Sori ohi aiheen höpinäni.
C2 Vectra, kumpi bensakone
Re: C2 Vectra, kumpi bensakone
Kerran leimalla oli vanhas omegas 999rpm (mittariston mukaan tasan tonnis oli neula) ni meinas inssi et rajoilla mennään et hyväksyykö 
Juu alle tonnin pitää olla leimalla eli 999rpm menee läpi. Tietty tiputan leimalla alle tonniin mutta muuten on se 1300rpm. 2.2 ja Z20net suurin ero oli juuri 1000rpm se 65nm, mulle se tonni on tyhjäkäyntiä. Vaikka auto jaksais vetää tonnissa niin en kyllä koskaan ryömitä väkisin niin alhaalla. Tämä oli mun pointti.
Tietty jokainen tyylillään.
Tietty jokainen tyylillään.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
^ Aivan vaan huvikseni kysyn.... tiedätkö mikä on normaali tyhjäkäynti kierrosluku Z20NET-koneessa?
Ja sitten siitä 65nm@1000rpm vielä. Se on tehona noin 10hv ero
. Täytyy aina muistaa, että teho sitä autoa liikuttaa
.
Ja sitten siitä 65nm@1000rpm vielä. Se on tehona noin 10hv ero
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
^ Tottakai, automaatilla
Eikä muuten sammu
.
En kai minä nyt ala automaatilla pitämään jarrulla paikallaan ja nostamaan kierroksia, jos sitä tarkoitat
.
No. se oli tietekin se automaatti 2.0t turbo.
Sitten on tämä 2.2 direct manuaali.
Missä kohtaa olen @Rookeri maininnut, että minä sammutan auton
? Nyt kannattaa opetella lukemaan ja varsinkin sisäistämään lukemansa enenkuin alkaa tuollaista kirjoittelemaan
Kun et selvästi ole asioita lukenut tai et ymmärrä lukemaasi vaan heittele kommenttia noin vaan, niin kerrataanpa vielä.
Tuttavani kertoi MELKEIN sammuttaneensa aluksi 2.0TDI:n, kun alavääntö oli ohutta, Jälkikasvuni SAMMUTTI ajo-opetusvaiheessa liukkaankelin radalla pikku Pösön, en MINÄ.
Ja sitten siihen alavääntöön käytännön ajossa, joka tuo "mukavuutta".
Ei se tarkoita sitä, että pitää lähteä tyhjäkäynnillä liikkeelle. Se tarkoittaa sitä, ettei autoa tarvitse "kiljuttaa". Toinen tekijä tulee jo auton ollessa liikeellä, että se mainitsemissa kadunkulmissa, kiertoliittymissä ja vastaavissa menee jouhevasti niin, ettei koko vaihdeskaalaa tarvitse käydä läpi. Toisin sanoen vetää nätisti alhaalta (alle 1500rpm) silloin kun ajetaan leppoisasti. Eri asia on kun edetään ja kiihdytetään reippaammin.
Aivan sama tilanne on tuossa automaatissani. Rauhallisessa ajossa (pintakaasulla) kierrokset seilaa vain 1500rpm kahta puolta. Lipuu hiljaa kuin "enon vene". Poljinta (kaasu) enemmän (syvempään) käyttäessä sitten tilanne muuttuu automaatissa.
Eli ajetaan tarpeen ja kulloisenkin tilanteen ja mieltymyksen mukaan. Samaa "valinnan mahdollisuutta" haluan myös manuaalilta. Jos kone on huono vääntämään ihan alhaalta automaatin softa on tehty sen mukaan eikä käyttäjä voi paljokaan sen käytöstä muuttaa. Manuaalilla kuski joutuu pitämään kierrokset "ylhäällä", jotta kone vetää mukisematta. Se ärsyttää manuaalissa, jos kone on aivan hengetön alle 1500rpm.
