auto vaihtuu heti,jos rupeaa auto olemaan enemmän korjaamolla kuin kotona.

En todellakaan halua pönkittää valintaani,kuten olen sanonut,katsotaan mikä ford on autojaan.

[/quote]

Niinhän tuota olet kirjoitellut. Eipä sen puoleen suunittelin itsekin jossain vaiheessa Ford Mondeo St220 ostoakin, mutta homma pysähtyi lähinnä itkettävän ja naurettavan välillä olevasta tarjouksesta autostani.
VectraC
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja VectraC »

Ongelma on ainostaan 1.8 (110 hv) pienempitehoisessa moottorissa. 122 hv:n 1.8 moottorissa ja muissa isommissa (2.0, 2.2, 3.2) moottoreissa on erilainen rakenne ja venttiilit ovat erilaiset.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

menkää ostamaan joku toinen merkki katsokaa mitä vikoja sieltä löytyy tiedän jo ainakin kaks kappaletta 1999-2000 vuosimallin mersuja johon on vaihdettu KAIKKI uudet ovet kun entisistä o tippunu oven alareunat uudet autot on 10v päästä semmosia ruoste pommeja että mä taidan pysyy näissä vähän vanhemmissa autoissa
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2004-02-23 22:14, madi wrote:
tiedän jo ainakin kaks kappaletta 1999-2000 vuosimallin mersuja johon on vaihdettu KAIKKI uudet ovet kun entisistä o tippunu oven alareunat uudet autot on 10v päästä semmosia ruoste pommeja että mä taidan pysyy näissä vähän vanhemmissa autoissa
Niin noita oven ruostumisongelmia on kolmella merkillä: Ford, BMW ja Mercedes-Benz. Kuulemma nuo ovi ongelmat tulevat samalta alihankkijalta.

j.h
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

taitaa opeli menettää tuon ruostekunkun maineen
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

On 2004-02-23 22:22, jpisteh wrote:

Niin noita oven ruostumisongelmia on kolmella merkillä: Ford, BMW ja Mercedes-Benz. Kuulemma nuo ovi ongelmat tulevat samalta alihankkijalta.

j.h
toivottavasti opel ei ota samalta :roll:
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

On 2004-02-19 11:33, whpracing wrote:
noh eihän mua aikasemmin uskottu... http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 66&forum=5 ... ja tottahan se näytti olevan!
No, itse olin jo kuukautta aiemmin kyselemässä venavikoja - tosin arvasin tuon moottorimallin väärin kun puhetta oli C-Vectrasta :smile:

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 10&forum=4

<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-02-24 09:44 ]</font>
Sir Vili
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sir Vili »

On 2004-02-23 21:03, VectraC wrote:
Ongelma on ainostaan 1.8 (110 hv) pienempitehoisessa moottorissa. 122 hv:n 1.8 moottorissa ja muissa isommissa (2.0, 2.2, 3.2) moottoreissa on erilainen rakenne ja venttiilit ovat erilaiset.
Vaimolla noin vuoden vanha Vectra C 2.2. Ajettu 23 000 km. Tähän päivään mennessä ei mitään vikaa. (koputan puuta :grin: )
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

menkää ostamaan joku toinen merkki katsokaa mitä vikoja sieltä löytyy tiedän jo ainakin kaks kappaletta 1999-2000 vuosimallin mersuja johon on vaihdettu KAIKKI uudet ovet kun entisistä o tippunu oven alareunat uudet autot on 10v päästä semmosia ruoste pommeja että mä taidan pysyy näissä vähän vanhemmissa autoissa
Kaikella kunnioituksella "tietoasi" kohtaan, mutta rohkenen syvästi epäillä tiedon todenperäisyyttä. Että ovat ovien alareunat tippuneet kokonaan pois, auton ympäri...ja vielä kaksi tällaista tiedät. Kyllä mersukin ruostuu, ei siitä epäilystä, mutta jotain rajaa urbaanilegendoissakin pitäisi olla.
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

