Kyllä. K:ssa se huutaa aina kunhan auto on käynnissä ja vaihde mikä hyvänsänordman kirjoitti:Oikeesti? Astra J:ssä ainakin takatutka piippaa ainoastaan silloin kun pakki on päällä, ja niinhän sen on järkevää toimiakin.zifo kirjoitti:Aikaisemmin mainittu parkkipiipitys tuntuu olevan päällä jatkuvasti ja jos joku ajaa jonossa liian lähelle, niin piipiippipppppiiip.. sama homma, jos joku kävelee auton ympärillä, niin piipittää.
Astra K
- toukopouko
- 'Admiral'

Re: uusi astra (k) suomessa
Astra K Sports Tourer 1.4T
Eikä tarvitse olla edes käynnissä, vaan "auto stopilla" riittää, niin huutaa, jos jotain liikkuu ympärillätoukopouko kirjoitti:Kyllä. K:ssa se huutaa aina kunhan auto on käynnissä ja vaihde mikä hyvänsänordman kirjoitti:Oikeesti? Astra J:ssä ainakin takatutka piippaa ainoastaan silloin kun pakki on päällä, ja niinhän sen on järkevää toimiakin.zifo kirjoitti:Aikaisemmin mainittu parkkipiipitys tuntuu olevan päällä jatkuvasti ja jos joku ajaa jonossa liian lähelle, niin piipiippipppppiiip.. sama homma, jos joku kävelee auton ympärillä, niin piipittää.
Ja jos toimii samoin kuin tuo oma J, niin riittää ihan että virta-avain on 2-asennossa (Tosin mikäs asento siitä puuttuu jos on avaimeton käynnistys?), ei tarvitse edes käynnistää missään vaiheessa. Ja takakontin virtaliittimeen ei tule virtaa ennenkuin avain on 2-asennossa. 1-asennossa tulee vain eteen ja takapenkille. Onneksi ei nuo taka-anturit huuda.zifo kirjoitti:Eikä tarvitse olla edes käynnissä, vaan "auto stopilla" riittää, niin huutaa, jos jotain liikkuu ympärillätoukopouko kirjoitti:Kyllä. K:ssa se huutaa aina kunhan auto on käynnissä ja vaihde mikä hyvänsänordman kirjoitti:Oikeesti? Astra J:ssä ainakin takatutka piippaa ainoastaan silloin kun pakki on päällä, ja niinhän sen on järkevää toimiakin.zifo kirjoitti:Aikaisemmin mainittu parkkipiipitys tuntuu olevan päällä jatkuvasti ja jos joku ajaa jonossa liian lähelle, niin piipiippipppppiiip.. sama homma, jos joku kävelee auton ympärillä, niin piipittää.
Niin auto katoksessa ja täyttelen polkupyörän renkaat tuolla auton kompressorilla.
Parhaiten toimi tuo edellinen MY13.5, jossa etututkat menivät päälle vasta pakin laiton jälkeen ja lähtivät pois, kun nopeus nousi tarpeeksi.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

Mulla kyllä -16 J:ssä takatutkat on hiljaa niin kauan kunnes laittaa pakin ja kamera aktivoituu. Edessä sen sijaan ovat aina alle 20km/h(?) nopeudessa, pysähdyksissä ja sammuksissa aktiivisena ja kun parkkiruutu on aitaa vasten niin pipipipipipipi
Mua huvittikin kerran, kun työpaikalla eräs jamppa kertoili kuinka rekka oli puuskuttanut kehällä niin lähellä perää, että parkkitutka piippasi. En ostanut sitä suorilta käsin, sillä on -14 mallin sedan J
Mua huvittikin kerran, kun työpaikalla eräs jamppa kertoili kuinka rekka oli puuskuttanut kehällä niin lähellä perää, että parkkitutka piippasi. En ostanut sitä suorilta käsin, sillä on -14 mallin sedan J
Olenko tosiaan ainoa, jonka taskussa olevat avaimet availee takakonttia? Tää on nyt eskaloitunut siihen asti, et pitää ottaa koko sähköinen takakontti pois käytöstä. Tää on tosiaan mun teoria vielä, mut vaikuttaa siltä et tosiaan et taskussa avaimet klikkailevat itse takakonttia auki. Eilen tuli naapuri kesken sateen ilmoittamaan, et onkohan sun autossa joku sähkövika kun takaluukku on vähän väliä auki.
