Vectra B takaoven kesksuslukitus ei toimi
- Jeremi Roivas
- 'Admiral'

Vectra B takaoven kesksuslukitus ei toimi
No niin, jotta ensikesään mennessä saisin tuon oven kuntoon, niin kerrottakoon, että epäilen itse moottoria, koska piuhapaketti näyttää olevan avattu edellisen omistajan toimesta ja epäilen kaikkien piuhojen olevan ehjät. No kuitenkin kokemuksia tahtoisin kuulla. Miten esimerkiksi voi testata helpost toimiiko vanha moottori vai onko kyseessä piuhakatkos?
Astra 1,6 G Caravan 2000
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Re: Vectra B takaoven kesksuslukitus ei toimi
Jeremi Roivas kirjoitti:No niin, jotta ensikesään mennessä saisin tuon oven kuntoon, niin kerrottakoon, että epäilen itse moottoria, koska piuhapaketti näyttää olevan avattu edellisen omistajan toimesta ja epäilen kaikkien piuhojen olevan ehjät. No kuitenkin kokemuksia tahtoisin kuulla. Miten esimerkiksi voi testata helpost toimiiko vanha moottori vai onko kyseessä piuhakatkos?
Vaihtamalla toiselta puolelta paikalleen ja kokeilemalla surraako
Tai kytkentä kaavio ja yleismittari
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Ensin katot ne piuhat siitä oven välistä ja jos näyttää ulkoisesti ehjiltä niin purat ovipahvin pois ja mittaat yleismittarilla moottorille tulevalta liittimeltä tuleeko jännite sinne asti. Joudut kyllä purkamaan sen ikkunakiskon myös edestä että saat liittimen irrotettua.
Hyvin todennäköisesti jos oven välistä kaapelit ehjät niin vika ei ole johtosarjassa vaan itse lukkomoottorissa. Tai tarkemmin lukkomoottoripaketin sisällä olevassa mikrokytkimessä.
Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä ja kolvi pysyy kädessä niin kyseisen mikrokytkimen saa vaihdettua. Itse juuri muutama kuukausi takaperin vaihdoin molempiin takaoviin nuo kytkimet. Moottoripaketin joutuu purkamaan irti ovesta ja purkamaan pöydällä että pääsee käsiksi tuohon mikrokytkimeen. Saa hieman näpertää mutta ei ole mahdoton homma. On kuitenkin halpa korjaus verrattuna siihen että hommaa uuden moottoripaketin.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0&t=197978
Tuon linkin keskustelu kannattaa lukea läpi.
Hyvin todennäköisesti jos oven välistä kaapelit ehjät niin vika ei ole johtosarjassa vaan itse lukkomoottorissa. Tai tarkemmin lukkomoottoripaketin sisällä olevassa mikrokytkimessä.
Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä ja kolvi pysyy kädessä niin kyseisen mikrokytkimen saa vaihdettua. Itse juuri muutama kuukausi takaperin vaihdoin molempiin takaoviin nuo kytkimet. Moottoripaketin joutuu purkamaan irti ovesta ja purkamaan pöydällä että pääsee käsiksi tuohon mikrokytkimeen. Saa hieman näpertää mutta ei ole mahdoton homma. On kuitenkin halpa korjaus verrattuna siihen että hommaa uuden moottoripaketin.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 0&t=197978
Tuon linkin keskustelu kannattaa lukea läpi.
Vectra C 1.9 cdti OPC Line -08
Manta B 2.0 GT/E -84
Manta B 2.0 GT/E -84
Jos ei näpertely kiinnosta niin mulla pitäis olla siihen ehyt lukko mihin on kytkin uusittu
opel vectra c 2,2 gts
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Juuri vaihdoin kesällä kuskinpuoleisentakaoven moottorin 1998 Vectrasta. Sähköjohdoista oli jo haljennu eristeet eli näihin suojaa päälle ja ehkä kestävät vielä muutaman vuoden mitä autossakin elinikää jäljellä. Tuossa keskuslukkomottorissa on muutama kohta mistä vesi voi päästä sisälle ja tuo lukkopuoli oli yks, mikäli nyt muistan oikein. Autoa pestäessä voi hyvinkin pääst sisälle tätä kautta ja vaikuttaa varmasti pidemmän päälle toimivuuteen. Itse vaihtotyö oli kyllä minun mielestäni suht pirullinen, varsinkin tuo lukonpuoleinen ikkunakisko minkä joutuu siirtämään alta pois että pääsee käsiksi itse lukkopakettiin. Muuten ei kovinkaan hankala juttu tuo vaihtotyö.