Astra j iskarit

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
terokooo
'Kadett'
'Kadett'

Astra j iskarit

Viesti Kirjoittaja terokooo »

Melkosta kolinaa pitää astra kylmänä etupäästä monttuihin ja lämmetessä vähän paranee. Olen päätellyt että iskarit alkaa olla loppu 140tkm ajetussa 1.4 farkussa.

Mitähän tuohon mahtaa tiskiltä vaimentimet maksaa ja minkä firman tuolla mahtaa alunperin olla?

Vai mitä näihin vakioalustoihin kannattaa laittaa, vanhoilla jousilla meinasin vielä mennä.?
terokooo
'Kadett'
'Kadett'

Re: Astra j iskarit

Opelita saisi alkuperäiset eteen noin 120euroa kappale. Bilsteinin b4 olisi noin 180 pari eteen. Tekeekö mitään jos mukavat haluaa?
sininen
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja sininen »

Kyllähän Bilstein laatumerkki on, mullakin petti alkuperäiset etuiskarit viime talvena.
Itse laitoin Eibach B12 prokit alustan,jossa Bilstein b8 iskarit ja madallusjouset, ei kylläkään mukava ole mutta ajettava :D
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
qrx
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja qrx »

Ettei jarrusatulat kolise? Sellaistakin on ollut.
omansa saa särkee
Masi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Masi »

terokooo kirjoitti:Melkosta kolinaa pitää astra kylmänä etupäästä monttuihin ja lämmetessä vähän paranee. Olen päätellyt että iskarit alkaa olla loppu 140tkm ajetussa 1.4 farkussa.

Mitähän tuohon mahtaa tiskiltä vaimentimet maksaa ja minkä firman tuolla mahtaa alunperin olla?

Vai mitä näihin vakioalustoihin kannattaa laittaa, vanhoilla jousilla meinasin vielä mennä.?
Aihetta hieman sivuten, koska itse vaihdoin Insigniaan kaikki uudet. Eli ainakin insigniassa alkuperäiset on Monroen tekemät. Itse laitoin nyt Sachsit, koska taakse ei muilta tuohon saanut tarvikkeena (tehdasmadallus) iskareita lainkaan.

Sachsit on ainakin Insigniassa jonkin verran jäykemmät kuin originaalit Monroet.
terokooo
'Kadett'
'Kadett'

En usko että satulat, koska pakkasella alusta ei juurikaan kolise. Mikä satuloista menee rikki?

Jos nuo bilsteinit laittaisi
qrx
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja qrx »

Liukutapit ja se runko kuluu johon tapit menee. Sitten satula heiluu ja kuuluu kolinaa.
omansa saa särkee
terokooo
'Kadett'
'Kadett'

Saako tuohon mitään korjausarjaa tai ihan liukutappeja mistään?
terokooo
'Kadett'
'Kadett'

Vaihdoin eteen bilsteinin b4, ja kävin nuo liukutapit läpi. Kuluneethan ne oli, joten tuuppasin ne täyteen rasvaa. Nyt ei enää kolisseet, ja bilsteinitkin vaikutti hyvälle. Mikä iskaripaja lienee tuo aikaisempi, kun tolpissa luki k&l puola? Olihan noista varsinkin vasen vähän väsynyt.
Vastaa Viestiin