Olen tässä hetken selaillut Opelclubfinlandin forumia haun avulla, mutta tuntuu, että mitään varmaa tietopakettia en saanut kasaan. "Ei Vectra D vaan Insignia A" tuntui käsittelevän pre-faceliftejä ja "Insignia B" taas uudempaa korimallia, joka on ihan eri auto kuin tämä, mitä olen menossa katsomaan.
Eli, olen alustavasti sopinut kaupat ja maksanut varausmaksun Insigniasta vm. 2015, 2.0 CDTi, aj. 53 tkm. Huoltokirja on ihastuttavasti parempi kuin pitäisi (näissähän on huoltoväli 30 tkm / 2 v?), sillä auto on huollettu vuoden välein, vaikka kilometrejä ei ole riittävästi tullutkaan. Auto on myös naisomistajalta, joten autoa on ehkä pidetty nätisti, mutta kytkimen luisto kannattanee tarkastaa ja takajarrujen herkistely voi tulla eteen jossain kohtaa, jos on ollut varovainen kuski. Auto tulee huomenna lähiliikkeeseen koeajettavaksi ja nyt kaipaisin kipeästi viimehetken neuvoja!
Forumin mukaan näissähän on ollut tyyppivikoja takaluukun mikrokytkin (mutta koskeeko tämä vain farkkuja ja ensimmäisiä vuosimalleja?), takapuskurissa olevien parkkitutkien antureiden likaantuminen (sama homma, koskeeko vain alkupään farkkuja?) ja olikohan jossain EGR-ongelmia? Näitä threadeja lueskelin viime yönä silmät ristissä, joten jotkin tiedot voivat olla hieman sekalaisessa järjestyksessä pääkopassa.
Lyhyestä virsi kaunis: mitä tästä autosta pitäisi tarkastaa huomenna kun koeajolle pääsen? Onko Flexride-alustassa mitään, mitä pitäisi huomioida tai kuntoa tarkastaa?
Iso kiitos jo etukäteenkin mahdollisista vastauksista!
Nimim. "Ehkä pitkän tauon jälkeen taas Opel-ihmisiä"