Alkuperäiset täällä, tosin en saanut niitä mukaan kesällä vaan sain ne syyskuussa.tommypee kirjoitti:Kesällä toimitettu Astra Sports Tourerin talvirenkaat otettu varastosta esille, katselin ensimmäistä kertaa vanteita ja jotkut erittäin amishenkiset Momon vanteet paljastuivat muovin alta. Odotin jotain Opelin alkuperäisvanteita. Muilla sama vai alkuperäistä Opelia?
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jees, tämä mysteeri selvisikin. Leasing-yhtiö tilaa talvirenkaat (ja vanteet). Sinne suuntaan lähteekin kehitysehdotusta, et olisi ihan jees et auton käyttäjä saisi valita vanteet.mvi10 kirjoitti:Alkuperäiset täällä, tosin en saanut niitä mukaan kesällä vaan sain ne syyskuussa.tommypee kirjoitti:Kesällä toimitettu Astra Sports Tourerin talvirenkaat otettu varastosta esille, katselin ensimmäistä kertaa vanteita ja jotkut erittäin amishenkiset Momon vanteet paljastuivat muovin alta. Odotin jotain Opelin alkuperäisvanteita. Muilla sama vai alkuperäistä Opelia?
- toukopouko
- 'Admiral'

Eipä muuten ole toiminut kellonajan automaattinen asetus.
Astra K Sports Tourer 1.4T
-
SportsT_Innovation
- 'Admiral'

Itse kokeilin myös tuota automaattista asetusta ja aluksi hieman vaikutti, että kellonaika ei päivity, mutta melkein heti kun vaihdoin kanavan Novalle, niin aika päivittyi. Helpompaa ja nopeampaa on toki hoitaa tuo manuaalisesti, sen verran helppoa kun se on.toukopouko kirjoitti:Eipä muuten ole toiminut kellonajan automaattinen asetus.
Ei tuo takaluukun itsestään aukeaminen johdu ainakaan välttämättä avaimista taskussa.
Minulla takaluukku ei avaudu enää avaimesta lainkaan, mutta luukku on ollut auki silti kaksi kertaa, viimeksi eilen.

Minulla takaluukku ei avaudu enää avaimesta lainkaan, mutta luukku on ollut auki silti kaksi kertaa, viimeksi eilen.
Huuh. Olen katsellut tätä uutta Astraa seuraavaksi autoksi kun nykyinen joutaa paaliin. Haussa perus halpa auto jossa olisi tilaa, bluetooth ja hyvät penkit. Tälläista on yllättävän hankala löytää.
Alkaa vaan kauhistuttaa nämä uusien autojen viat. Jos takaluukku on auki ja autosta katoaa jotain ei kukaan korvaa yhtään mitään. Pari kyssäriä:
- Webasto: Jotkut ovat raportoineet että webastoa käytettäessä myös takaikkunan vastukset ovat päällä? Onko tämä kaikilla tosiaan näin? Jos toiminta on tälläistä taitaa kiinteä akkulaturi olla pakollinen varuste.
- Saako noita viallisia toimintoja kytkettyä pois päältä? Eli etututka, sähköinen takaluukku, kuolleen kulman anturit yms. tarpeeton roska?
Alkaa vaan kauhistuttaa nämä uusien autojen viat. Jos takaluukku on auki ja autosta katoaa jotain ei kukaan korvaa yhtään mitään. Pari kyssäriä:
- Webasto: Jotkut ovat raportoineet että webastoa käytettäessä myös takaikkunan vastukset ovat päällä? Onko tämä kaikilla tosiaan näin? Jos toiminta on tälläistä taitaa kiinteä akkulaturi olla pakollinen varuste.
- Saako noita viallisia toimintoja kytkettyä pois päältä? Eli etututka, sähköinen takaluukku, kuolleen kulman anturit yms. tarpeeton roska?
Itse lähden siitä, että kun minulle on Länsiauton takuupuolelta vakuutettu, että webaston+lämppärin yhteistoiminta on ominaisuus ja että se ei aiheuta ongelmia, niin jos ongelma silti tulee, pistän myyjäliikkeen vastuuseen. Softassa on tosiaan vielä mielestäni hiomisen varaa kokonaisuutena, mutta pääsääntöisesti aika pieniä asioita ovat nämä.Galaxy kirjoitti:Huuh. Olen katsellut tätä uutta Astraa seuraavaksi autoksi kun nykyinen joutaa paaliin. Haussa perus halpa auto jossa olisi tilaa, bluetooth ja hyvät penkit. Tälläista on yllättävän hankala löytää.
- toukopouko
- 'Admiral'

