Kuinka kallis MV6 on ylläpitää?
Moi!
Juu - autot kuluttaa kaiken mitä tankkiin laittaa =)
Mutta onko muilla kokemuksia MV6:sta? Tai 2.5V6:sta? Että miten on hajoillut? Itse pohdin nimittäin kans tuollaista Saksasta tuotua yksilöä. Ja ei todellakaan huvittaisi sen kanssa koko ajan huoltamolla olla. Tämän Astran kanssa kun ainoat "lisä"huollot on tähän mennessä ollut ruostesuojaus uutena, iskareiden ja jousien vaihto viime kesänä, sekä kallistuksenvakaajien vaihdot pari kertaa. Muuten on saanut vaan ajaa... (117tkm tuli eilen täyteen ja vm on -95)
Juu - autot kuluttaa kaiken mitä tankkiin laittaa =)
Mutta onko muilla kokemuksia MV6:sta? Tai 2.5V6:sta? Että miten on hajoillut? Itse pohdin nimittäin kans tuollaista Saksasta tuotua yksilöä. Ja ei todellakaan huvittaisi sen kanssa koko ajan huoltamolla olla. Tämän Astran kanssa kun ainoat "lisä"huollot on tähän mennessä ollut ruostesuojaus uutena, iskareiden ja jousien vaihto viime kesänä, sekä kallistuksenvakaajien vaihdot pari kertaa. Muuten on saanut vaan ajaa... (117tkm tuli eilen täyteen ja vm on -95)
tarkista koska on tehty jakopäänremmin vaihdot... mulla itellä viimevuoden lopulla HAJOS 2,5V6 kone yhestä pakonokasta jako sekasin ja kaks pakoventtiiliä poikki mäntä halki... remontti tuli maksaan 2400€ ku ite vaihdoin koneen. muuten on toiminu tosi hyvin. perushuoltoja ja ajoo.
(Omega b 2,5 V6,myyty pois)(Chevy Astro LT EXT 4X4 4,3 V6,vaihdettu) Nykyisin GMC Van 6.2d
Termi kaupunkikulutus on Suomessa vähän ongelmallinen. Tässä maassa on ties kuinka monta kaupunkia, joissa asuu vaan kourallinen ihmisiä. Asiahan on niin, että kun kaupungin arvonimi on kerran annettu, niin sitä ei pois oteta, vaikka kyläpahanen tyhjentyisi täysin ihmisistä. Jos joku ajaa tällaisessa 10000 asukkaan "kaupungissa", jossa on ehkä yhdet liikennevalot ja kaksi kiertoliittymää, niin ei ihme että kulutukset ovat aika alhaisia.
Tässä puhut kyllä aivan totta.On 2004-02-18 16:05, deore wrote:
Termi kaupunkikulutus on Suomessa vähän ongelmallinen. Tässä maassa on ties kuinka monta kaupunkia, joissa asuu vaan kourallinen ihmisiä. Asiahan on niin, että kun kaupungin arvonimi on kerran annettu, niin sitä ei pois oteta, vaikka kyläpahanen tyhjentyisi täysin ihmisistä. Jos joku ajaa tällaisessa 10000 asukkaan "kaupungissa", jossa on ehkä yhdet liikennevalot ja kaksi kiertoliittymää, niin ei ihme että kulutukset ovat aika alhaisia.
Eli oman Mv6:sen lusikka soppaan. Ajoa vuoden ajan, noin 80000km. Ainoat huollot olleet perusoljynvaihdot ja jakarin hihna kertaalleen. Sille hintaa 300€..Mutta onko muilla kokemuksia MV6:sta? Tai 2.5V6:sta? Että miten on hajoillut? Itse pohdin nimittäin kans tuollaista Saksasta tuotua yksilöä. Ja ei todellakaan huvittaisi sen
Autolla nyt ajettu 200tkm. 97- malliltaan.
>>Eu-kaupunkikulutus on tyyppihyväksyntätesteissä mitattu arvo, joka on saatu kaupunkiajoa simuloivassa 4,05 km pituisessa mittausajossa.>>On 2004-02-18 16:05, deore wrote:
Termi kaupunkikulutus on Suomessa vähän ongelmallinen.
