kadetin ääni eristys ja noisekiller
Noisekilleriä ei kuulemma tuoda suomeen, mutta vastaavia tököttejä kyllä saa usealla muullakin nimellä. Aineita myyvät ainakin autohifilaitteita myyvät liikkeet. Muualta tosin saattaisi saada halvemmalla jos tietää missä sitä myydään.
Itse olen kokeillut Peak Off -nimistä töhnää, ja ainakin se ajaa asiansa. Aineella käsiteltiin kojelauta takapuolelta ja rintapelti, ja rintapeltiin massan päälle pistettiin vielä vaahtomuovista eristelevyä. Kojelaudan räminät loppuivat kokonaan ja moottorin ääni hiljeni merkittävästi. Kun pelkkä rintapelti ja kojelauta oli eristetty kuului moottorin ääni lähinnä ovien läpi ja takaa päin pakoäänenä. Pidemmälle ei ehditty eristää kun auto vaihtui, mutta nykyiseenkin pitäisi jotain kehittää
Itse olen kokeillut Peak Off -nimistä töhnää, ja ainakin se ajaa asiansa. Aineella käsiteltiin kojelauta takapuolelta ja rintapelti, ja rintapeltiin massan päälle pistettiin vielä vaahtomuovista eristelevyä. Kojelaudan räminät loppuivat kokonaan ja moottorin ääni hiljeni merkittävästi. Kun pelkkä rintapelti ja kojelauta oli eristetty kuului moottorin ääni lähinnä ovien läpi ja takaa päin pakoäänenä. Pidemmälle ei ehditty eristää kun auto vaihtui, mutta nykyiseenkin pitäisi jotain kehittää
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Litran purkki Peak Offia maksoi muistaakseni Hifi Studio 17:ssä noin 20 euroa. Ei se halpaa ole, mutta moneen käyttöön aivan loistavaa ainetta. Kaikkia paikkoja sillä ei kannattane yleensä käsitellä, halvemmalla pääsee kun käyttää bitumimattoa.
Noisekilleriä myytiin joskus 12 litran saavissa, yhdellä purkilla sai sitten ruiskuttaa koko auton lattiasta kattoon
Lattiaan maton alle parasta on varmaan juuri asvalttimatto eli bitumimatto. Nuo massat taitavat myös soveltua siihen käyttöön, mutta bitumia sinne yleisesti suositellaan. Bitumin suurin haittapuoli on massa, kokonaan kun eristää auton tulee tuota massaa hurjanlaisesti lisää, "helposti" kymmeniä kiloja
Noisekilleriä myytiin joskus 12 litran saavissa, yhdellä purkilla sai sitten ruiskuttaa koko auton lattiasta kattoon
Lattiaan maton alle parasta on varmaan juuri asvalttimatto eli bitumimatto. Nuo massat taitavat myös soveltua siihen käyttöön, mutta bitumia sinne yleisesti suositellaan. Bitumin suurin haittapuoli on massa, kokonaan kun eristää auton tulee tuota massaa hurjanlaisesti lisää, "helposti" kymmeniä kiloja
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tässä työn puolesta jouduin tekemisiin äänenvaimennuksen kanssa ja selainen firma kuin <a href="http://www.noisetek.fi/">Noisetek Oy </a> Kangasalalta on erikoistunut äänenvaimennukseen heiltä saa vaimennuslevyjä, bitumimattoa ja vaimennusmassaakin,joten käykää katsomassa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: TMan on 2002-08-19 11:58 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: TMan on 2002-08-19 11:58 ]</font>
Onko kenelläkään tietoa miten nämä erilaiset vaimennusmassat kuten Noise Killer vaikuttavat pidemmän päälle? Ohjeistushan on kutakuinkin että esimerkiksi ovien koteloihin ruiskutettaessa tulisi peltien pinnat puhdistaa muista suoja-aineista. Siinähän lähtee kotelosuoja-aineet pois, tai sitten olen täysin hakuteillä. Onhan myös mahdollista että massa kerää kosteutta? Ei kuulosta kauhean mielekkäältä vaimentaa autosta meluja ruostesuojauksen kustannuksella 
Itse ainakin toteutan vaimennuksen siten, että ensin ruostesuojaan auton eli kotelosuoja-aine pohjalle ja sen perään reilusti paksua kumimaista alustamassaa. Kotelosuoja ensin siksi, että paksua alustamassaa ei välttämättä ihan joka rakoseen saa tungettua. Tämän päälle sitten virittelen vähän bitumimattoa, jonka perään laitan 20mm vaahtomuovieristyksen jonka suojaan kosteudelta suojaamalla reunat reunasuoja-aineella ja teipillä. Toivottavasti nyt tulee toimiva ja painoa ei ihan älyttömästi lisää, ettei kiihtyvyys sentään ala kärsimään
Autossani ongelmana ei ollut niinkään ajomelu vaan melu joka kuului ulospäin popittaessa, joten toivottavasti vaimenee näillä eväillä.