Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Joo, mulla ne ei ole toimineet koskaan jos on satanut vähänkään lunta. Nyt eivät toimi enää ilman sadettakaan. Varmaan tuo kamera tiensä päässä, sehän kai sitä automatiikkaa ohjaa?
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Mulla kanssa tänään ei noi valot yleensä toiminut ja vakkari tietty samoin mutten löytänyt yhteneväisyyttä näistä kahdesta. Välillä toimi ja sitten taas ei, kelissä ei mikään muuttunut. On tämä kyllä aika murheellinen tapaus, piti olla parasta Opelia. Pitääpä varata taas huolto kun toi kamera kiukuttelee muutenkin. Eipä ole kyllä koskaan ollut näinpaljon murhetta uudessa autossa
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja imaC »

ascona_c kirjoitti:Miten ACC oli toteutettu A-mallissa? Siinä ei kai ollut ongelmia?
Mulla on -12 vuosimallin a inkussa adaptiivinen vakkari ja kun kunnon karvahattuja tulee taivaalta niin ilmoittaa vakionopeudensäädin pois käytöstä puhdista keula..
Eli ei viidessä vuodessa parannusta asiaan...
https://m.iltalehti.fi/autotestit/20121 ... 8_at.shtml
Tuommonen maski on enne faceliftia jos on adaptiivinen vakkari...
Ei vissiin yleinen varuste ole ollut...
Sori ot... :oops:
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Mulla lähtee kaistavahti, valot, liikennemerkit ja vakkari silloin kun (kaiketi) kamera sippaa, tutka toimii. Vikakoodi huollossa oli löytynyt muttei muuta apuja.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'

Taitaa olla itse asiassa yleistä jos oikein saksaa ymmärsin että sinne kameraan pääsee vettä jolloin se ei tietenkään toimi. Täytyy vähän tutkailla voisko olla siitä kyse ja onko kotikonstein mitään tehtävissä asialle. Saattais tuo acc:kin toimia edes vähän paremmin sen jälkeen. Yritän huomenna katella ja mahdollisesti raportoida näkyykö mitään ja helpottuuko jos nyt saan tuon kuivamaan. Kuitenkin tuo kameran paikkahan on sellainen että kaikki kosteus nousee sinne jos tiivistys ei pidä.
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'

Jatkoin vielä tutkailua Opelin kotimaan foorumeilla ja kyllä näiden samojen ongelmien kanssa siellä tunnutaan jonkun verran painivan. Sikäli hyvä että valmistaja saattaa kuunnella heidän ajatuksiaan hiukan herkemmin kuin meidän reunamarkkinoilla olevien.

Insignian suhteen ei paljoa löytynyt mutta Astra K ketjun perusteella voisi päätellä että kameran huuruuntuminen on suurin ongelma mikä ajovaloautomatiikan pimentää. Suunnitteluvirheestä siellä puhuivat. Tipsinä sieltä että kannattaa ajaa ilmastointi aina päällä jotta se pysyy kurissa. Itse en edes osaa sanoa onko se mulla ollut päällä vai ei, enkä enää kehtaa lähteä tuonne ulos sitä tarkistamaan. Tiedä sitten miten paljon tuolla parannetaan acc:n toimintavarmuutta, mutta ajovaloautomatiikkaa luulisi ainakin helpottavan. Näkyipä samaa keskustelua olevan myös tälläkin foorumilla ihan suomeksi astran suhteen. Kai tuossa ihan sama laite on?

Erikoista vain ettei huollossa sanallakaan kehoitettu kokeilemaan tuota. Mutta kokeillaan vielä kuivatella autot ja ajella A/C päällä, josko sillä paranisi. Polttelis heti lähteä koittelemaan mutta kai se on huomisiltaan odotettava.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Astrassa toimii pääosin tuo kamera ja valot kelissä kuin kelissä. Jos tuulilasin kamera pääsee huurtumaan, niin sitten lakkaa toimimasta. Muutaman kerran tehnyt, mutta ei niin useasti että jaksaisi hirveästi harmittaa.

Jos nuo Insignian kamera-, tutka ym. ongelmat rassaa, niin ei muuta kuin maahantuojaan yhteys, vaikka sitten ihan ylimpään johtoportaaseen, luulisi siellä kiinnostavan 'lippulaivan" ongelmat. Ehkä ne kuuntelee Opelillakin jos maahantuoja vie viestiä eteenpäin.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Seuraava ongelma tuli pyhien aikana vastaan. Ajoin tankin aika tyhjäksi, niin että 150-160 km piti vielä tietokoneen mukaan päästä. Kävin kaupassa ja kun lähdin rampista kiihduttämään, niin alkoi raju nykiminen.. hän tuli mieleen, että oliko tämä nyt tässä. Ajoin heti huoltoasemalle ja tankkasin täyteen, niin taas toimi.
Kävin jo myyjäliikkeessä kysymässä, mutta ei kuulemma ole tarvetta ottaa autoa tutkittavaksi.
Olisiko tuo tankin rakenne sellainen, että systeemi saattaa haukata ilmaa, vaikka dieseli ei olisi vielä aivan loppukaan.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Saisko sinne tutkan taakse ujutettua tällaisia, laittaa vaikka useamman jos tilaa. Akulta vaan suoraan virrat ja kytkin väliin.

