Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Omassa nopeusmittari näyttää 5km/h enemmän, mitä torque kaivaa odb:stä tai sitten mitä puhelimen gps:n antaa nopeuksi. Ja on tuo 5km/h nopeudesta riippumatta. Tai sitten sitä ei jossain alle 30km/h ole.
J-astroissakin oli vastaava, mutta siinä oli vielä tuon 5km/h (mittari - obd) lisäksi 1-2% heittoa obd:n ja gps:n välillä.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Liisari
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Liisari »

Omassa heittää 80 km/h mittarinopeudessa 4 km/h ja satasen nopeudessa 5-6 km/h, eli näen todellisen nopeuden Android Auton kautta Waze-sovelluksesta, joka on erittäin hyvä navigointisovellus. Näyttää peltikamerat hienosti ja kartat on ajantasalla. Opelin oma navigaattori jää kirkkaasti kauas taakse.
Astra Sports Tourer Business Matrix cdti AT, 2018
S4Q
'Agila'

Viesti Kirjoittaja S4Q »

Pasihuh kirjoitti:Morjesta,
Itsella viime kesäkuussa saatu K Astra 1.4T 150hv. Autolla ajettu 50tkm. Auto nykinyt alusta asti enemmän ja vähemmän. Nykii alakierroksilla ja aina 3t kierrokseen asti ja on muutenkin todella tehoton. Ollut takuuhuollossa asiasta 4 kertaa eikä huolto pysty tekemään mitään. On ajettu uutta ohjelmaa, vaihdettu uudet öljyt eli kaikki nämä perus kikat.. Hetkeksi saattaa auttaa mutta kun muutenkin toimii välillä hetken aikaa hyvin ja tunnin päästä kulkee kuin purkkaa hiuksissa irti repisi niin ei aina edes tiedä onko mistään mitään apua ollut. Huolto kertonut jo viime syksystä asti että ohjelmistovika eivätkä pysty mitään asialle tekemään. Opelilla kuulemma asia tiedossa ja ohjelma teossa. Mitään tarkkaa ajankohtaa ei ole selvillä. Kuulemma jo ohjelmistokorjauksia on testissä ollut mutta niillä ei ole vikaa saatu korjattua. Olin myös maahantuojaan yhteydessä ja myönsivät saman ongelman. Huollosta myös kertoivat että ostopaikkakunnan Rinta-Joupilla vastaavia tapauksia heillä 3 minun lisäksi käsittelyssä. Elokuussa meni tuohon paskaan hermot ja tein asiasta virallisen reklamaation myyjälle. Autossa 2 vuoden takuu joka menee ensi kesäkuussa umpeen. Mitä jos nykimisvikaa ei ole siihen asti saatu korjattua kun takuu mene umpeen..? Eivät ole tähän päivään mennessä antaneet mitään vastinetta. Olen vienyt asian kuluttaja-asiamiehelle ja hekin ovat myyjäliikettä painostaneet, ei vastausta. Tällä viikolla olisi tarkoistus katsoa kuluttajaneuvonnan kanssa miten asiaa lähetään viemään eteenpäin. Kiva olisi tietää kuinka paljon samanlaisia ongelmia on muilla astran omistajilla?
Mulla K Astra 1.4T 150hv Sports Tourer. Aloin huomaamaan nykimistä noin 12tkm ajon jälkeen kun kiihdyttää hitaasti 2500-3000rpm välillä. Sitä ennen olin fiilistellyt että tehoa ei ole enään moottoritiekiihdytyksissä kuten ennen. Eniten olen huomannut ongelmia kostealla kelillä. Kesän alussa tehtiin moottorinohjauksen softapäivitys, mutta en huomannut parannusta. Ennemminkin tuntui että polttoaineen kulutus kasvoi, mutta johtui luultavimmin kesärenkaista. Tällä hetkellä 22tkm/1v. takana ja ensihuoltoon pitäisi tilata aika. Olin aluksi huolissani että onko turbossa jotain häikkää, mutta liikkeessä sanoivat ohjelmistoviaksi. Tarkemman kyselemisen jälkeen sanoivat että sytytys pätkii. Ihan samaa olen miettinyt että pitääkö tehdä virallinen reklamaatio. Päivitys on aina tulossa 'puolen vuoden' päästä. Jos kerran tehtaalla tiedetään ongelmasta niin tiedonanto sieltä suunnalta olisi kiva. Nyt kun mitään virallista tiedotetta ei ole niin tuntuu että aihe koitetaan vaieta kuoliaaksi ja odotetaan että takuu ehtii raueta. Vaikka kyseessä sanotaan olevan softavika niin itselle heränyt epäilys, että mitä jos kyse onkin jostain komponenttiviasta, johon vaan koitetaan tehdä ohjelmallista korjausta. Eli koitetaanko säästää 'oikean' vian korjaamisessa?
Kuljettaja
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kuljettaja »

