Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
eagle1927
'Kadett'
'Kadett'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eagle1927 »

toukopouko kirjoitti:
eagle1927 kirjoitti: Oletin että anturit olisi talvirenkaissa jotka tilaan auton mukana, mutta ilmeisesti näin ei ollut eikä tästä kukaan mitään myyjäliikkeessä viitsinyt mainita... Nämä siis olivat siihen johonkin talvipakettiin kuuluvat pyörät ja kait silloin menevät siitä missä aita on matalin
Eiköhän sulla siellä anturit silloin ole. Todennäköisesti et vaihdattanut renkaita merkkiliikkeessä? Jos et, niin silloin "koodaus" on todennäköisesti tekemättä. Käy merkkiliikkeen tiskillä asioimassa, niin hoitavat koodauksen samantien kuntoon. Jatkoa varten kannattanee tilata toi oma kapula.
Ihan itse tuli renkaat vaihdettua kun pääsi eilen lumipyry yllättämään ja töistä oli päästävä kotiin ehjin nahoin. Toki renkaat tulevat jatkossakin vaihtumaan omasta takaa. Kyseessähän varmaan sama rengaspaketti kuin tässäkin tapauksessa:
Fisherman kirjoitti:Tänään tuli testattua pitkällä moottoritielenkillä maanantaina allelaitetut autokaupan mukana tulleet tarjouskitkat ( Continental Viking Contact 6 ). Tuolla ylempänä kirjoitin että auton informaatiojärjestemä ei reagoinut renkaanvaihtoon millään tavalla mutta nyt pidemmällä lenkillä ilmestyi mittaristoon keltainen varoitusvalo joka ei sen kummemmin häiritse kun ei vaadi mitään toistuvia kuittauksiakaan käynistysten jälkeen, antaa valon palaa vaan.
Rengasmelu vaimeni totaalisesti verrattuna Bridgestonen kesärenkaisiin, nyt mennään melkein kuin sukkasillaan :D
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Kyllä tarjousrenkaissa myyjän ilmoituksen mukaan anturit on. Kiinasta tilaamani Aliexpres-kapula on lähetyksen seurannan mukaan juuri matkalla Vantaan terminaalista kohti Tamperetta joten kohta pääsee opettelemaan kalibrointia. Viikossa tuli Kiinasta Suomeen.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Terax
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Terax »

eagle1927 kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
eagle1927 kirjoitti: Oletin että anturit olisi talvirenkaissa jotka tilaan auton mukana, mutta ilmeisesti näin ei ollut eikä tästä kukaan mitään myyjäliikkeessä viitsinyt mainita... Nämä siis olivat siihen johonkin talvipakettiin kuuluvat pyörät ja kait silloin menevät siitä missä aita on matalin
Kyllä noissa renkaissa anturit on, ne täytyy käydä vaan koodaamassa vaihdon jälkeen. Itse olen käynyt länsiautossa renkaanvaihdon jälkeen tiskiltä lainaamassa kapulaa ja koodannut ne itse. Noin minuutin homma.
Mutta ehkä voisi kiinakaupoilta tilata myös oman laitteen, kokemuksia toimivuudesta saa kertoa, te ketkä olette tilanneet!
eagle1927
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja eagle1927 »

Terax kirjoitti:
eagle1927 kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Kyllä noissa renkaissa anturit on, ne täytyy käydä vaan koodaamassa vaihdon jälkeen. Itse olen käynyt länsiautossa renkaanvaihdon jälkeen tiskiltä lainaamassa kapulaa ja koodannut ne itse. Noin minuutin homma.
Mutta ehkä voisi kiinakaupoilta tilata myös oman laitteen, kokemuksia toimivuudesta saa kertoa, te ketkä olette tilanneet!
Eli vaikka anturit on niin auto ei reagoi noihin mitenkään ennenkuin ne on koodattu? No siinä tapauksessa tilaan kapulan itselleni ettei tarvitse ajella liikeeseen jokaisen renkaanvaihdon jälkeen kinuamaan kapulaa lainaan.
Terax
'Kadett'
'Kadett'

Juuri näin. Kapula taitaa suomen kaupoilta olla saatavilla halvimmillaan 400 euron paikkeilla.
Mutta esim. http://www.aliexpress.com/store/product ... 91985.html
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Ei Kait se nyt 400 euroa maksa. Itse sain pp autosta hinnaksi 120€. Mutta tietenkin kuka vaan voi pyytää mitä vaan.
VilleA
'Agila'

Viesti Kirjoittaja VilleA »

Moi!

