sähköikkunat vanhaan autoon...
-
kumimuumi
- OCF Member

tuli vaan mieleen, että jos kerran jenkeillä on sahköset ikkunannostimet vanhemmissakin peleissä, niin kyllähän semmoset saa viriteltyä "vanhaan" ooppeliinkin
.. oisko kellään hyviä vinkkejä mistä laittaa moottorit&piuhat,yms.. ja miten olis kaikkein järkevintä?
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Itelläni on meneillään sähköikkunaprojekti
B-Asconaan. moottorit,kytkimet,releet ja johtosarjan otin Honda Accordista. muistaakseni '88
pistä sähköpostia jos kiinnostaa niin vaihdellaan mielipiteitä ja ideoita.
nufan@pp.inet.fi
B-Asconaan. moottorit,kytkimet,releet ja johtosarjan otin Honda Accordista. muistaakseni '88
pistä sähköpostia jos kiinnostaa niin vaihdellaan mielipiteitä ja ideoita.
nufan@pp.inet.fi
Honda Accord 2.0 Sport Busines
Hi there
Minulla on sähköikkunaprojekti jo aivan viime metreillä ja olen suorastaan yllättynyt kuinka helpolla siitä selvisin. Autokin on kohta 20-vuotta täyttävä A-Corsa. Moottorit ja katkaisijat sain 9oo turbo saabista. Mukana tulleet Saabin hissimekanismit nauroin pienen tutkiskelun jälkeen pihalle ja luotin GM:n tekosiin. Opelin hissi on yksinkertaisuudessaan mainio. Saabin moottorissa oleva ratas on hieman Opelin veivin ratasta isompi, joten vanhaa hissiä hieman muotoilemalla sain Saabin moottorin melkeinpä heittämällä kiinni. Katkaisijat ja moottorit on yksinkertaisuudessaan hyvät. Saa vielä laitettua nätisti keskikonsoliin, sillä ainakaan minun mielestäni näihin vanhempiin ovipahveihin ei katkaisijoita kovinkaan nätisti saa. Tsemppiä loppupuuhasteluun.
Samu
Minulla on sähköikkunaprojekti jo aivan viime metreillä ja olen suorastaan yllättynyt kuinka helpolla siitä selvisin. Autokin on kohta 20-vuotta täyttävä A-Corsa. Moottorit ja katkaisijat sain 9oo turbo saabista. Mukana tulleet Saabin hissimekanismit nauroin pienen tutkiskelun jälkeen pihalle ja luotin GM:n tekosiin. Opelin hissi on yksinkertaisuudessaan mainio. Saabin moottorissa oleva ratas on hieman Opelin veivin ratasta isompi, joten vanhaa hissiä hieman muotoilemalla sain Saabin moottorin melkeinpä heittämällä kiinni. Katkaisijat ja moottorit on yksinkertaisuudessaan hyvät. Saa vielä laitettua nätisti keskikonsoliin, sillä ainakaan minun mielestäni näihin vanhempiin ovipahveihin ei katkaisijoita kovinkaan nätisti saa. Tsemppiä loppupuuhasteluun.
Samu
Onko tuosta projektista sattumoisin kuvia? Voisi itsekin yrittää tuollaiset väsätä kun muutenkin on tullut kerättyä Corsan varusteita jo parin vuoden ajan
Alkuperäisiä voi olla hiukan vaikea suomesta bongata vaikka kaikenlasita hassua sitä on löytynytkin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
kumimuumi
- OCF Member

jokseenkin epäilyttää suurin osa blööteman laadukkaista tuotteista..On 2002-08-21 09:24, maxiv wrote:
Biltema ainakin joskus myi sähköisiä ikkunannostimia ja keskulukitusvermeitä - hinnatkin oli kohtuullisia.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
Itse olen rakentanut sekä C-kadettiin sekä A-corsaan. Tärkeintä on ostaa sellainen hissipaketti missä on liikevara noin yhtäsuuri kuin asennettavaan autoon eli mittaa ikkunan korkeus.jos vaihdat koko hissi systeemin pura kaikki vanhat vaijeri viritelmät pois.ajetaan kelkka alaasentoon ja pujotetaan oven sisälle. ikkuna ala-asentoon ja kelkkaan kiinni.hissi alapäästä kiinni oveen. Kelkka ylös ja hissi yläpäästä kiinni oveen, piuhojen veto sulakkeiden kera.Älä käytä liian pitkiä pultteja etti naarmuta lasia.
Moro.
Itselläni meneillään olevassa sähköikkunaikkuna projektissa ei pureta asconan vaijerihässäkkää vaan kytketään moottori suoraan siihen rattaaseen kiinni missä ne vaijerit on. toimivuudesta ei ole viekä takeita. Pitäisi vielä löytää täältä Lahti-Kouvola akselilta jonkinlainen koneistamo joka tekisi tuohon rattaaseen laakeripesän.. jos joku tietää pajan joka voisi jyrsiä sen niin yhteystiedot kelpaisi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Nufan on 2002-08-22 19:08 ]</font>
Itselläni meneillään olevassa sähköikkunaikkuna projektissa ei pureta asconan vaijerihässäkkää vaan kytketään moottori suoraan siihen rattaaseen kiinni missä ne vaijerit on. toimivuudesta ei ole viekä takeita. Pitäisi vielä löytää täältä Lahti-Kouvola akselilta jonkinlainen koneistamo joka tekisi tuohon rattaaseen laakeripesän.. jos joku tietää pajan joka voisi jyrsiä sen niin yhteystiedot kelpaisi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Nufan on 2002-08-22 19:08 ]</font>
Kiinnostas tuo A Corsan projekti... et jos saat kuvia nii pistäkkö mailia. tanuo@nic.fi
Minua kiinnostaisi kuvat sähköikkunaprjokteista..
Jos joku viitsii niin minulle voi lähettää kuvia osoitteeseen antti.jarvi@netikka.fi
Jos joku viitsii niin minulle voi lähettää kuvia osoitteeseen antti.jarvi@netikka.fi
Sorry että vastaus kesti mutta on ollut pieniä konepäivitys onkelmia.. nyt athlon XP2000 512MB ja taas pelittää..On 2002-08-23 12:15, t.steel wrote:
Meinaaks Nufan laittaa moottorinoven sisään vai pinta-asentaa. Kouvolassa ainakin Alligaattori koneistaa mitä vain. Toimitusaika ja hinta onkin sitten kinkkisempi.
eli vastaus kysymykseen on että en ole mitannut vielä paljonko tulee ulkopuolelle mutta veikkaisin että maksimissaan 20mm tulee ulkopuolelle. minua asia ei haittaa koska sähköikkunathan tulee uusien kaiuttimien takia joten ovipanelit menee muutenkin uusiksi.
Honda Accord 2.0 Sport Busines
Minä sain perjantaina ikkunat toimimaan. Poppiksien takia aloin minäkin urakkaan, Corsan ovi kun on niin pirun tilava. Moottorit meni kivasti ovien sisään, mutta uusia ovipahvejahan tässä on alettava suunnittelemaan. Voin laitella kanssa jonkinnäkösiä kuvia tässä viikon aikana, kun saan kaverilta digiä lainaan.
Samu
Samu
Corsa GSi 1.6, Corsa 1.2s