Pikku "räpsyt" on sellaisia, mutta kyllä ison koneen luonne pitää olla erilainen. Ja nimenomaan tässä ominaisuudessa 2.2 direct on koneen kokoonsa nähden erinomainen. Enkä sitä tarkoittanutkaan että 2,0 on tällä saralla huono vaan 2.2 on vaan koneiden kokoeroon nähden yllättävän hyvä.
En kai minä nyt ala automaatilla pitämään jarrulla paikallaan ja nostamaan kierroksia, jos sitä tarkoitat
No. se oli tietekin se automaatti 2.0t turbo.
Sitten on tämä 2.2 direct manuaali.
Missä kohtaa olen @Rookeri maininnut, että minä sammutan auton
Kun et selvästi ole asioita lukenut tai et ymmärrä lukemaasi vaan heittele kommenttia noin vaan, niin kerrataanpa vielä.
Tuttavani kertoi MELKEIN sammuttaneensa aluksi 2.0TDI:n, kun alavääntö oli ohutta, Jälkikasvuni SAMMUTTI ajo-opetusvaiheessa liukkaankelin radalla pikku Pösön, en MINÄ.
Ja sitten siihen alavääntöön käytännön ajossa, joka tuo "mukavuutta".
Ei se tarkoita sitä, että pitää lähteä tyhjäkäynnillä liikkeelle. Se tarkoittaa sitä, ettei autoa tarvitse "kiljuttaa". Toinen tekijä tulee jo auton ollessa liikeellä, että se mainitsemissa kadunkulmissa, kiertoliittymissä ja vastaavissa menee jouhevasti niin, ettei koko vaihdeskaalaa tarvitse käydä läpi. Toisin sanoen vetää nätisti alhaalta (alle 1500rpm) silloin kun ajetaan leppoisasti. Eri asia on kun edetään ja kiihdytetään reippaammin.
Aivan sama tilanne on tuossa automaatissani. Rauhallisessa ajossa (pintakaasulla) kierrokset seilaa vain 1500rpm kahta puolta. Lipuu hiljaa kuin "enon vene". Poljinta (kaasu) enemmän (syvempään) käyttäessä sitten tilanne muuttuu automaatissa.
Eli ajetaan tarpeen ja kulloisenkin tilanteen ja mieltymyksen mukaan. Samaa "valinnan mahdollisuutta" haluan myös manuaalilta. Jos kone on huono vääntämään ihan alhaalta automaatin softa on tehty sen mukaan eikä käyttäjä voi paljokaan sen käytöstä muuttaa. Manuaalilla kuski joutuu pitämään kierrokset "ylhäällä", jotta kone vetää mukisematta. Se ärsyttää manuaalissa, jos kone on aivan hengetön alle 1500rpm.
Pikku "räpsyt" on sellaisia, mutta kyllä ison koneen luonne pitää olla erilainen. Ja nimenomaan tässä ominaisuudessa 2.2 direct on koneen kokoonsa nähden erinomainen. Enkä sitä tarkoittanutkaan että 2,0 on tällä saralla huono vaan 2.2 on vaan koneiden kokoeroon nähden yllättävän hyvä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Taidan tietää koska mulla on kaksi Z20NET Vectraa ollut.petrisa kirjoitti:^ Aivan vaan huvikseni kysyn.... tiedätkö mikä on normaali tyhjäkäynti kierrosluku Z20NET-koneessa?
Mutta mä en jaksa vängätä enään kun selvästi me ei ymmärretä toisiamme
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Melkosta hiekkalaatikkoilua. Teho myy vääntö vie.
Ja tyhjäkäynnin tuntuman 1000-1500 vääntö on KÄYTTÖAUTOSSA se kaikista tärkein. Kiskokaa kilpureilla ja muilla miten tykkäättä, ne ei käyttöautonostoon kuulu.