marlii kirjoitti:
TexasMan kirjoitti:
marlii kirjoitti:Kyllähän viestin muokkaus onnistuu jälkeenpäin, kunhan kirjautuu sisälle.
Mulla on myös sama ongelma kuin JP_Vettellä, en pysty muokkaamaan viestejäni jälkikäteen tai ainakaan en löydä mistään nappulaa siihen..
Mistä sen viestin muokkausnapin pitäisi löytyä?

UKK:ssakin mainitaan että pystyy muokkaamaan omia viestejä jälkikäteen. Toisaalta muistan että jossakin mainittiin että viestin muokkausta olisi rajoitettu, mutta saatan muistaa väärinkin.. :)
Viestikentän oikeassa kulmassa on 5 painiketta. Siinä ensimmäisenä on kynän merkki mikä tarkoittaa muokkausta.
Meiltä alle 100 viestin nimimerkeiltä puuttuu se edit nappi.
Astra K 1.6 CDTI A
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Joo se on poistettu alta sadan viestin kirjoittajilta sen takia kun jotkut poisteli kysymyksiään kun saivat vastauksen eli niitä saa kiittää tästä.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Mulla teki nykimistä, mutta uusi Dexos 1 gen 2 öljy ja ECUn päivitys (1.4T 150 hv) korjasi ongelman. Nyt sen jälkeen takana n. 32000 km ilman ongelmia.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

S4Q kirjoitti:
Pasihuh kirjoitti:Morjesta,
Itsella viime kesäkuussa saatu K Astra 1.4T 150hv. Autolla ajettu 50tkm. Auto nykinyt alusta asti enemmän ja vähemmän. Nykii alakierroksilla ja aina 3t kierrokseen asti ja on muutenkin todella tehoton. Ollut takuuhuollossa asiasta 4 kertaa eikä huolto pysty tekemään mitään. On ajettu uutta ohjelmaa, vaihdettu uudet öljyt eli kaikki nämä perus kikat.. Hetkeksi saattaa auttaa mutta kun muutenkin toimii välillä hetken aikaa hyvin ja tunnin päästä kulkee kuin purkkaa hiuksissa irti repisi niin ei aina edes tiedä onko mistään mitään apua ollut. Huolto kertonut jo viime syksystä asti että ohjelmistovika eivätkä pysty mitään asialle tekemään. Opelilla kuulemma asia tiedossa ja ohjelma teossa. Mitään tarkkaa ajankohtaa ei ole selvillä. Kuulemma jo ohjelmistokorjauksia on testissä ollut mutta niillä ei ole vikaa saatu korjattua. Olin myös maahantuojaan yhteydessä ja myönsivät saman ongelman. Huollosta myös kertoivat että ostopaikkakunnan Rinta-Joupilla vastaavia tapauksia heillä 3 minun lisäksi käsittelyssä. Elokuussa meni tuohon paskaan hermot ja tein asiasta virallisen reklamaation myyjälle. Autossa 2 vuoden takuu joka menee ensi kesäkuussa umpeen. Mitä jos nykimisvikaa ei ole siihen asti saatu korjattua kun takuu mene umpeen..? Eivät ole tähän päivään mennessä antaneet mitään vastinetta. Olen vienyt asian kuluttaja-asiamiehelle ja hekin ovat myyjäliikettä painostaneet, ei vastausta. Tällä viikolla olisi tarkoistus katsoa kuluttajaneuvonnan kanssa miten asiaa lähetään viemään eteenpäin. Kiva olisi tietää kuinka paljon samanlaisia ongelmia on muilla astran omistajilla?
Mulla K Astra 1.4T 150hv Sports Tourer. Aloin huomaamaan nykimistä noin 12tkm ajon jälkeen kun kiihdyttää hitaasti 2500-3000rpm välillä. Sitä ennen olin fiilistellyt että tehoa ei ole enään moottoritiekiihdytyksissä kuten ennen. Eniten olen huomannut ongelmia kostealla kelillä. Kesän alussa tehtiin moottorinohjauksen softapäivitys, mutta en huomannut parannusta. Ennemminkin tuntui että polttoaineen kulutus kasvoi, mutta johtui luultavimmin kesärenkaista. Tällä hetkellä 22tkm/1v. takana ja ensihuoltoon pitäisi tilata aika. Olin aluksi huolissani että onko turbossa jotain häikkää, mutta liikkeessä sanoivat ohjelmistoviaksi. Tarkemman kyselemisen jälkeen sanoivat että sytytys pätkii. Ihan samaa olen miettinyt että pitääkö tehdä virallinen reklamaatio. Päivitys on aina tulossa 'puolen vuoden' päästä. Jos kerran tehtaalla tiedetään ongelmasta niin tiedonanto sieltä suunnalta olisi kiva. Nyt kun mitään virallista tiedotetta ei ole niin tuntuu että aihe koitetaan vaieta kuoliaaksi ja odotetaan että takuu ehtii raueta. Vaikka kyseessä sanotaan olevan softavika niin itselle heränyt epäilys, että mitä jos kyse onkin jostain komponenttiviasta, johon vaan koitetaan tehdä ohjelmallista korjausta. Eli koitetaanko säästää 'oikean' vian korjaamisessa?
Aikoinaan yhteen autoon vaihdoin puolapaketin kuvatunlaisten nykimisongelmia takia ja sillä asia korjaantui sillä kertaa. Puolat kun tuntuvat olevan kulutustavaraa bensaturboissa. Ja kosteudellakin voi olla vaikutusta asiaan...