Selvää pässinlihaa siis!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2004-02-18 19:08 ]</font>
Njaa. Mulla on Mv6 farmari automaatilla ja ajotietokoneen mukaan viimenen 15tkm 10.2l/100. Normaalia seka-ajoa, välillä raskaallakin kaasujalalla. Tuntuu että vielä vähemmän kuin vanha e30 1.8 bemari..JOS JOKU VÄITTÄÄ ETTÄ 2.5V6 TAI 3.0V6 OMPULLA PÄÄSEE KAUPUNKI KULUTUKSESSA ALLE 13L/100KM NIIN EI PUHU KYLLÄ TOTTA. Se on mahdotonta. Keskikulutus on eri asia. Oma auto Omega B2.5v6 -95
Ylläpitokuluista.. Eipä nuo vielä kalliiksi ole tullut, kun on itse kaikki tehnyt. Jakopääremontti oli suht. helppo, vaikka ennen en ole vaihdellut kun on ollut vain ketjukoneita. Huh, sitä hihnan pituutta
KYSE OLI NIMENOMAAN KAUPUNKIKULUTUKSESTA. Ei seka-ajosta, siinä se putoaa tohon 10 paikkeille.On 2004-02-18 19:30, SirJ wrote:Njaa. Mulla on Mv6 farmari automaatilla ja ajotietokoneen mukaan viimenen 15tkm 10.2l/100. Normaalia seka-ajoa, välillä raskaallakin kaasujalalla. Tuntuu että vielä vähemmän kuin vanha e30 1.8 bemari..JOS JOKU VÄITTÄÄ ETTÄ 2.5V6 TAI 3.0V6 OMPULLA PÄÄSEE KAUPUNKI KULUTUKSESSA ALLE 13L/100KM NIIN EI PUHU KYLLÄ TOTTA. Se on mahdotonta. Keskikulutus on eri asia. Oma auto Omega B2.5v6 -95
Ylläpitokuluista.. Eipä nuo vielä kalliiksi ole tullut, kun on itse kaikki tehnyt. Jakopääremontti oli suht. helppo, vaikka ennen en ole vaihdellut kun on ollut vain ketjukoneita. Huh, sitä hihnan pituutta![]()
<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2004-02-18 20:05 ]</font>
Aika hurjat kilometrit... itellä tulee noin 10tkm vuodessa.On 2004-02-18 18:41, Bomega wrote:
Eli oman Mv6:sen lusikka soppaan. Ajoa vuoden ajan, noin 80000km. Ainoat huollot olleet perusoljynvaihdot ja jakarin hihna kertaalleen. Sille hintaa 300€..
Mitäs teet työksesi kun tuollaisia kilometrejä ajat?
Tein kuusi vuotta, eli ikävuodet 18-24, maansiirtoon liittyviä hommia. Ja työmaat olivat aina kaukana, joten kilometrejä tuli väkisin se rapiat 300km päivässä.. Nyt aloitan opiskelut yliopistossa joten kilometrimäärät saattavat tippua aika tavallaOn 2004-02-18 22:34, PoRToS wrote:Aika hurjat kilometrit... itellä tulee noin 10tkm vuodessa.On 2004-02-18 18:41, Bomega wrote:
Eli oman Mv6:sen lusikka soppaan. Ajoa vuoden ajan, noin 80000km. Ainoat huollot olleet perusoljynvaihdot ja jakarin hihna kertaalleen. Sille hintaa 300€..
Mitäs teet työksesi kun tuollaisia kilometrejä ajat?
Eli noin pikaiseen ajateltuna olen ajanut jo puoli miljoonaa kilsaa, tähän ikään mennessä(24).
Vailla kolareita, kuten vanhoilla ukoilla on aina tapana kehua baarissa.
Hyvä joskus kuittailla kun tulevat vähän vanhemmat besserwisserit kehumaan miten nuoriso ajaa holtittomasti kun ei ole kokemusta
oma 2,5V6 farm.automaatti kulutus 13-14l välillä koko talven,viime kesänä kerran alle 9l 150km matkan ilman ilmastointia, joten en kyllä usko alle 10l keskikulutuksiinkaan. Ajotietokone pitää itellä valitettavasti aika liki paikkansa!!mainio auto ollu muuten,ehkä ois pitäny laittaa vielä MV6. On muuten myytävänä, jos joku haluaa hyvän farkku omenan=helmi.
-Vesku
-Vesku
No miten on varaosahinnat sitten MV6:een? Onko siinä jotain erikoisosia, jotka maksais enemmän.
Esim. kuluvista osista tulee mieleen pakoputki. Kuinka kallis se on laittaa uusiksi? Tai lähinnä, että onko kovin paljon kalliimpi kuin normaalisti?
Edit: typoja
<font size=-1>[ This Message was edited by: PoRToS on 2004-02-20 10:28 ]</font>
Esim. kuluvista osista tulee mieleen pakoputki. Kuinka kallis se on laittaa uusiksi? Tai lähinnä, että onko kovin paljon kalliimpi kuin normaalisti?
Edit: typoja
<font size=-1>[ This Message was edited by: PoRToS on 2004-02-20 10:28 ]</font>
-
Ex-MukaVee6
- 'Kapitän'