Ja mitä alkuoperäiseen kysymykseen, niin ehdottomasti 2.2. Melkeen kaikki 2.8 urpot on kokenu totaalituhon tai melkein sellaisen näppä sadan tonnin jälkeen. Ja moottori on kallis korjattava tai korjauskelvoton.
2.2 on oikukas myös mutta paljon järkevämpi vaihtoehto ylläpidon ja ajamisen kannalta.
Ja tyhjäkäynnin tuntuman 1000-1500 vääntö on KÄYTTÖAUTOSSA se kaikista tärkein. Kiskokaa kilpureilla ja muilla miten tykkäättä, ne ei käyttöautonostoon kuulu.
Ja mitä alkuoperäiseen kysymykseen, niin ehdottomasti 2.2. Melkeen kaikki 2.8 urpot on kokenu totaalituhon tai melkein sellaisen näppä sadan tonnin jälkeen. Ja moottori on kallis korjattava tai korjauskelvoton.
2.2 on oikukas myös mutta paljon järkevämpi vaihtoehto ylläpidon ja ajamisen kannalta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Ei siinä mitää täys tuhoa tuu kun vaihtaa ne jakokettingit ennenku naula ottaa mäntähänJuho M-P kirjoitti:Melkosta hiekkalaatikkoilua. Teho myy vääntö vie
.......
Melkeen kaikki 2.8 urpot on kokenu totaalituhon tai melkein sellaisen näppä sadan tonnin jälkeen. Ja moottori on kallis korjattava tai korjauskelvoton.
Mulla tosin oli tuuria matkassa kun ajelin reilun kuukauden vikavalo päällä
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Hyvä tuuri. Mutta tuo moottori on amöriikassa ja australiassa suunniteltu ilmeisesti kertakäyttöseks. Ja onhan se monimutkaisempana aina vikaherkempi ja kalliimpi korjata.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Katos Juhokin on jostain piilostaan herännyt.Juho M-P kirjoitti:Melkosta hiekkalaatikkoilua. Teho myy vääntö vie.
Mulla on/tulee olemaan onneksi kaikissa mun autoissani kytkin ja vaihdekeppi niin saan kierrokset pysymään siellä noin +1500rpm alueella, myös käyttöautoissa. Tonnissa jurnuttaminen on just kaikkein typerintä.
Eipä noissa 2.8 moottoreissa juuri ole muuta ongelmaa ollut kuin toi jakopää. 2.2 moottoreissa sitten jakopää, korkeapainepumppu, imusarjaviat + tukku muita vikoja. 2.8:siin saa tänä päivänä jakopään romut tonnilla joten ei mahdottoman hintaista enään. Toki sen jakopään vaihto ei joka jannulta onnistu ja teetettynä maksaa jonkun verran. Silti mun valinta olis edelleen 2.8.
T: Totaalituhon kokenut 2.8 urpo.
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Kerran tuon jakopää rempan tehneenä tosin kaverin kanssa niin onhan siinä työmaata ensin saada se jakopää näkyviin mutta itte remonttiin ei kauaa menny siitä eteenpäin kun saatiin koppa irti ja takasin, ja kasaus suoritettiin montakertaa nopeempaa kun purkuvectraTBO kirjoitti: Eipä noissa 2.8 moottoreissa juuri ole muuta ongelmaa ollut kuin toi jakopää. 2.2 moo....ja. 2.8:siin saa tänä päivänä jakopään romut tonnilla joten ei mahdottoman hintaista enään. Toki sen jakopään vaihto ei joka jannulta onnistu ja teetettynä maksaa jonkun verran. Silti mun valinta olis edelleen 2.8.
T: Totaalituhon kokenut 2.8 urpo.
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Moottori kuin moottori saa täyden öljynpaineen vasta tyhjäkäynnin yläpuolela.
Lämpimänä 1,2ST 1650rpm
C18xel joka y kuumempana 1750rpm
Lämpimänä 1,2ST 1650rpm
C18xel joka y kuumempana 1750rpm
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC