Kokemuksia uudesta 1.6 CDTI koneesta?

Keskustelua Opeleista
Repe_Ruutikallo
'Kadett'
'Kadett'

Re: Kokemuksia uudesta 1.6 CDTI koneesta?

Viesti Kirjoittaja Repe_Ruutikallo »

Ajotietokonehan ei muuten näytä webaston viemää ainetta... eihän?

Meillä Meriva nyt 4,5 sadalla tietsikan mukaan, ja sen yhden kerran kun katsoin tankkauksesta niin aika lähelle meni.
nordman
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nordman »

jaska37 kirjoitti:
TuCasaMiCasa kirjoitti:Ostin Opel Astra Sports Tourerin, jossa moottorina 1.6 CDTi (100kW MT6).

Vienyt minulla nyt sekakäytössä 4.6 ltr / 100 km jos ajaa rauhallisesti ja muutenkin taloudellisesti.
Minulla on samanlaisella autolla kolmen ensimmäisen tankkauksen perusteella todellinen kulutus ollut 5,2 l/100km, ajotietokoneen näyttäessä 4,7 l/100km.
Meillä reilut 1700 km ja kaksi tankkausta takana, ja ihan samat kokemukset ajotietokoneesta, eli kaunistelee lukemia varsin paljon. Tietokone näyttää 5,2 litraa satasella, kun todellinen lukema on 5,6-5,7. Aika paljon enemmän kuin luvattu 3,9, mutta osasin tuohon varautuakin, ja ehkä se tuosta hiukan putoaa kun kilometrejä karttuu.

Meidän ajot on raskaita, aika paljon ruuhkamatelua taajamassa kehäkolmosen sisällä, mutta joukossa myös maantietä ja 120 km/h motariajoa. Jonkin verran on (vakiovarusteena olevaa) webastoakin jo saanut käyttää, sitä ei tietokoneen lukemat huomioi.

Lähimpänä vertailukohtana minulla on edellinen auto (V50 1.6D), jonka keskikulutus asettui 70 tuhannen km:n ajoilla 5,5 litraan, kun luvattiin 3,8. Eli tuohon nähden ihan linjassa mennään. Tuohon Volvon dieseliin verrattuna Astran moottori on huomattavasti hiljaisempi ja voiman tunnetta on enemmän, vaikkei Astra toki mikään raketti ole, kun painoa on melkoisen paljon.
Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100 kW Cosmo Business MY14.5
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja imaC »

Nostetaas vähän aihetta että onko noi kuinka pelittäneet..? Ihan sillä kun tuli tuonmonen 73tkm ajettu hankittua...
Vastaa Viestiin