Kellään ollu ongelmana AGR nahkapenkkien automaattisessa kutsutoiminnossa? Eli mulla jää penkii muistiin normaalisti joko 1 tai 2 napintaakse, henkilökohtaiset kuljettajan säädöt on aktivoituna, niinkuin ohjekirjassa lukee. Ongelma on että asetuset ei jää avaimen taakse muistiin. Kun lähden autosta ulos niin penkki jää siihen paikoilleen. mutta kun palaan autoon takaisin ja käynnistä auton niin penkki siirtyy johonkin ihme asentoon ja joudun laittamaan sen paikoilleen tallenetusta numerosta. Sama, jos käytössä on helppo autosta poistuminen, niin penkki rullaa nätisti taakse, kun tulen takaisin autoon ja starttaan niin penkki menee taas tähän ihme asentoon ja joudun laittamaan penkin numrosta kohdalleen...

Ymmäsrkö kukaan? :D

Vähän rasittavaa kun joutuu penkkiä aina veivaamaan kun autolla johku lähtee... haluaisin kuiten käyttää tätä helppoa poistumista jne. Ohjekirjan olen tavannut useammankerran läpi ja en ymmärrä missä probleema on...?
Opel Astra 1.4 Turbo Innovation Tourer
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

TerOpel kirjoitti:Ei Kait se nyt 400 euroa maksa. Itse sain pp autosta hinnaksi 120€. Mutta tietenkin kuka vaan voi pyytää mitä vaan.
90 e merkkiliikkeellä (Pörhö) olisivat tahtoneet nyt kapulasta, kun huvikseen kysyin. Mutta tosiaan se neljänkympin kapula toimii ihan samalla tavalla.
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Varmasti. Oma alikapula jumittaa postissa. Tulee ehkä maanantaina.
rampo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja rampo »

tommypee kirjoitti:
OBELISK kirjoitti:Ei tuo takaluukun itsestään aukeaminen johdu ainakaan välttämättä avaimista taskussa.

Minulla takaluukku ei avaudu enää avaimesta lainkaan, mutta luukku on ollut auki silti kaksi kertaa, viimeksi eilen.

:banghead:
Minulla tämä loppui kun käsittelen auton avaimia nykyään varovaisesti (=katson etteivät ne osu mihinkään, kannan ikään kuin Ja onhan tuo aivan päin helvettiä tehty: kaksoisnapautuksen väli voi olla jotain 1,5 ja 2 sekunnin välillä (en ole sekkarin kanssa kellottanut). Kosketusnäytöissä tuplanapautus on oletuksena on jotain 0,1 ja 0,2 sek välillä, ehkä fyysisissä painikkeissa tuo voisi olla jotain 0,4 sek maksimissaan. Eli huonoa suunnittelua, ei sen kummempaa. Joku silikonisuojus noiden avaimien ympärille olisi toimiva, mutta ei taida saada mistään.

Toivottavasti näihin on saatavilla jotain softapäivityksiä, nimittäin haluaisin pitää auton avaimia jatkossa ihan normaalisti housun taskussa.
Huomasin myös että tuo sallittu viive painallusten välillä on aivan liian pitkä. Ja jos vielä saisi ohjelmoitua niin että ensin pitää avata keskuslukitus yhdellä napilla ja sitten toista painaa nopeasti kaksi kertaa niin todennäköisesti poistaisi ongelman. Paitsi jos avautuu ilman avaimen painallusta kuten obeliskillä niin eipä tuokaan ratkaise ongelmaa.

Itselläni tosiaan ensimmäisen viikon aikana pari kertaa aukesi kontti omia aikojaan. Toisella kerralla avain oli tiukahkojen farkkujen taskussa puhelimen kanssa ja toisella löysempien työhousujen taskussa huulirasvapuikon kanssa. Nyt on pari viikkoa mennyt että ei ole avautunut itsekseen. Nyt kun tuo talvi tuolta tulee niin varmasti joka aamu töihin lähtiessä jännittää onko kontti auki ja auto täynnä lunta. Eipä taida sitäkään takuu kattaa. Tosiaan tuon kontin avauksenhan saa pois päältä oven nupikkaa kiertämällä mutta siinä menee muuten aika hyödyllinen ominaisuus hukkaan. Ja toisaalta jos on softaviasta kyse, eikä avaimen tahattomasta painalluksesta, niin mahtaakohan nupikan kääntely edes auttaa...
- Astra K 1.4 Turbo AT6 Innovation 2016 -
Hyrysysy
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hyrysysy »

