Sillähän on mutteritGarnd_Old_One kirjoitti: 23 Huhti 2020, 09:55 Mikähän on se alkuperäinen pyöränpulttikoko GS 200 hp?
Jos vaihtais nuo kromattuihin, niin ei tarttis sitten pelata muovihattujen kanssa. Biltsussa näyttäis olevan pari kymppiä kahden pyörän setti.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sty ... 2000019202
Joskin, voihan ne hatutkin jättää asentamatta, eivät taida paljoa erottua vanteen sisältä.
Insignia B
Re: Insignia B
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'

Oho!
Luulin että Lada oli viimeinen, jun käytti muttereita, mutta olinkin ilmeisen väärässä.
Luulin että Lada oli viimeinen, jun käytti muttereita, mutta olinkin ilmeisen väärässä.
Vittu näitä vehkeitä!
Ei taida bensakoneellisten regenerointi haista samalla tavalla kun diesel tai ainakaan en ole kertaakaan tuossa omassa haistanut mitään. Bensakoneellisissa kyllä ilmeisesti passiivista regenerointia tapahtuu paljon enemmän.
Onko kaikissa bensa B-Inkuissa hiukkasloukku?-=DmR=- kirjoitti: 23 Huhti 2020, 16:25Ei taida bensakoneellisten regenerointi haista samalla tavalla kun diesel tai ainakaan en ole kertaakaan tuossa omassa haistanut mitään. Bensakoneellisissa kyllä ilmeisesti passiivista regenerointia tapahtuu paljon enemmän.
Minun käsitykseni mukaan se on lähinnä Skoda ja varmaan muut VAG-dieselit, jotka käryää. En itse Mersussa tai Bemarissa edes huomannut koko loukun olemassaoloa, mutta Skeidassa tyhjäkäyntikierrokset nousi ja liikennevaloissa haisi karseelle.
Bensa-Insigniassa on joku loukku, mutten ole huomannut olemassaoloa.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Mulla on itellä ollu 5 eri BMW:n dieseliä joissa oli DPF, kaikki kärysi samalla tavalla. Bemareissa huomasi helposti polton olevan käynnissä, kun vaihteiden vaihto tapahtui korkeammilla kierroksilla kuin normaalisti ja paremmin kun oppi tuntemaan auton, niin käyntiääni oli myös erilainen silloin, varsinkin 4-sylinterisissä malleissa. Työkavereiden Mazdat ja meset on haissut myös ihan samalta tai sitten kaikissa laahaa jarrut pahasti.Errror kirjoitti: 23 Huhti 2020, 23:23 Minun käsitykseni mukaan se on lähinnä Skoda ja varmaan muut VAG-dieselit, jotka käryää. En itse Mersussa tai Bemarissa edes huomannut koko loukun olemassaoloa, mutta Skeidassa tyhjäkäyntikierrokset nousi ja liikennevaloissa haisi karseelle.
Aijaa, kaipa nekin lemuaa sitten ja käyttäytyy huonosti polton aikana. X1-bemaria kohtuu paljon ajaneena, siinä en huomannut polttoa missään vaiheessa. Muuten vikoja onkin ollut aivan pirusti kyseisessä yksilössä-=DmR=- kirjoitti: 24 Huhti 2020, 12:25Mulla on itellä ollu 5 eri BMW:n dieseliä joissa oli DPF, kaikki kärysi samalla tavalla. Bemareissa huomasi helposti polton olevan käynnissä, kun vaihteiden vaihto tapahtui korkeammilla kierroksilla kuin normaalisti ja paremmin kun oppi tuntemaan auton, niin käyntiääni oli myös erilainen silloin, varsinkin 4-sylinterisissä malleissa. Työkavereiden Mazdat ja meset on haissut myös ihan samalta tai sitten kaikissa laahaa jarrut pahasti.Errror kirjoitti: 23 Huhti 2020, 23:23 Minun käsitykseni mukaan se on lähinnä Skoda ja varmaan muut VAG-dieselit, jotka käryää. En itse Mersussa tai Bemarissa edes huomannut koko loukun olemassaoloa, mutta Skeidassa tyhjäkäyntikierrokset nousi ja liikennevaloissa haisi karseelle.
Bensa-Insigniassa on joku loukku, mutten ole huomannut olemassaoloa.![]()
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
No tämä kuulostaakin sitten jo siltä mitä kaikki omat bemarit on ollu.Errror kirjoitti: 24 Huhti 2020, 13:18 Aijaa, kaipa nekin lemuaa sitten ja käyttäytyy huonosti polton aikana. X1-bemaria kohtuu paljon ajaneena, siinä en huomannut polttoa missään vaiheessa. Muuten vikoja onkin ollut aivan pirusti kyseisessä yksilössäMutta omana ei ole onneksi kyseinen auto ollut, niin ehkä en ole niin tarkasti tarkkaillut asiaa.
Kyllä Inkun 1.6 136 hp diesel tykkää poltella loukkua vähän väliä ja pahalta haisee. Haju ei tule kuitenkaan auton sisälle. Kierrokset nousevat ja dieseliä palaa. 200-300 km välein pahimmillaan polttelee. My Dieselillä polttelee paljon vähemmän ja kun polttaa, ei haise. Fossiilisella kuitenkin ajelen enimmäkseen.
Nyt on Dezent TZ musta-hopeat alla 17" koossa. Opelin orkkis-keskimerkit ei sopineet näihinkään suoraan, pitää netistä katsella sopivia.
Goodyear Efficientgripit on hiljaisemmat 17" koossa kun oli 18" Crossclimatet. Mutta olihan ne 18" MAKit todella hienot ja Dezentit jotenkin "halvemman" näköiset. MAKit sai viime viikolla uuden kodin toisen valkoisen Insignian alla.