https://www.vekoy.com/index.php?cPath=2368_2369
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Eilen kun ajelin kotia päin niin huomasin, että acc muovimaski kerää juuri tuota huurretta jonka takia se lakkaa toimimasta. Ilmeisesti moottorin hukkalämpö on tämän aiheuttaja? Taitaa syynä olla myös konepellilta valuva vesi, joka välillä jäätyy tuohon muovin päälle. Silloin saa oikein kunnolla sulatella, että alkaa taas toimimaan. Mulla pari kertaa käynyt, että siinä on ollut kunnon jäämötikkä niin ei ihme, että ei toimi.
Tuohon on kyllä vaikea uskoa, että valojen tutka on herkkä tuulilasin huurteelle kun mulla sitä ei ole käytännössä koskaan. Eilen automatiikka vain heitti pelaamasta, kaupassa käynnin jälkeen se taas toimi. Eli auto on niinkuin vanha tietokone, joka pitää vähän väliä buutata uudelleen :D
S/S on poissa usein kun on pakkasta, meillä käytännössä kokoajan. Ainoastaan kun auto on tosi lämmin ja ulkona vain muutama aste pakkasta on se pari kertaa sammuttanut auton, tähän olin erittäin tyytyväinen kun muutenkin tuo kulutus on niin iso:D
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Vois muuten olla toimiva peli, ei edes hinnalla pilattu. Ihme että ei ole valmiiksi mitään vastusta laitettu.
Masi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Masi »

otj kirjoitti:Saisko sinne tutkan taakse ujutettua tällaisia, laittaa vaikka useamman jos tilaa. Akulta vaan suoraan virrat ja kytkin väliin.

https://www.vekoy.com/index.php?cPath=2368_2369
Kiitos otj Vekoy:n linkistä - etsin komponenttikauppoja, mutta en muistanut enää tätä :D .
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'

Ekitheman kirjoitti:Jatkoin vielä tutkailua Opelin kotimaan foorumeilla ja kyllä näiden samojen ongelmien kanssa siellä tunnutaan jonkun verran painivan. Sikäli hyvä että valmistaja saattaa kuunnella heidän ajatuksiaan hiukan herkemmin kuin meidän reunamarkkinoilla olevien.

Insignian suhteen ei paljoa löytynyt mutta Astra K ketjun perusteella voisi päätellä että kameran huuruuntuminen on suurin ongelma mikä ajovaloautomatiikan pimentää. Suunnitteluvirheestä siellä puhuivat. Tipsinä sieltä että kannattaa ajaa ilmastointi aina päällä jotta se pysyy kurissa. Itse en edes osaa sanoa onko se mulla ollut päällä vai ei, enkä enää kehtaa lähteä tuonne ulos sitä tarkistamaan. Tiedä sitten miten paljon tuolla parannetaan acc:n toimintavarmuutta, mutta ajovaloautomatiikkaa luulisi ainakin helpottavan. Näkyipä samaa keskustelua olevan myös tälläkin foorumilla ihan suomeksi astran suhteen. Kai tuossa ihan sama laite on?

Erikoista vain ettei huollossa sanallakaan kehoitettu kokeilemaan tuota. Mutta kokeillaan vielä kuivatella autot ja ajella A/C päällä, josko sillä paranisi. Polttelis heti lähteä koittelemaan mutta kai se on huomisiltaan odotettava.
No niin, 45 minuuttia takana omien ohjeideni mukaisesti (lisäksi käytin vähän myös hiustenkuivainta tuohon operaatioon) hyvässä suomalaisessa talvikelissä hieman pienempiä väyliä. . Kas kummaa, kaikki pelasi just eikä melkein. No valoautomatiikka jostain syystä mietti minuutin (nopeutta oli yli 50 :) ) ennen kuin käynnistyi, mutta tuon nyt voi antaa anteeksi. Illalla vielä pitää jatkaa ajamista, jotta saa varmuuden ettei se muuten oikuttele. Liikennemerkin tunnistuskin oli välillä 3 viivaa mut acc vain jatkoi toiminnassa.

Tietenkään tämä ei poista tuota tutka asiaa, mutta ainakin toimintavarmuus näyttäisi nousevan ihan toisiin sfääreihin kun vain käyttää autoa oikein :bonk:
RoyalGuru
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja RoyalGuru »

Kenelläkään vielä kokemusta uuden Insignian moottorin optimoinnista? Toistaiseksi vain yksi paja Suomessa tarjoaa optimointia suolaiseen 749€:n hintaan, eikä softaa saa siis kapulaan, vaan syötetään suoraan autoon. Tässä huonona puolena siis se, että huollossa tehtävät päivitykset pyyhkivät softan mennessään.
Vastaa Viestiin