Viime aikoina täällä on ollut puhetta siitä, että valmistaja haluaa käytettävän jotain tiettyä öljyä. Kuulosti aika erikoiselta, mutta sitten törmäsin seuraavaan artikkeliin:
http://m.iltalehti.fi/autouutiset/20171 ... 3_oa.shtml

Joka tapauksessa, jos ongelmasta on reklamoitu takuuaikana, niin takuun pitäisi pidentyä siltä osin.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

jarkkis kirjoitti:Joo se on poistettu alta sadan viestin kirjoittajilta sen takia kun jotkut poisteli kysymyksiään kun saivat vastauksen eli niitä saa kiittää tästä.
OK, malja niille kaikille ketkä ovat poistelleet viestejä, kun ovat vastauksen saaneet :lol:
Aina 99% kärsii yhden prosentin takia :D
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022

marlii kirjoitti:Viestikentän oikeassa kulmassa on 5 painiketta. Siinä ensimmäisenä on kynän merkki mikä tarkoittaa muokkausta.
Ihan mielenkiinnosta, mikä toinen nappula meiltä puuttuu? Mulla näkyy siinä oikeassa kulmassa vaan kolme nappulaa (oikealta vasemmalle): Share, Lainaa, Ilmoita?
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022

otj kirjoitti:Bridgestone Turanza T001, 225/45/17, tuli ensiasennusrenkaina.
OK, Mietiskelen vaan kannattaisko päivittää kesärenkaat ensi vuoden keväänä tuon rengasmelun takia..
Pintaa on nykyisissä kesärenkaissa on kyllä, mutta enpä tiedä onko se kuitenkaan sen väärtti.
Onko joku päivittänyt K-Astraansa kesärenkaat? Onko ollut mitään vaikutusta rengasmeluun?

Tämän kevään TM:n (5/2017) kesärengastestissä äänettömin oli Nokian Hakka Blue 2, mutta ei ollut paljoa eroja muihin merkkeihin.
Ja taas ensi keväänä tulee uudet kesärengastestit.. :)
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Äänettömin on Michelin Crossclimate plus. Se lähes pärjää kitkoille hiljaisuudessa. Sehän pärjäsi myös mainiosti jossain tuoreessa kesärengastestissä (olisko ollut TL ja SUV-koon renkaat) ja oli siinäkin mittausten mukaan äänetömin.
K@rtsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja K@rtsa »