On 2004-02-24 10:04, Superi wrote:
Kaikella kunnioituksella "tietoasi" kohtaan, mutta rohkenen syvästi epäillä tiedon todenperäisyyttä. Että ovat ovien alareunat tippuneet kokonaan pois, auton ympäri...ja vielä kaksi tällaista tiedät. Kyllä mersukin ruostuu, ei siitä epäilystä, mutta jotain rajaa urbaanilegendoissakin pitäisi olla.
Yksi tarina lisää mersuihin liittyen. Oma auto oli ruostesuojauksessa viime vuoden marraskuussa niin samassa paikassa oli 300td mersu vuosimalli 2001. Tämän mersun ruostesuojaus jouduttiin siirtämään kunnes takaiskuvaimentimen kotelot uusittaisiin ensin. Kädellä sai painettua läpi. Pikkasen oli mennyt ruosteeseen. Tämä on tosi en itsekkään varmasti uskoisi jollen olisi vierestä nähnyt, että kyllä ne mersut vaan ruostuu varsinkin nämä uudemmat. Johtuen EUsta.
Superi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Superi »

Vai kävikö siinä niin, että ruostesuojaamon ukko kertoi, kuinka käsi menee painamalla läpi - ja sinä uskoit. Voisiko ruostesuojausta ammatikseen tekevällä olla jokin motiivi uskotella ihmisille, että tehtaiden suojaukset eivät ole riittävän hyviä?

Mersuille annetaan käsittääkseni 30 v takuu puhkiruostumista vastaan, ilmeisesti takuu toimii erittäin hyvin, koska en ole yrityksistä huolimatta onnistunut näkemään ruosteista väyrystä - noita pyörii kuitenkin stadissakin aika monta sataa kappaletta.

Olisiko kuitenkin niin, että ruostuvien autojen omistajilla on tarve todistella itselleen ja muille, että kyllä ne muutkin ruostuvat?
Sir Vili
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sir Vili »

On 2004-02-24 11:56, Superi wrote:
Olisiko kuitenkin niin, että ruostuvien autojen omistajilla on tarve todistella itselleen ja muille, että kyllä ne muutkin ruostuvat?
Niin, mulla ei ole tarve mitään todistella. Toisaalta minähän en tunne autoja, sillä minä vaan ajan niillä. Luulisin kuitenkin tietäväni mikä on ero normaalilla ruostumisella ja xx vuoden puhkiruostumistakuulla.

Aina kun hankin ihka uuden auton, otan siihen pikimmiten myös ruostesuojauksen. Sen lisäksi usein käsipesu ja kaksi kertaa vuodessa käsivahaus. Voin kertoa, että apua on ollut vuodesta 1972 lähtien, jolloin hankin ekan Datsun 100A:n. Vuonna 1976 hankittu 100:A kesti hyvin 12 vuotta eli siihen saakka, kunnes annoin auton pojalleni, joka veti sen kallioon mäsäksi. Siinä ei pellit kestäneet, vaikka oli kuinka ruostesuojattu :grin: . Onneksi poika säilyi ehjänä.

Voi olla, että olen tyhmä, kun otan ruostesuojauksen uuteen autoon, mutta kun pidän autoja pitkään, niin olen halunnut näin menetellen edes jotenkin turvata auton ruosteelta - edes teoriassa.

Niin nyt muistin, että kun vuosi sitten myimme vaimoni Corsan 1.4 Swingin, niin silloin muuan myyntivaltti oli säännölliset ruostesuojaukset ( kolme kertaa ) 10:ssä vuodessa.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

no tehtaitten ruostesuojaus ei varmastikaan ole mikään paras mahdollinen. mahdollisimman paljonhan noi autovalmistajat yrittävät rahaa autoistaan saada ja ensimmäisiä paikkoja mistä karsitaan on varmasti sellaiset kohdat mitkä ei heti ostaessa tule esille. sitten on totisesti vielä noita ekosäädöksiä mitkä osittain tekevät hallaa auton pelleille.

ja noiden puhkiruostumattomuustakuiden merkitys taitaa lähinnä olla siinä että se antaa auton ostajalle hyvän ja luottavaisen mielen...niissä kun on ymmärtääkseni suunnilleen sellaiset pykälät, että jos peset autos muualla ku merkkihuoltamossa, niin ne raukeavat...
Haba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Haba »

On 2004-02-24 14:38, Veeksi wrote:
että jos peset autos muualla ku merkkihuoltamossa, niin ne raukeavat...
Tästä merkkihuollossa käyttämis "pakosta" on tulossa ennakkotapaus.
Auton merkkiä en muista, mutta omistaja on korjauttanut autonsa uudesta lähtien muualla kuin merkkihuollossa ja se särkyi.
Tuomioistuimen päätös tulee olemaan: kukaan ei voi kyseenalaistaa huollon tehneen henkilön ammattitaitoa ja maahantuoja on velvollinen korjaamaan vian.
Harrastepeli Astra H TwinTop
Vastaa Viestiin