Insignia B
Re: Insignia B
loskassa kannattaa sitten olla tarkkana, keulassa ei ole tunnu olevan kovin paljon painoa..
Talvirenkaat saisivat kyllä olla kapeammat ja korkeammat. Vetopito vaikuttaa kuitenkin olevan ok.
Talvirenkaat saisivat kyllä olla kapeammat ja korkeammat. Vetopito vaikuttaa kuitenkin olevan ok.
215/60-17 lienee hyvä talvipyöräksi.
Sattu olemaan TM tossa pöydällä missä Insignian testi.
Painojakaumaksi GS:ssa mainitaan 60:40
En tiedä mistä johtuu, mutta pientä ongelmaa ajettavuudessa mielestäni on:Antt1N kirjoitti:Sattu olemaan TM tossa pöydällä missä Insignian testi.
jos keula lähtee puskemaan, niin tilanteen saaminen hallintaan kestää.
Ajonvakautuskaan ei lähde toimimaan ihan heti.
Kässäristäkään ei ole apua kun se on nykyautojem tyyliin sähköinen
Alla on siis aivan uudet Nokian R2:t.
Mites tässä menee pyöränkulmat, onko aurausta vai haritusta?
Ehkä auttaisi jos kulmat olisivat lähempänä nollaa.
Täytyykin vielä kokeilla mitä TC:n ja TC+ESC:n poiskytkeminen vaikuttaa.usvaa kirjoitti:En tiedä mistä johtuu, mutta pientä ongelmaa ajettavuudessa mielestäni on:Antt1N kirjoitti:Sattu olemaan TM tossa pöydällä missä Insignian testi.
jos keula lähtee puskemaan, niin tilanteen saaminen hallintaan kestää.
Ajonvakautuskaan ei lähde toimimaan ihan heti.
Kässäristäkään ei ole apua kun se on nykyautojem tyyliin sähköinen
Alla on siis aivan uudet Nokian R2:t.
Mites tässä menee pyöränkulmat, onko aurausta vai haritusta?
Ehkä auttaisi jos kulmat olisivat lähempänä nollaa.
-
Vamosvamos
- 'Kapitän'

Outoa...-mulla 245/45/18 ja auto menee näillä renkailla juuri sinne mihin ohjaa, eikä nouse sohjon päälle. Eikä kyllä tämän kokoluokan auto kuulukaan nousta sohjon/loskan päälle normaaleilla ajonopeuksilla ja uusilla renkailla, olivatpa ne sitten merkiltään mitkä hyvänsä. Viimeksi olen ollut sohjoliirrossa jollain Toyota Aygolla mutta ei Inkulla, ei ei..
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
-
Vamosvamos
- 'Kapitän'

Keulaa ei varmasti puskemaan saa muutoin kuin kitkat alla (jäällä) ja reippaalla kaasun käytöllä ja ”yliajamisella”. Itse asiassa juuri tänään mietin miten hienon tuntuman ja vasteen auto antaa myös talvirenkailla. Eikä kelit täällä etelässä ole todella olleet parhaasta päästä viimeisen 24h aikana. Ajatus että kytkemällä kaikki avustimet pois auto jotenkin paranisi on aika korni. Ainakaan itse kun en ole kertaakaan saanut luistoneston ja/tai esp:n valoa edes vilkahtamaan. Kyllä tämän päivän autot on suunniteltu ajoltaan niin hyviksi että nuo turvajärjestelmät ikäänkuin ”nukkuvat” taustalla ja puuttuvat peliiin vasta kun on pakko. Itse asiasssa mielipiteeni on että uusi Inkku ei häviä ohjauksen tunnossa hyvänä pidetylle Bmw:n 5-sarjalle lainkaan. Ottaen vielä huomioon että Opeli vetää edestä....
Ex Kadett 1,2 LS 3-ov. -85/ Ex Corsa 1,4 Swing Sedan -90/ Ex Astra 1,6 Eco Club -99/ Ex Corsa 1,4 Sport 3-ov. -08/ Ex Insignia Sport Tourer 1,4T OPC -12 /Ex Insignia Hatchback 2,0 CDTi AT -12 / Insignia Sport Tourer Innovation 1,5T AT OPC
Tällä hetkellä teoria on sellainen, että TC tekee vähän ylimääräistä. Palaan asiaan kun ehdin testata.Vamosvamos kirjoitti:Keulaa ei varmasti puskemaan saa muutoin kuin kitkat alla (jäällä) ja reippaalla kaasun käytöllä ja ”yliajamisella”..