Toinen ongelma oli sammutuksen yhteydessä tuleva piippaus "Kauko-ohjainta ei löydy" jonka saa vain pois käynnistämällä auton uudelleen ja sitten sammuttamalla. Varasin tähän ajan LänsiAutoon, ottivat auton sinne päiväksi ja totesivat päivän päätteeksi, et softapäivitys on vasta tekeillä avaimettomaan käynnistykseen liittyen. Täysi pohjanoteeraus LänsiAutolta.
Kilometrejä nyt 5000 km takana. Pidän kyllä kovasti, mutta samalla myös ongelmallisin auto joka minulle on elämäni aikana sattunut.
Toinen ongelma oli sammutuksen yhteydessä tuleva piippaus "Kauko-ohjainta ei löydy" jonka saa vain pois käynnistämällä auton uudelleen ja sitten sammuttamalla. Varasin tähän ajan LänsiAutoon, ottivat auton sinne päiväksi ja totesivat päivän päätteeksi, et softapäivitys on vasta tekeillä avaimettomaan käynnistykseen liittyen. Täysi pohjanoteeraus LänsiAutolta.
Kilometrejä nyt 5000 km takana. Pidän kyllä kovasti, mutta samalla myös ongelmallisin auto joka minulle on elämäni aikana sattunut.
-
SportsT_Innovation
- 'Admiral'

Melko ongelmalliselta ja harmittavalta kieltämättä kuulostaa. Itse kyllä epäilen, että tuossa autosi luukussa on joku sähkövika. Avaimesta pitää kuitenkin painaa kaksi kertaa peräkkäin tuota luukun avausnappia, jotta luukku aukeaa, joten tuntuisi hieman oudolta, että näitä tuplapainalluksia tulisi jatkuvasti avaimen ollessa taskussa. Itsekin olen avaimia kuljetellut taskussa eikä ole ollut mitään ongelmia.tommypee kirjoitti:Olenko tosiaan ainoa, jonka taskussa olevat avaimet availee takakonttia? Tää on nyt eskaloitunut siihen asti, et pitää ottaa koko sähköinen takakontti pois käytöstä. Tää on tosiaan mun teoria vielä, mut vaikuttaa siltä et tosiaan et taskussa avaimet klikkailevat itse takakonttia auki. Eilen tuli naapuri kesken sateen ilmoittamaan, et onkohan sun autossa joku sähkövika kun takaluukku on vähän väliä auki.
- toukopouko
- 'Admiral'

Et ole. Minulle osunut kolme kertaa sama asia. Ekan kerran heti auton saannin jälkeen seuraavana aamuna hotellin pihalla ihmettelin että miksi kontti on auki. Ovet muutoin lukossa, mutta kontti auki. Avaimet mulla oli ollut farkkujen taskussa kun olin auton lukinnut ja kävellyt pois autolta hotellille. Tämän lisäksi on pari kertaa sattunut, että avaimet on olleet löysien verkkarihousujen taskussa kun olen ollut lähettyvillä. Ja sama homma, vain kontti on auennut, muutoin ovet ovat pysyneet lukossa.tommypee kirjoitti:Olenko tosiaan ainoa, jonka taskussa olevat avaimet availee takakonttia?
Astra K Sports Tourer 1.4T
toukopouko kirjoitti:Et ole. Minulle osunut kolme kertaa sama asia. Ekan kerran heti auton saannin jälkeen seuraavana aamuna hotellin pihalla ihmettelin että miksi kontti on auki. Ovet muutoin lukossa, mutta kontti auki. Avaimet mulla oli ollut farkkujen taskussa kun olin auton lukinnut ja kävellyt pois autolta hotellille. Tämän lisäksi on pari kertaa sattunut, että avaimet on olleet löysien verkkarihousujen taskussa kun olen ollut lähettyvillä. Ja sama homma, vain kontti on auennut, muutoin ovet ovat pysyneet lukossa.tommypee kirjoitti:Olenko tosiaan ainoa, jonka taskussa olevat avaimet availee takakonttia?
Ehkä se sit vaan haluaa ottaa jotain konttiin..
Kerran kesällä oli kaupungilla kontti auki kun palasin autolle tunnin asiointireissun jälkeen. Kontissa monen sadan arvioinen metallinetsin ym roinaa. Onneksi ei ollut kenellekään kelvannut. Avaimet tiukkojen farkkujen taskussa. Sen jälkeen en ole niitä farkkujen taskuun tunkenut ja kontti on pysynyt kiinni.
Kauko-ohjainta ei havaittu ilmoitus on tullut useita kertoja mutta on liittynyt mielestäni aina omaan virhetoimintaan kun olen sammuttanut moottorin ennen automaattivaihteen siirtoa P-asentoon.
Kauko-ohjainta ei havaittu ilmoitus on tullut useita kertoja mutta on liittynyt mielestäni aina omaan virhetoimintaan kun olen sammuttanut moottorin ennen automaattivaihteen siirtoa P-asentoon.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Minulla on pari kertaa auennut kontti itsestään. Ilmeisesti ohjaimen "kaksoisnapsautusnopeus" on varsin hidas, eli pari painallusta pidemmälläkin viiveellä avaa kontin. Onneksi ei ole missään pahemmassa paikassa auennut itsestään. Minua ärsyttää tuo toimimatom potkuaukaisu, joka on osoittautunut liki täydeksi sudeksi.
Muuten autoon erittäin tyytyväinen ja pian 17 000 taittunut noita pikkujuttuja lukuunottamatta ongelmitta.
Muuten autoon erittäin tyytyväinen ja pian 17 000 taittunut noita pikkujuttuja lukuunottamatta ongelmitta.
Minulla potkuaukaisu toimii kuin junan vessa, jopa rouvakin osaa käyttää. Rengasmeluunkin alkanut pikku hiljaa tottumaan.
Ärsyttävä asia on tutkien kovaääninen piippailu joka alkaa jo autokatoksessa heti kun koneen käynnistää. Saispa jostakin edes hiljaisemmalle.
Toinen ärsyke on miesääni joka kaupunkiliikenteessäkin huomauttelee vähän väliä milloin mistäkin: ruuhkasta, tietyöstä, hitaasta liikenteestä yms.
Ärsyttävä asia on tutkien kovaääninen piippailu joka alkaa jo autokatoksessa heti kun koneen käynnistää. Saispa jostakin edes hiljaisemmalle.
Toinen ärsyke on miesääni joka kaupunkiliikenteessäkin huomauttelee vähän väliä milloin mistäkin: ruuhkasta, tietyöstä, hitaasta liikenteestä yms.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Mulla tuli eilen farkkuun 10000km täyteen ja ilman ongelmia on menty. Tuo miesääni on todellakin ärsyttävä, ihan ihme ilmoituksia tulee välillä, nyt huutelee jostain tielle pudonneesta kuormasta eräällä motarin pätkällä
Jalkapotkuaukaisu pelaa edelleen hyvin kunhan sai tekniikan kohdilleen.
Liekköhän farkkuun on saatavilla takapuskurin päälle kiinnitettävää/liimattavaa kuormaussuojaa? Tuo on ollut hyödyllinen härpäke aikaisemmissa farkuissani.
No, kohta tulee pakkaset niin näkee viimeistään tuliko tehtyä hyvä ostos.
-Jukkis
Liekköhän farkkuun on saatavilla takapuskurin päälle kiinnitettävää/liimattavaa kuormaussuojaa? Tuo on ollut hyödyllinen härpäke aikaisemmissa farkuissani.
No, kohta tulee pakkaset niin näkee viimeistään tuliko tehtyä hyvä ostos.