No, käyttöautohan tämä on ja kohta jo vanha ja paljon ajettu... Eipä noiden vanteiden takia yöunet mene. Mukavaa ja hiljaista on kyllä kyyti 225/55/17" pullarenkain. Toivottavasti näkyy myös kulutuksessa.
Goodyear Efficientgripit on hiljaisemmat 17" koossa kun oli 18" Crossclimatet. Mutta olihan ne 18" MAKit todella hienot ja Dezentit jotenkin "halvemman" näköiset. MAKit sai viime viikolla uuden kodin toisen valkoisen Insignian alla.
No, käyttöautohan tämä on ja kohta jo vanha ja paljon ajettu... Eipä noiden vanteiden takia yöunet mene. Mukavaa ja hiljaista on kyllä kyyti 225/55/17" pullarenkain. Toivottavasti näkyy myös kulutuksessa.
Nyt alko mulla ekat murheet. Abs- a luistonestonvalo syttyy välillä. No, onhan sillä jo ajettuki 12 000km.
Valot syttyy niin aktiivivakkarikin putoaa pois pelistä. Muuten tuntuis toimivan. Eiku korjaamolle aikaa tilaamaan... 
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Sain keskiviikkona uuden Insignian alle. Kyseessä on siis 1.5 165hp bensaversio Grand Sport Executive varustelulla. Ekan 200km huomioita: kaistavahti ei vasemmalle puolelle reagoi kuin satunnaisesti vaikka viivat olisi kunnolla näkyvissä, mitä ihmettä?
Soitin testipuhelun Bluetoothin kautta kahdelle ihmiselle ja molemmat sanoi että ääni kuuluu kuin kaivosta
Mun aikaisempi oli myös Insignia Grand Sport joten osaan verrata. Onko muilla vastaavia huomioita?
Maanantaina olen muutenkin tekemässä reklamaatiota kun konepellissä on roska maalin alla ja sanon näistä samalla. Vähän kyllä harmittaa
Maanantaina olen muutenkin tekemässä reklamaatiota kun konepellissä on roska maalin alla ja sanon näistä samalla. Vähän kyllä harmittaa
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
-
Antagonisti
- 'Admiral'

Minulla on 17" Crossclimatet (pullarenkaat). Kyllä on taas kiva ajella kun talvikitkat on pois alta meluamasta. Huomattavasti hiljaisempaa on nyt meno, tuntuu jopa luksukselta, jopa näin talvikarheilla asfalteilla.otj kirjoitti: 25 Huhti 2020, 14:41 Nyt on Dezent TZ musta-hopeat alla 17" koossa. Opelin orkkis-keskimerkit ei sopineet näihinkään suoraan, pitää netistä katsella sopivia.
Crossclimateilla 17" koossa voin kuvitella hiljaisuuden, kun ne toimivat niin hyvin myös 18" koossa. Mutta olen kyllä yllättynyt näiden Goodyearien hiljaisuudesta. Aikanaan koeajoautossa oli 17" Goodyearit ja jäi mieleen hiljainen kyyti. Samoin aikanaan oli J-Astrassa vanhempi versio Efficientgripeistä ja hyvin toimivat siinäkin. Silmä vähän jo tottui noihin vanteisiinkiin, eikä nekään lainkaan hullummat ole.
Nyt on n. 3 viikkoa takana Insignialla ajoa. Tyytyväinen muuten, mutta pari asiaa huomannut:InkkuH kirjoitti: 05 Huhti 2020, 13:48 Tervehdys, olen uusi Ooppelisti foorumilla. Kokemusta aiemmin vain G-Astrasta kakkosautona aikanaan. Nyt useamman Fordin jälkeen tykästyin Insigniaan, ja löysin mielestäni halvalla asiallisen 2018-mallin Insignia Tourerin. Auto on Innovation-varusteilla, ei juuri mitään extraa sen lisäksi. 1.5t automaatti. 40tkm rullattu.
1.Jakopää on ilmeisesti ketjulla, sen suhteen ei huolta?
2.Automaattilaatikkoihin olen aina pyrkinyt vaihtamaan öljyjä, onko tässä vaihtoväli lainkaan, kun en löydä mistään huolto väliä laatikolle? Tekeeköhän merkkiliikkeet vaihdon huuhtelemalla? Tarkoitus olisi sen 5-6 vuotta ajella tällä, jos jaksaa vain pitää.
3.Oletteko asennuttaneet jälkikäteen koukkua näihin? Pystyykö laittamaan kiinteää koukkua, vaikuttaako esim parkkitutkien tai sähkökontin toimintaan? En ole varma onko tuossa jalan heilautuksella toimiva kontti, saan auton ensi viikolla vasta kun laitatan myyjän piikkiin lohkolämmittimen ensiksi.
Opelissa miellytti eniten hinnan lisäksi ajettavuus ja hyvät perusvarusteet, toki ledivaloja jään kaipaamaan, mutta käytännössä ajan aina valaistulla tiellä, niin ei muodostunut kynnykseksi.
Takavalot kerää reilusti kosteutta, takuuta vielä kuukausi jäljellä, ja määräaikaishuollossa saavat katsoa voisko asialle tehdä jotain takuuseen.
Takakontissa natisee hidastetöyssyissä joku tosi ärsyttävästi, enkä ole syytä löytänyt.. Joku muovi tai sitten kontin alaosan styroksi ehkä, onko muilla kokemusta?
Vaihteisto vaihtaa muuten smoothisti, mutta välillä kun laittaa pienemmälle moottorijarrulla alamäessä, nykäisemällä menee vaihde sisään.. Ketjussa luettua nykimistä ei ole muuten ilmennyt ainakaan 1000km aikana.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18