Kyllä näin taitaa ihan kaikilla olla, tuskin kellään erilaistakaan softaa on. Siitä ei ole tietoa olisiko tuo niin fiksu, että tarkkaileeko se akun varaustilaa ja käyttää noita ominaisuuksia vain jos akussa riittää potkua vielä auton starttaukseenkin. Toivotaan...Galaxy kirjoitti: - Webasto: Jotkut ovat raportoineet että webastoa käytettäessä myös takaikkunan vastukset ovat päällä? Onko tämä kaikilla tosiaan näin? Jos toiminta on tälläistä taitaa kiinteä akkulaturi olla pakollinen varuste.
Muut taitaa saada pois, mutta ei taida tutkia saada pysyvästi pois.Galaxy kirjoitti: - Saako noita viallisia toimintoja kytkettyä pois päältä? Eli etututka, sähköinen takaluukku, kuolleen kulman anturit yms. tarpeeton roska?
Astra K Sports Tourer 1.4T
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

Mun mielestä on hölmöä, että autoa tilatessa ei pysty jättämään tuota roskaa pois, vaan ne tulevat ja . Tai sitten valitset kevyemmän varustetason ja jäät paljosta muusta paitsi.
Olisi hyvä ku auton voisi tilata lähtötasolta 0 ja sitten valita siihen juuri niitä nippeleitä mitä itse haluaa ilman, että tämän valitsemalla saat myös tuon ja tuon, mutta et missään nimessä tätä ja tuota..
Mahtava asenne Galaxy! "..nykyinen joutaa paaliin"
Olisi hyvä ku auton voisi tilata lähtötasolta 0 ja sitten valita siihen juuri niitä nippeleitä mitä itse haluaa ilman, että tämän valitsemalla saat myös tuon ja tuon, mutta et missään nimessä tätä ja tuota..
Mahtava asenne Galaxy! "..nykyinen joutaa paaliin"
No onhan se ongelma tuokin, että autossa on liikaa varusteita.
Minulla tämä loppui kun käsittelen auton avaimia nykyään varovaisesti (=katson etteivät ne osu mihinkään, kannan ikään kuin Ja onhan tuo aivan päin helvettiä tehty: kaksoisnapautuksen väli voi olla jotain 1,5 ja 2 sekunnin välillä (en ole sekkarin kanssa kellottanut). Kosketusnäytöissä tuplanapautus on oletuksena on jotain 0,1 ja 0,2 sek välillä, ehkä fyysisissä painikkeissa tuo voisi olla jotain 0,4 sek maksimissaan. Eli huonoa suunnittelua, ei sen kummempaa. Joku silikonisuojus noiden avaimien ympärille olisi toimiva, mutta ei taida saada mistään.OBELISK kirjoitti:Ei tuo takaluukun itsestään aukeaminen johdu ainakaan välttämättä avaimista taskussa.
Toivottavasti näihin on saatavilla jotain softapäivityksiä, nimittäin haluaisin pitää auton avaimia jatkossa ihan normaalisti housun taskussa.
Kiitos vinkistä, mutta nyt penkki ei siirry automaattisesti valitsemaani paikkaan, vaan pitää painaa sitä muistipainiketta. Luettuani ohjekirjan ymmärsin, että kun avaan oven avaimellani, niin auto tunnistaa sen ja penkki siirtyy oikeaan paikkaan. Samoin vaimoni kohdalla, kun hän hallitsee toista avainta.Bauer kirjoitti:Taistelin itse sen penkin säädön kanssa viikon ja arvaa alkoiko jo hermo mennä. Sun pitää ottaa sieltä valikosta muistaakseni se ensimmäinen vaihtoehto pois päältä. En nyt kirveelläkään muista mikä sen valikon nimi oli, kun ei ole autoa eikä kirjaa lähettyvillä.Hyrysysy kirjoitti:Onko kenelläkään ongelmaa penkin muistien kanssa? Ohjekirjan mukaan auton pitäisi tunnistaa avaimen perusteella kuljettajan henkilökohtaiset säädöt. Asetukset on laitettu valikosta päälle, mutta silti käynnistäessäni auton penkki siirtyy niin eteen sekä ylös kuin pääsee. Painamalla muistipaikan painiketta se keskeytyy tai pitkään painaessa penkki siirtyy muistiin tallennetun mukaiseksi. Tehdasasetusten palautustakin kokeilin, mutta silti tekee samaa.
