Sisu123:n mainitsema lukitusjuttu tuntuu myös oudolta. Tähän astisissa autoissani on kyllä ollut niin, että oven (ainakin kuski & pelkääjä) avaaminen sisältäpäin on vapauttanut kaikkien ovien & takaluukun lukituksen. Tai olisiko jopa niin, että asetuksista saa määritettyä miten lukitus toimii tällaisissa tilanteissa. Olisiko jossain Grandlandin asetusten syövereissä tämä säädettävissä?
Miten muuten tuo Onstar-palvelu ja sen rekisteröinti tapahtuu käytännössä? Hoitiko kauppias tuon etukäteen auton luovutuksen yhteydessä vai pitikö / pystyikö sen hoitaa itse jotenkin etukäteen?
Totta. En ole sitä nappia tottunut vielä käyttämään (edellisessä autossa ei ollut vastaavaa ominaisuutta) joten voipi olla että opettelee sillä avaamaan aina.
OnStar-palvelu otettiin ainakin omalta osin käyttöön siten, että luovutuspäivänä tuli aktivointilinkki sähköpostiin ja sinne rekisteröidyttiin. Myyjän opastuksella (olisi itsekkin pystynyt) täytettiin tiedot netissä ja käytettiin auton nappulan kautta ensimmäinen yhteys palveluun. Toimi kuin junan vessa ja perin simppeli.
Sieltä saa myös käsitykseni mukaan hinauksen paikalle sijaisauton kera. Näin ainakin myyjäliike ohjeisti oman pienen vian ilmennyttyä. Vaikeampaa se sijaisauto oli saada jostain syystä huoltotiskiltä mutta auton myyneen myyjän kautta tuli mukisematta.
Milloin K@ke ja Sisu123 tilasitte auton? Itse tein tilauksen 3.11.2017 ja viimeviikolla myyjä ei osannut kertoa muuta kun, että ilmoittavat kun auto on tuotantolinjalla. Epäili luovutuksen menevän toukokuulle. Ei vaan malttaisi odottaa.
mustoja kirjoitti: 12 Maalis 2018, 07:55
Milloin K@ke ja Sisu123 tilasitte auton? Itse tein tilauksen 3.11.2017 ja viimeviikolla myyjä ei osannut kertoa muuta kun, että ilmoittavat kun auto on tuotantolinjalla. Epäili luovutuksen menevän toukokuulle. Ei vaan malttaisi odottaa.
Minulla tilaus jätettiin noin viikko tuon jälkeen. Laitoin kyselyn joku aika sitten liikkeelle onko jo tietoa meneekö auto tässä kuussa tuotantoon ja mikä arvio toimituksesta. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään
Toukokuu ei kuulosta kyllä yhtään hauskalta jos marraskuussa jo tilattu
mustoja kirjoitti: 12 Maalis 2018, 07:55
Mulla kävi niin, että liikkeelle oli juuri tulossa malli, jossa oli kaikki ne varusteet ja väri, jota olin katsonut. Parin viikon odottelu riitti mun tapauksessa.
Tilasin auton joulukuun 20. pvä ja myyjä ilmoitti tuolloin, että toimitusaika on (sillä hetkellä) kesäkuulle. Saas nähdä kuin käy.
Voisiko varustelutaso vaikuttaa toimituksen kestoon? Ymmärtääkseni Innovation mallin 360 kamera jne. poistuivat lisävarusteluettelosta toimitusvaikeuksien takia. Voisiko em. asiat pitkittää noilla varusteilla tilattujen autojen toimitusaikaa?
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018 Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
Itse tilasin GL:n lokakuun puolenvälin jälkeen. Alkuperäinen aikataulu: tuotanto 01/2018 ja luovutus 01-02/2018, tammikuussa sain tiedon että viivästyy 2kk. Myyjän mukaan syynä olisi juuri tuo innovation plus paketin sisältämä 360 kamera jossa kuulemma saatavuusongelmia.
Grandland2018 kirjoitti: 13 Maalis 2018, 09:08
Itse tilasin GL:n lokakuun puolenvälin jälkeen. Alkuperäinen aikataulu: tuotanto 01/2018 ja luovutus 01-02/2018, tammikuussa sain tiedon että viivästyy 2kk. Myyjän mukaan syynä olisi juuri tuo innovation plus paketin sisältämä 360 kamera jossa kuulemma saatavuusongelmia.