VilleA kirjoitti:Moi!
Kellään ollu ongelmana AGR nahkapenkkien automaattisessa kutsutoiminnossa? Eli mulla jää penkii muistiin normaalisti joko 1 tai 2 napintaakse, henkilökohtaiset kuljettajan säädöt on aktivoituna, niinkuin ohjekirjassa lukee. Ongelma on että asetuset ei jää avaimen taakse muistiin. Kun lähden autosta ulos niin penkki jää siihen paikoilleen. mutta kun palaan autoon takaisin ja käynnistä auton niin penkki siirtyy johonkin ihme asentoon ja joudun laittamaan sen paikoilleen tallenetusta numerosta. Sama, jos käytössä on helppo autosta poistuminen, niin penkki rullaa nätisti taakse, kun tulen takaisin autoon ja starttaan niin penkki menee taas tähän ihme asentoon ja joudun laittamaan penkin numrosta kohdalleen...
Ymmäsrkö kukaan? :D
Vähän rasittavaa kun joutuu penkkiä aina veivaamaan kun autolla johku lähtee... haluaisin kuiten käyttää tätä helppoa poistumista jne. Ohjekirjan olen tavannut useammankerran läpi ja en ymmärrä missä probleema on...?
Jos lukisit pari sivua taaksepäin, niin saat vastauksen. :yes:
Kokeilin toista avainta ja sillä penkki toimii kuten pitääkin. Voiko näissä olla jotenkin asetukset, kuten vanhoissa autoissa oli, että toisessa avaimessa enemmän "poweria" ja toinen "dummy"? Ne ainakin näyttävät ihan samanlaisilta. Maanantaina täytyy kokeilla taas toisella avaimella, mikä oli ensin käytössä. Asetukset tarkistin heti alkuun eli kummassakin samat kohdassa Ajoneuvo, joten epäilen enemmän tuota avainkohtaista koodausta.

Android Auton sain toimimaan moitteetta eli navi, musiikki ja puhelin. Samathan löytyy autosta eli sinänsä tuolla ei ole lisäarvoa.
Puhelimena Samsung Xcover 3, Android 5.1.1 ja Android Auto 1.6 (2825091-release)

Aikaisemmin käytössä oli Navigonin laite, niin onko kukaan kokeillut liittää USB:n avulla tällaista autoon ja käyttää sitä näytöltä? Tai jonkun muun valmistajan navia mikä on puhelimessa. Saisi vaan nuo nopeuskameravaroitukset sekä vanhat suosikit helposti käyttöön. Lisäksi karttapäivitykset toimisi useammin ja edullisemmin kuin nämä Heren tuottamat. Esim. Kehä 1:sen kamerat ei näy kaksi viikkoa vanhassa autossa, missä Opelin/Heren sivujen mukaan viimeisin versio.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
VilleA
'Agila'

Viesti Kirjoittaja VilleA »

Mä en kyllä löydä sellaista sivua manuaalista, missä mielestäni on vastaus tähän penkki juttuun....

Täytyypä soitella myyjäliikkeeseen...
Opel Astra 1.4 Turbo Innovation Tourer
Terax
'Kadett'
'Kadett'

otj kirjoitti:
TerOpel kirjoitti:Ei Kait se nyt 400 euroa maksa. Itse sain pp autosta hinnaksi 120€. Mutta tietenkin kuka vaan voi pyytää mitä vaan.
90 e merkkiliikkeellä (Pörhö) olisivat tahtoneet nyt kapulasta, kun huvikseen kysyin. Mutta tosiaan se neljänkympin kapula toimii ihan samalla tavalla.
Okei, no mut eihän se sit paha hinta ole tuokaan. Rengasliikkeessä tiesivät kertoa alkuvuodesta kun kyselin, että alkaen 400e kauttaaltaan olisi hinnat. Eipä kyllä käynyt siinä vaiheessa mielessäkään ostaa laitetta :D
Hyrysysy
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hyrysysy »

VilleA kirjoitti:Mä en kyllä löydä sellaista sivua manuaalista, missä mielestäni on vastaus tähän penkki juttuun....

Täytyypä soitella myyjäliikkeeseen...
Juu, etkä löydäkkään. Jos olet laittanut ohjekirjan mukaisesti valinnat kohdalleen, niin sitten vika on muualla eli kuten minulla toimii vain toinen avain. Oletko kokeillut molempia? Joku kirjoitti aikaisemmin jopa osia vaihdetun penkkiin, mutta silti ei toimi. Tosin omanikin on menossa huoltoon tämän takia jollekin erikoismiehelle. Saas nähdä onnistuuko hän selvittämään tämän mysteerin.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
toukopouko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Ajatus oli suorittaa vanteiden jälkikiristys ja etsiskelin takakontista rengasavainta, enpä löytänyt. Ilmeisesti näissä ei tunkkia saatika avaintakaan tule mukana? Aiemmissa autoissa on kyllä tunkki ja avain olleet aina mukana, vaikka niissäkään ei vararengasta ole ollut vaan pelkkä paikkaussarja.
Astra K Sports Tourer 1.4T
Vastaa Viestiin