Tänään huomasin ajaessa taas nykimistä.80 ja 100 alueilla, cruisen kanssa ja ilman sitä.Ihan kuin veto loppuisi sekunnin murto-osien ajaksi.Täytyy olla myyjäliikkeeseen yhteydessä, kannattaa kaikkien muidenkin olla joilla ilmiötä esiintyy.Muistan vaan kun Astran hyytymisestä olin liikkeen huollossa kertomassa, niin asennehan oli että ei mitään sellaista heillä ole tiedossa.
Onpa harmillista kuulla, toivottavasti ongelmaan löytyy ratkaisu. Yleensäkin huollon asenne tällaisiin on kieltäminen ja varsinkaan jos ei mitään vikakoodia löydy, todistustaakka on täysin asiakkaalla.
Juu, täälläkin eilen ja toissapäivänä nyki taas vaihteeksi hetken aikaa. Ja poissuljettuja on nyt vakkari ja kaistallapitoavustin. Ja koska ei jarruvaloa sytyttäny, niin ilmeisesti esp ei myöskään tuota tee. Mutta koska espeen poiskytkemällä tuo silloin hävisi niin voisiko olla luistonesto joka tuon vedon hävittää sekunnin murto-osaksi??? Nyt vain nuo molemmat häiriöt kesti todella vähän aikaa, noin minuutin ehkä, kun ensimmäisellä kerralla vähintään vartin nyppi.
Tosiaan itse käyn maanantaina tuosta valittamassa. Saa kyllä valmistaja tuon selvittää, ei perkele voi 40 tonnilla saada nykivää autoa. Ja ehkä ottaavat tosissaan jos me kaikki asiasta kärsivät valitamme jatkuvasti. Yksittäiselle voivat sanoa toki että korvien välissä nykii mut tuskin joka toiselle auton ostaneelle.
Tosiaan itse käyn maanantaina tuosta valittamassa. Saa kyllä valmistaja tuon selvittää, ei perkele voi 40 tonnilla saada nykivää autoa. Ja ehkä ottaavat tosissaan jos me kaikki asiasta kärsivät valitamme jatkuvasti. Yksittäiselle voivat sanoa toki että korvien välissä nykii mut tuskin joka toiselle auton ostaneelle.
Joo mystinen on vaiva, kun kertaakaan ei ole puutunut kiihdytyksissä, kuten astra teki.Olen samaa mieltä, ettei Opelin lippulaivamallissa todellakaan tällaisia vikoja uudessa autossa voi olla.Tosiaan kaikki vaan valittamaan kenellä vikaa esiintyy, niin ehkä ottavat tosissaan.Koeajolle liikkeestä tyyppi mukaan lenkille, ja istuu siinä kyydissä toteamassa nykimisen.Ekitheman kirjoitti:Juu, täälläkin eilen ja toissapäivänä nyki taas vaihteeksi hetken aikaa. Ja poissuljettuja on nyt vakkari ja kaistallapitoavustin. Ja koska ei jarruvaloa sytyttäny, niin ilmeisesti esp ei myöskään tuota tee. Mutta koska espeen poiskytkemällä tuo silloin hävisi niin voisiko olla luistonesto joka tuon vedon hävittää sekunnin murto-osaksi??? Nyt vain nuo molemmat häiriöt kesti todella vähän aikaa, noin minuutin ehkä, kun ensimmäisellä kerralla vähintään vartin nyppi.
Ei olis toivonut lippulaivamallille tällaisiä häiriöitä enää tuotantomalleihin, olisi noiden luullut tulleen esille jo suunnitteluvaiheessa.
Mutta ongelma (tai hyvä asia) mulla on ettei nyi läheskään joka ajokerta. Mutta tosiaan suunnilleen 85 ja 105 on ollu nopeudet aina tuota tehdessä myös mulla, kuten ilmeisesti muillakin ongelman ilmetessä.
Mutta tosiaan kun "lippulaivassa" on tälläistä, niin miten huonoja ne muut ooppelit sitten onkaan? Mulla tosiaan ensimmäinen ja tällä menolla viimeinen tämän merkkinen auto nyt ajossa.
Mutta tosiaan kun "lippulaivassa" on tälläistä, niin miten huonoja ne muut ooppelit sitten onkaan? Mulla tosiaan ensimmäinen ja tällä menolla viimeinen tämän merkkinen auto nyt ajossa.
Toivottavasti saavat pian kuntoon. Opelin laatu on nykyään pääsääntöisesti hyvää, paremmin pärjännyt monissa laatututkimuksissa kuin VAG-konserni, eikä ole hajoavia TSI-koneita tai DSG-lootia, mutta toisesta merkistä siirtyvälle ei varsinkaan tälläista toivoisi.