Pakosarja halki...
tervetuloa kerhoon... Mulla vastaava vika oli viime kesänä, uusi maksoi muistaakseni jotain about 250€, löysin onneksi 10km ajetusta autosta hyvän vaihto-osan tilalle. Se on käytännössä mahdoton korjata hyväksi (ainakin mun tapauksessa) kun sarja oli halki tosi laajalta alueelta sisältäkin. Mulla taitaa olla tällä hetkellä yksi ehjä sarjakin tuolla nurkissa, siitä täytyisi vaan oikaista kannen välinen tasopinta, jostain syystä se on hieman mutkalla kun sitä tasoa vasten tarkastelin.
Tiedoksi että uuden hinta 260e. No, kun tuli purettua niin 2 vikaa paljastui; pakosarja halki ja yksi kiinnnityspultti poikki ja loput oli tietty lohkon sisällä, joten hauskaa oli sen jämän irroittaminen. Coboltti poranterä + vastakierretappi oli ratkaisu. Halkeama hitsattiin, takuu työnä by appiukko, oli taidetta kun menetelmä oli 'napita ja naputa' jotta tulee kestämään. Nyt sitten syttyi air-bagin valo joten homma jatkuu -> taitaa tulla merkin vaihto kohta puoleen... Olen ymmärtänyt että auto on ajamista varten eikä...
Pitikö teijän autot jonkinlaista ääntä vai kuin huomasitte että on pakosarja halki?? Ku kävin kyselemässä opel huollossa että mikä nakuttaa ni ne sano että venttiilin nostajat(laitoin fortea ja vaihdoin öljyt mut ei auttanu) tai sitten on kuulemma pakosarja halki, pultti poikki tai tiiviste rikki, sanoivat että saattaa pitää sillonkin jonkinlaista nukutusta??
Piti se lievää räpinää, varmuuden asiaan sai kantta irroitettaessa. Sen huomaat kyllä helposti kun otat sen pakosarjan päällä olevan lämpösuojan pois. Mulla oli ainakin halkeama 2. ja 3. sylinterin välissä suoraan pakosarjan päällä. On tuo pulttikin katkennut joskus aiemmin, se päämmäinen jakopään päästä katsoen. Itse hitsasin silloin vaan tavaraa katkenneen pultin jatkeeksi niin että siihen sai hitsattua mutterin. Sitten se ei tarvinnutkaan muuta kuin pyöritellä pois.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2004-02-09 20:06 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2004-02-09 20:06 ]</font>