Eilen kun laitoin talvirenkaat alle niin huomasin että Astran oikea ajovalo (led) oli ihan huurussa sisäpuolelta!, no eihän siinä auttanut muuta kun käydä huollossa näyttämään ja varattiin aika että vaihtavat sen uuteen. Nuo led valot on kyllä päivityksen jälkeen toiminut vallan mainiosti, päivävalo/valot päälle toimii paljon paremmin kuin ennen ja pitkät toimii automatiikalla hyvin, vastaan tuleva ei ole kertakaan väläyttänyt valoja tähän asti. Auto ollut alla nyt 16kk ja olen edelleen erittäin tyytyväinen.
ex Omega A 3.0 Caravan -91, ex Zafira CDTI 1.9 Cosmo -06, ex Mokka 4x4 1.4T Cosmo -13, Opel Astra 5-ov Innovation 1,4t -16
Tume82
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Tume82 »

K@rtsa kirjoitti:Eilen kun laitoin talvirenkaat alle niin huomasin että Astran oikea ajovalo (led) oli ihan huurussa sisäpuolelta!, no eihän siinä auttanut muuta kun käydä huollossa näyttämään ja varattiin aika että vaihtavat sen uuteen. Nuo led valot on kyllä päivityksen jälkeen toiminut vallan mainiosti, päivävalo/valot päälle toimii paljon paremmin kuin ennen ja pitkät toimii automatiikalla hyvin, vastaan tuleva ei ole kertakaan väläyttänyt valoja tähän asti. Auto ollut alla nyt 16kk ja olen edelleen erittäin tyytyväinen.
Koska sait tämän päivityksen?
Itsellä päivitettiin päivävalo ohjelma kesällä. Onkohan tuo sama päivitys? Auttoi ehkä hieman päivä valojen vaihtamis ongelmaan.
Tuntuu jotenkin vaihtelevammin toimivan nyt nuo automaattiset led valot pimeällä. Välillä räpsäyttää pitkät päälle vastaantulijoille ja samantien pois yms.
'Senator'

Viesti Kirjoittaja K@rtsa »

@Tume82: Päivityksen valoihin sain jo heinäkuussa kun oli vuosihuollossa, mulla kyllä valot pelittänyt hyvin automatiikalla toki toimi ennenkin hyvin mutta silloin muutama välähdys näkyi, jotenkin tuntuu että EHKÄ valot näyttää nyt hieman alemmas kuin ennen
ex Omega A 3.0 Caravan -91, ex Zafira CDTI 1.9 Cosmo -06, ex Mokka 4x4 1.4T Cosmo -13, Opel Astra 5-ov Innovation 1,4t -16
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022

otj kirjoitti:Äänettömin on Michelin Crossclimate plus. Se lähes pärjää kitkoille hiljaisuudessa. Sehän pärjäsi myös mainiosti jossain tuoreessa kesärengastestissä (olisko ollut TL ja SUV-koon renkaat) ja oli siinäkin mittausten mukaan äänetömin.
Tuhannet kiitokset tuosta vinkistä!!
Mulla sattui olemaan tuo lehti (TL 3/2017), jossa tuo testi on ja aika mielenkiintoiselta tuo Michelin vaikuttaa, täytyy myöntää. Vaikuttaa tosiaan melkein yhtä hiljaiselta kuin kitka, mutta tässä on saatu märkäpitoa tosi hyväksi. Yleensähän se märkäpito on kitkojen heikko lenkki (ja tietysti jääpito). Nuo voisi olla todella hyvä vaihtoehto kesärenkaiksi.

Tässä artikkelissa oli renkaiden räätälöinnistä autonvalmistajien toiveiden mukaan. Muutama kuukausi sitten kävin kyselemässä rengasliikkeistä hiljaisempia renkaita, ja niissä keskusteluissa tämä sama asia tuli esille. Esim. yksi rengasliike väitti että jos ostan samanlaiset renkaat kuin minulla nyt ovat (michelin energy saver), ne ovat hiljaisemmat kuin omani ensiasennusrenkaat. Autotehtaat haluavat optimoida renkaiden kestävyyttä. Onkohan näin? Vai halusivatkohan he vaan myydä mulle uudet renkaat? :lol: Mikään liike ei nimittäin uskaltanut antaa tyytyväisyystakuuta :D

Lisää tietoa räätälöidyistä renkaista ja niiden merkinnöistä täällä:
https://www.continental-tires.com/car/w ... ment-tyres
Vastaa Viestiin