Sitte mites tuo hiukkassuodatin eikö tosiaan tule regeneroinnin yhteydessä mitään valoa mittaristoon. Mulla tullut ajoa noin 13tkm,ja silti ei muka ole polttanut kertaakaan tuota
Astra J 1.7cdti EGR ja DPF
Astra J 1.7cdti EGR ja DPF
Ei tahtonut käydä tyhjäkäyntiä lämpimänä käynnistettäessä, ja nakkasi vikavalon päälle. No korjaamo putsasi jumittuneen egr-venttiilin. Noin kuukauden se pelasi ja sama homma, eli ei käy kuin hetken saati anna ottaa kierroksia,joten taas korjaamolle. Siellä putsasivat uudelleen, mutta seuraavana päivänä taas vikakoodi. En odottanut että venttiili hajoaa alle 200tkm ajettuna vaikkakin lyhyttä pätkää ajettu. Onko porukalla kokemuksia tuon tulppaamisesta, tai että mistä kannattaa katella uutta venttiiliä?
Sitte mites tuo hiukkassuodatin eikö tosiaan tule regeneroinnin yhteydessä mitään valoa mittaristoon. Mulla tullut ajoa noin 13tkm,ja silti ei muka ole polttanut kertaakaan tuota
Re: Astra J 1.7cdti EGR ja DPF
Hiukkassuodattimen valo syttyy vasta sitten, kun suodatin on umpitukossa ja autolla on pakko ajaa että pönttö palaa puhtaaksi. Normaalisti poltto tapahtuu ajon aikana ilman merkkivaloja. Tarkka kuski voi huomata polton hetkellisen kulutuksen mittarista, joka näyttää polton aikana n. 2-3L suurempia kulutuslukemia noin varttitunnin ajan.
EGR eikä DPF ei näköjään tykkää tuosta lyhyestä ajosta. Mulle tuli pätkä ajossa ollut 1.3 cdti Astra. Alussa savusi polton aikana paljon ja antoi säännöllisesti EGR toimimattomuudesta vikakoodia. Parissa kolmessa kuukaudessa molemmat oireet on hävinnyt.
Joo kyllähän nämä tiesi kun dieselautoa katteli, mutta silti ostin. Onkohan näistä otettu tuota egr:ää pois käytöstä?
Ohjelmoinnilla lastuttajalla
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)