Toinen ärsyttävä ominaisuus on tuo radion automaattinen päälle meno.
Auto menossa pajalle jonkun gurun käsittelyyn parin viikon päästä, jos hän saisi nämä ratkaistua.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
Onko kenelläkään kokemuksia näistä ebayn sivuilla olevista avainsuojista?tommypee kirjoitti:Minulla tämä loppui kun käsittelen auton avaimia nykyään varovaisesti (=katson etteivät ne osu mihinkään, kannan ikään kuin Ja onhan tuo aivan päin helvettiä tehty: kaksoisnapautuksen väli voi olla jotain 1,5 ja 2 sekunnin välillä (en ole sekkarin kanssa kellottanut). Kosketusnäytöissä tuplanapautus on oletuksena on jotain 0,1 ja 0,2 sek välillä, ehkä fyysisissä painikkeissa tuo voisi olla jotain 0,4 sek maksimissaan. Eli huonoa suunnittelua, ei sen kummempaa. Joku silikonisuojus noiden avaimien ympärille olisi toimiva, mutta ei taida saada mistään.OBELISK kirjoitti:Ei tuo takaluukun itsestään aukeaminen johdu ainakaan välttämättä avaimista taskussa.
Toivottavasti näihin on saatavilla jotain softapäivityksiä, nimittäin haluaisin pitää auton avaimia jatkossa ihan normaalisti housun taskussa.
http://m.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R4 ... cover+case
Mulla omassa autossa pelaa siten, että mun avain muistaa omat penkin säätöni ja emännän avain sen säädöt. Jotain muitakin henkilökohtaisia säätöjä jää vissiin muistiin mm. ilmastoinnin asetukset. Mulla on lisäksi se penkin taakseajo-toiminto päällä eli kun sammutat auton ja avaat oven niin ajaa penkin taka-asentoon, helpompi poistua autosta. Sitten kun nousee kyytiin ja painaa starttinapista niin penkki ajelee mun säätöihin. Jostain valikoista aikoinaan räpläilin aikani niin rupesi pelittämään nuo muistitoiminnotHyrysysy kirjoitti:Kiitos vinkistä, mutta nyt penkki ei siirry automaattisesti valitsemaani paikkaan, vaan pitää painaa sitä muistipainiketta. Luettuani ohjekirjan ymmärsin, että kun avaan oven avaimellani, niin auto tunnistaa sen ja penkki siirtyy oikeaan paikkaan. Samoin vaimoni kohdalla, kun hän hallitsee toista avainta.Bauer kirjoitti:Taistelin itse sen penkin säädön kanssa viikon ja arvaa alkoiko jo hermo mennä. Sun pitää ottaa sieltä valikosta muistaakseni se ensimmäinen vaihtoehto pois päältä. En nyt kirveelläkään muista mikä sen valikon nimi oli, kun ei ole autoa eikä kirjaa lähettyvillä.Hyrysysy kirjoitti:Onko kenelläkään ongelmaa penkin muistien kanssa? Ohjekirjan mukaan auton pitäisi tunnistaa avaimen perusteella kuljettajan henkilökohtaiset säädöt. Asetukset on laitettu valikosta päälle, mutta silti käynnistäessäni auton penkki siirtyy niin eteen sekä ylös kuin pääsee. Painamalla muistipaikan painiketta se keskeytyy tai pitkään painaessa penkki siirtyy muistiin tallennetun mukaiseksi. Tehdasasetusten palautustakin kokeilin, mutta silti tekee samaa.
Toinen ärsyttävä ominaisuus on tuo radion automaattinen päälle meno.
Auto menossa pajalle jonkun gurun käsittelyyn parin viikon päästä, jos hän saisi nämä ratkaistua.
-Jukkis
Juu, näin sen pitäisikin toimia, mutta jostain syystä se mun avaimen kohdalla ajaa penkin ihan väärään kohtaan.
Valikossa on muistaakseni kolme kohtaa mitkä vaikuttavat tähän eli kuljettajan henkilökohtaiset säädöt ja autom.tallennettujen arvojen käyttö sekä helppo poistumistoiminto.
Valikossa on muistaakseni kolme kohtaa mitkä vaikuttavat tähän eli kuljettajan henkilökohtaiset säädöt ja autom.tallennettujen arvojen käyttö sekä helppo poistumistoiminto.
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20