-Jukkis
Ei ainakaan vielä ole kontti kertaakaan auennut omalla kohdalla tahattomasti, mutta tuplaklikkauksesta housuntaskussa on monta kokemusta toisen laitteen kanssa.
Itsellä puhelimessa menee kamera päälle, jos tuplaklikkaa näytön alapuolella olevaa kotinäppäintä. Voisin sanoa, että noin kerran viikossa alkaa taskusta kuulumaan kameran räpsettä ja sen jälkeen saa ihailla upeita otoksia puhelimesta. Puhelimessa tuo nappi vielä n. näytön tasossa (ei siis pysty tasaista pintaa vasten nappia painamaan alas), eikä mikään järkyttävän suuri nappula, joten kyllä melko helposti tuon tuplaklikkauksen silti onnistuu taskussa tekemään. Koska itsellä puhelin taskussa aina tuo nappi jalkaa vasten, niin auton avainta olen pitänyt napit poispäin jalasta varmuudeksi. Ei luulisi kankaan tuota nappia pystyvän painamaan.
Itsellä puhelimessa menee kamera päälle, jos tuplaklikkaa näytön alapuolella olevaa kotinäppäintä. Voisin sanoa, että noin kerran viikossa alkaa taskusta kuulumaan kameran räpsettä ja sen jälkeen saa ihailla upeita otoksia puhelimesta. Puhelimessa tuo nappi vielä n. näytön tasossa (ei siis pysty tasaista pintaa vasten nappia painamaan alas), eikä mikään järkyttävän suuri nappula, joten kyllä melko helposti tuon tuplaklikkauksen silti onnistuu taskussa tekemään. Koska itsellä puhelin taskussa aina tuo nappi jalkaa vasten, niin auton avainta olen pitänyt napit poispäin jalasta varmuudeksi. Ei luulisi kankaan tuota nappia pystyvän painamaan.
Nyt kun päästiin valituksiin, niin antaa palaa ärsytyksen aiheita.
Navin vanha ohjelma + navin ukon artikulointi.
Puuttuvat wattilinkit ja konepellin lämpöeristeet.
Wattilinkkiä muistaakseni oikein mainostettiin ostaessani autoa, mutta eipä ollut mun autossa.
Liian kovaääniset tutkan äänet.
Ledivalot voisi automaattiasennossa alkaa käyttää pitkiä jo ennen pilkkopimeyttä.
Auton räätälöintiohjelmasta karsittu matkanvarrella pois hyviä ominaisuuksia esim. Takavalojen käyttömahdollisuus päivävaloilla. Peilien kääntö peruutettaessa. Peilien kääntö kauko-ohjaimella.
Olisi myös mukavaa jos vilkut välähtäisivät myös, kun ovet lukitaan oven kahvassa olevasta nappulasta samoin kun kakesta painamalla välähtää.
Näistäkin valituksen aiheista suurin osa olisi korjattavissa ohjelmapäivityksellä.
Muutenhan auto on oikein mukava ajaa ja käyttää.
Navin vanha ohjelma + navin ukon artikulointi.
Puuttuvat wattilinkit ja konepellin lämpöeristeet.
Wattilinkkiä muistaakseni oikein mainostettiin ostaessani autoa, mutta eipä ollut mun autossa.
Liian kovaääniset tutkan äänet.
Ledivalot voisi automaattiasennossa alkaa käyttää pitkiä jo ennen pilkkopimeyttä.
Auton räätälöintiohjelmasta karsittu matkanvarrella pois hyviä ominaisuuksia esim. Takavalojen käyttömahdollisuus päivävaloilla. Peilien kääntö peruutettaessa. Peilien kääntö kauko-ohjaimella.
Olisi myös mukavaa jos vilkut välähtäisivät myös, kun ovet lukitaan oven kahvassa olevasta nappulasta samoin kun kakesta painamalla välähtää.
Näistäkin valituksen aiheista suurin osa olisi korjattavissa ohjelmapäivityksellä.
Muutenhan auto on oikein mukava ajaa ja käyttää.
Käytättekö K Astrassa 95 vai 98 bensaa, onko kulutuksessa eroa?