Astran takapyörän laakerit

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Slx
'Senator'
'Senator'

Astran takapyörän laakerit

Viesti Kirjoittaja Slx »

Autona Chevrolet Cruze = Opel Astran karvalakkimalli.

2010 mallin auto ajettu 87tkm. Katsastusmies totesi että molempien takapyörinlaakerit pitää vaihtaa (onpahan ainakin tasalaatuisia osia :roll: ), kyllähän niistä melkoinen kahina lähti kun rengasta pyöritti. Huminaa on toki kuulunut ajossa mutta olen kuvitellut sen rengasmeluna.

Tässähän on samat osat kuin Astrassa, paikallisessa vara-osa myymälässä tingitty hinta on laakereille 190€ kpl. Pelkkää laakeria ei saa vaan koko takanapa pitää vaihtaa.
Nyt tutkiskelin nettiä ja huomasin että osia saisi reilulla satasellakin. Onko kellään kokemusta tekeekö näillä osilla mitään? http://www.autonosat24.fi/chevrolet/cru ... an-laakeri
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
opel is best
'Senator'
'Senator'

Re: Astran takapyörän laakerit

Viesti Kirjoittaja opel is best »

Tosiaan nuo merkit on ihan hyviä. Skf ainakin varmasti alkuperäislaatua. autonvaraosat24.fi kannattaa kanssa tsekata. Sitä käytän itse paljon.
Slx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Slx »

autonvaraosat24.fi On FAG:n laakereita järkevään hintaan. Kuinkahan saisin selville kumpi malli minulle kuuluu? Sivusto tarjoaa molempia malleja ja osien tiedoissa lukee: Reikäympyrä-Ø [mm]: 115 sekä Reikäympyrä-Ø [mm]: 105.
Eikös tuo ole suht helppo vaihtaa itsekin?
Pyörä pois, jarrusatula pois, jarrulevy irti ja sitten pääseekin jo noihin "laakerin" eli navan pultteihin käsiksi? http://www.autonvaraosat24.fi/chevrolet ... an-laakeri
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Paska Omena
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Eikös tuo reikäympyrä meinaa pulttijakoa.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Slx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Slx »

Täytyykin käydä pihalla mittaamassa. Minä ajattelin että se olisi nuo navan takana olevat pultit
Ford Mondeo 2011
opel is best
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opel is best »

Tarttis tietää rekisteri- tai alustanumero, niin pystyn tarkistamaan epc:stä kumpi on oikea. Pistä malle vaikka yv, jos et halua sitä täällä huudella.
Slx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Slx »

Loistavaa!!!
Laitan yv:nä auton tiedot
Ford Mondeo 2011
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Oisko täältä joltain apua, autona olisi cruze 13vm. Moni osista näyttäö olevan astrastasta ja moottoria lukuunottanatta ( ecotec ).
Ei kellää mitään räjäytyskuvii / workshop manuaalii löytyisi?

Eikös tuo takalaakerin vaihto ole aika simppeli, kun napapaketin vaihtaa, 4pulttii avot. Hajua jarrusatulan männästä, onko vaan painettavaa mallia ettei tarvis kiertää samalla?

Etulaakeri ei varmaa sen kummempi ole kuin et vetarit pitäis saada irti, mutta mietityttää noissa varaosissa vaan tuo koko kun näyttää olevan erikokoaja mistä mittaan oikean?

Takalaakeri on vissii menny kun lämpenee vanteesee asti ja tuoksuu hiema, sekä ääntää.
KTN
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KTN »

Laakeripaketista voi tulla sitten myös eri merkkinen laakeri. Itse ostin Astraan SKF-laakerin, mutta SKF:n paketista löytyikin Iljin merkkinen Koreassa valmistettu osa. SKF:ltä asiaa kun kysyin, vastaus oli, että alalla normaali käytäntö. Kaikkea ei tehdä itse, mutta laatu taataan. Myös alkuperäinen laakeri tuossa J Astrassa oli Koreassa tehty Iljin. Toisaalta, sieltä suunnalta tulee myös aika paljon erittäin luotettavia autoja, joten eiköhän laakereita osaa valmistaa.
Vastaa Viestiin