Itsellä Innov 1.2 AT innov packillä (eli 360 näkymä on) tilaus 10/2017 puolivälissä ja auton sain 02 alussa eli reilut 3 kk mikä oli myyjän ilmoittaman arvion mukainen. Myyjä totesi tuolloin, että Suomi on ensimmäisiä ellei ensimmäinen maa jossa Grandland lanseerataan mittavasti joten jos haluaa auton ennen kuin jäädään muiden maiden jalkoihin, kannattaa tilata pois alta. Varmaankin nyt kun muutkin maat ovat auton lanseeranneet on tuotantokapasiteetti tiukemmalla ja toimitusajat pidemmät. Ja tosiaan jos auton on ehtinyt tilata Innovation packilla niin käsittääkseni ao varustetaso on luvattu toimittaa, jolloin komponenttipula voi vailuttaa. Esim Briteissä kuitenkin taitaa peruutuskamerakin olla saatavilla? Sinänsä 4-6 kk toimitusajat taitavat olla ihan tavanomaisia.
Grandland2018 kirjoitti: 13 Maalis 2018, 09:08
Itsellä Innov 1.2 AT innov packillä (eli 360 näkymä on) tilaus 10/2017 puolivälissä ja auton sain 02 alussa eli reilut 3 kk mikä oli myyjän ilmoittaman arvion mukainen. Myyjä totesi tuolloin, että Suomi on ensimmäisiä ellei ensimmäinen maa jossa Grandland lanseerataan mittavasti joten jos haluaa auton ennen kuin jäädään muiden maiden jalkoihin, kannattaa tilata pois alta. Varmaankin nyt kun muutkin maat ovat auton lanseeranneet on tuotantokapasiteetti tiukemmalla ja toimitusajat pidemmät. Ja tosiaan jos auton on ehtinyt tilata Innovation packilla niin käsittääkseni ao varustetaso on luvattu toimittaa, jolloin komponenttipula voi vailuttaa. Esim Briteissä kuitenkin taitaa peruutuskamerakin olla saatavilla? Sinänsä 4-6 kk toimitusajat taitavat olla ihan tavanomaisia.
Tuon brittifoorumin mukaan peruutuskamera olisi sielläkin erikseen valittavissa vasta loppuvuonna, mutta korkeimman varustetason autoon se kuitenkin näyttäisi sisältyvän. Saakohan sitäkin sitten odotella loppuvuoteen...
GL2017 kirjoitti: 14 Maalis 2018, 08:32
Tuon brittifoorumin mukaan peruutuskamera olisi sielläkin erikseen valittavissa vasta loppuvuonna, mutta korkeimman varustetason autoon se kuitenkin näyttäisi sisältyvän. Saakohan sitäkin sitten odotella loppuvuoteen...
Ja näköjään toimitusajat sielläkin pidentyneet. Tosin n. 3kk -> 5kk eli samaan mitä meillä täällä on ilmoiteltu kutakuinkin jo alusta alkaen.
Näin tänään ensimmäistä kertaa liikenteessä Grandlandin, joka ei ollut esittelyauto. Valkoinen, kuten tilaamani. Näytti vallan mainiolta, eiköhän tuota kannata odottaa.
Lisävarustehinnastossa oli alkujaan myös musta katto & peilikotelot tiettyjen värien kanssa. Hinta oli reilu 500e veroineen. Tulipa mieleeni, että saman tuloksen voisi saada teippaamalla ja hintaakaan ei tulisi yhtä paljoa. Ja värihän voisi olla jokin muukin. Pohdintaan.
Grandland 1.2 AT Enjoy 2018 Corsa 1.4 ECT-5 Innovation 2017
Toimitusajoista omasta tilanteesta tiedoksenne teille jotka autoa odotatte... myyjä palasi nyt asiaan kun kyselin pari viikkoa sitten tilannetta.
Auto oli tilattu marraskuun toisella viikolla ja silloin arvio oli toimitusajasta huhtikuulle.
No - nyt varovainenkin arvio on jossain touko-kesäkuussa. Minun tapauksessa syyksi ilmoitettiin bensa-automaatin kova kysyntä euroopassa.
Sanotaan näin, että nyt alkoi hieman tilanne ns. kyrsimään jos tuokin aika oli vasta epävarma arvio.
Lakeside_fi kirjoitti: 16 Maalis 2018, 19:19
Eipä kuulosta ollenkaan hyvältä
Pitäisiköhän käydä viikonloppunäyttelyssä LänsiAutossa ja pullakahvien lomassa kysyä toimitusajoista, myös oman auton.
Tottakai. Pistä myyjät ahtaalle. Ylipäätänsä ihmetytti aikalailla, miten huonoa informointi oli koko tilauksessa. (Oli ensimmäinen uusi auto itselleni). Nykypäivänä, kun tilaat melkeen mitä tahansa verkkokaupasta, saat seurantakoodin jne. (melkein voi live-seurantaa tehdä ja katsoa kartalta missä paketti menee). Miksei useita tuhansia maksavissa autoissa ole samaa?
Joo. Asiakkaan kohtelu autokaupoilla on kyllä hankinnan arvoon nähden ala-arvoista. Monissa maissa saa koodin, joilla voi autoaan seurata, Suomessa ei taida saada oikein millään merkillä.