Suositten hakka 8miata kirjoitti:Onko kitkarengaskuskeja? Mites melu kitkoilla? Olisi varmaan halvin äänieristys vaihtaa nastat pois
Ei nastat rapise kuin isolla jarrulla tai vedätyksellä ainakaan c vectrassa

Suositten hakka 8miata kirjoitti:Onko kitkarengaskuskeja? Mites melu kitkoilla? Olisi varmaan halvin äänieristys vaihtaa nastat pois
Menee kitkoilla kuin sukkasillaan Bridgestonen kesäkumeihin verrattuna.miata kirjoitti:Onko kitkarengaskuskeja? Mites melu kitkoilla? Olisi varmaan halvin äänieristys vaihtaa nastat pois
Mua rupesi heti kiinnostamaan, että onko tasapainoakseli otettu pois vain halpuuttamisen nimissä vai onko siinä havaittu jotain ongelmaa? Ja mitäköhän muuta on muutettu, jos päästöt on hivenen kasvaneet? Ei luulisi tasapainoakselin poistamisen lisäävän päästöjä, vaan joku ihan muu... No, meillähän on sitten Astrassa harvinaiseksi käyvä moottori, jossa pienemmät päästöt ja värinättömämpi käynti.JP_Vette kirjoitti:Kyllä toi Opelin palvelu on vain alaluokkaista. Äänieristyksien eroja olen kysellyt moneen kertaan Länsiautolta ja aina ovat selvittäneet sitä tekniseltä puolelta. En siis kritisoi eroja, vaan olen halunnut tietää mitä eroa on ja mitä upgradetus maksaisi. Tänään sitten sain ympäripyöreän vastauksen, jossa ei edes vastattu kysymykseeni:
Ja vastaus on siis Opel Finlandilta, ei Länsiautolta. Länsiauto toki välitti viestin. Noh pitäkööt tunkkinsa. Minä eristän sitte itse tarvittavilta osin ja konepellin osanumerotkin löytyvät astrakforums.co.uk:sta. Ei tartte myydä eristeitä mulle. Ja vielä valitetaan, että lama lama lama eikä osteta. No kun ei myydä!Äänieristys asiassa olemme huomioinut Suomen erilaiset olosuhteet ja varustelu eroaa hieman muun Euroopan tuotannosta.
Täällä ja siellä astrakforumississa on ollut tämä hieman tapetilla, mutta ei niin paljoa kuin Watt's Linkage tai äänieristeet:
Ja muutoksethan tuli loppuvuodesta 2016 tilattuihin, eli nyt autonsa saavat asiakkaat saavat noita betonimyllyjäMY17.5 Product Changes
Model / Engine Changes
...
HB5 & ST - 1.0 (105PS) Turbo engine (LE1) balancer shafts removedTuon tiedon kun luin, niin laitoin Länsiautolle kyselyä, että vastasiko helmikuun alussa koeajettu yksilö tekniikaltaan sitä, mitä minä tilasin ja oletan saavani. Ilmeisesti kysymys oli arka, koska siihen tuli vastaus päivässä kun taas äänieristyksiä selvitettiin pari viikkoa. Samalta hepulta Opel Finlandilta:
Jännä juttu, että pyörivien massojen vähentyessä myös päästöt ja siten kulutus nousee1-litraisen moottorin mallivuosimuutos on asiakkaalle huomaamaton toiminnollisuudeltaan ja värinältään. Valitettavasti CO2-päästöt nousivat muutoksen myötä.Ja se, että Opel on jo 2013 rummuttanut niitä tasapainohilujaan. Suoraan Opelin sivuilta:
Kyllä minä niin mieleni nyt pahoitin. Siitä tulee hauska hetki, kun toukokuussa saan oman betonimyllyni pihalle. Työkseni mittaan tärinää, joten jos perskarvat resonoi liikaa, niin on kunnon kalusto jolla saada varmistus sille, että onko muutos huomaamaton asiakkaalle vai eiKehittäessään uutta moottorisukupolvea Opel asetti itselleen tavoitteeksi nostaa pienten kolmisylinteristen voimanlähteiden käyntiominaisuudet uudelle tasolle. Työhön lähdettiin täysin alusta alkaen, puhtaalta paperilta, ja moottorista haluttiin poistaa kolmisylinterisille moottoreille tyypilliset epämiellyttävät ominaisuudet. Uuden moottorin ääni, värinät ja käynti ovat vähäisempiä kuin monissa nelisylinterisissä voimanlähteissä.
...
Yksi tärkeä tekijä uuden moottorin hienostuneessa toiminnassa on tasapainoakselin asentaminen öljypohjaan. Ketjukäyttöinen akseli on hiljainen ja toimiessaan samalla nopeudella kampiakselin kanssa vastakkaiseen suuntaan se poistaa kolmisylinteriselle moottorille tyypilliset värinät.Ja kolmepyttysen tärinättömyys oli yksi pääsyy, miksi siihen leiriin halusin lähteä. Taannoin ajamani C1 Citroen ainaki oli sellainen päristin, että en minä viittisi istua liikennevaloissa sellaisen ratissa.

Mitäs tuossa nahkaverhoilussa on muuttunut?otj kirjoitti:Onneksi tuli tilattua oma auto heti kun hinnat julkastiin. Siinä ei ole ACC:ta tai OnStaria, mutta toisaalta on Watt, Acoustic Pack ja alkuperäinen parempi nahkaverhoilu. Sitäkin on yksinkertaistettu myöhemmin.
Harmi vaan että on mennyt homma tuommoiseksi. Jospa se PSA:n myötä vaikka järkeistyisi.
Mihin kohtaan sait laturin asennettua?miata kirjoitti:Laitoin konepellin alle just niihin apuvirran antopaikkoihin

Saksan sivustolla kun kasaa autoa, niin esim. 1.0 moottorilla Watt Link maksaa 250e ja 1,6T bensakoneella kuuluu hintaan. (saksaa en ymmärrä, mutta euron merkin ja Wattin ymmärsinotj kirjoitti:Onneksi tuli tilattua oma auto heti kun hinnat julkastiin. Siinä ei ole ACC:ta tai OnStaria, mutta toisaalta on Watt, Acoustic Pack ja alkuperäinen parempi nahkaverhoilu. Sitäkin on yksinkertaistettu myöhemmin.
Harmi vaan että on mennyt homma tuommoiseksi. Jospa se PSA:n myötä vaikka järkeistyisi.