Insignia A

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ddude
'Senator'
'Senator'

Re: Ei Vectra D vaan Insignia A ?

Viesti Kirjoittaja ddude »

ddude kirjoitti:
EDIT: Eli googlettelun tuloksena tuolle laatikolle parempi öljy on ihan GM:n oma AW-1 osanro:93165147
Vastailen itse itselleni mutta jos joku muukin on vaihtamassa laatikkoöljyjä niin Fuchsilla on AW-1 vaatimukset täyttävää öljyä joka luultavasti edullisempaa kuin GM:n vastaava:
http://www.rengas-online.com/oljy/tuote ... /fuchs/773

Tuossa vielä linkki josta näkee tuon AW-1 hyväksynnän:
http://www.fuchslubricants.com/titan-atf-4400
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

"Mikäli alkuperäiseen GM AW-1 öljyyn päädyt niin Opelin varaosanumerolla (1940773) saat sen edullisemmin, Saabin varaosanumero samalle purkille (93165147).
Itse ostin öljyä 9l huuhtelua varten. Purkin hinta oli noin 11-12eur."
Lainattu Saab - foorumilta... vuoden 2016 topicci.

Jotenkin muistelen , että olisi GM:n AW-1 noin 12 euroa / litra. Kannattaa käydä merkkiliikkeestä kysymässä.

Tuossa topicissa on laatikon öljynvaihto-ohje:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=243960
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
ddude
'Senator'
'Senator'

Robertx kirjoitti:"Mikäli alkuperäiseen GM AW-1 öljyyn päädyt niin Opelin varaosanumerolla (1940773) saat sen edullisemmin, Saabin varaosanumero samalle purkille (93165147).
Itse ostin öljyä 9l huuhtelua varten. Purkin hinta oli noin 11-12eur."
Lainattu Saab - foorumilta... vuoden 2016 topicci.

Jotenkin muistelen , että olisi GM:n AW-1 noin 12 euroa / litra. Kannattaa käydä merkkiliikkeestä kysymässä.

Tuossa topicissa on laatikon öljynvaihto-ohje:
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=243960
Marmorilta en kysynyt mutta Automuovilla toi GM:n öljy on 15€/litra eli jää toi Fuchsin öljy tuossa 20L kanisterissa aika paljon edullisemmaksi.

Itse vaihtotyön saan 150€ hintaan niin luulen että maksan sen ennemmin kuin alan itse turaamaan kun ei ole paikkaa eikä ihan varmasti osaamistakaan.

Jää huuhteluvaihdolle hintaa 300€ ja siitä vielä 5L öljyä varastoon.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Ok. Tuon Fuchsin öljy sopii kyllä. Siitä on kokemuksia tuossa linkittämässäni topicissa.
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
=KASSU=
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

Ahnuld kirjoitti:Eipä olisi näin vanhana vielä uskonut yllättyvänsä näin paljoa siitä, että paljonko renkaiden vaihto voi vaikuttaa auton ajotuntumaan ja yleiseen kulkuun.

Country tourerissani oli vielä ensiasennusrenkaat (ContiSportContact5 SUV) vakio kokoa (235/50/18"). Auto oli edelliseen inkkuun nähden huomattavasti uraherkempi ja hieman hermostuneen oloinen esimerkiksi pitkittäissaumojen yli kaistaa vaihtaessa, sekä paikkaurien alussa yms. Auto tuntui hieman "nuljahtavan" näistä kohdista epämääräisesti.
Tuohon auttoi hieman paineiden nosto 3.0bar tasolle. Mutta ei poistanut ominaisuutta. Aloin olla varma, että kulmissa on jotain häikkää.

Tilasin läheiseltä puljulta uuden satsin renkaita ja kulmien tarkistuksen.
Onnekseni heillä ei ollut renkaiden saavuttua aikaa tehdä heti kulmien tarkistusta, vaan vaihtoivat vain renkaat alle...
VOI JUMA...TA MIKÄ ERO! :o

Eli nyt alla Goodyearin Eagle F1 Asymmetric2 kumpat samassa koossa ja kaikki nuo edellä mainitsemani perstuntumalla koetut ärsyttävät piirteet katosivat :bye:
Todella fiksu veto ollut Opelilla varustaa Cantrit noilla Contin paskeilla ja saada haukkuja lehtien testeissä muunmuossa tuosta uraherkkyydestä... :whack:
Lisäksi auto tuntuu rullaavan noin 7 kertaa paremmin... Ei ole sellaista tunnetta, että joku jarru vähän laahaa.

Eli jos Cantreissanne on nuo Contit alla ja vähänkin jo kuluneet, niin äkkiä hukkaamaan ne :director:
Mulla on ne, mutta en ole huomannut mitään tuollaista ominaisuutta.
Päinvastoin, viime viikonloppuna kävin motarilla päästelemässä, 135 vakkariin :hypocrite: ja menee suoraan kuin juna.
Edellisessä nelikossa oli noi samat goodyearit alla, oli muuten kyllä hyvät, mutta kuluivat nopeasti.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

=KASSU= kirjoitti:Mulla on ne, mutta en ole huomannut mitään tuollaista ominaisuutta.
Päinvastoin, viime viikonloppuna kävin motarilla päästelemässä, 135 vakkariin :hypocrite: ja menee suoraan kuin juna.
Edellisessä nelikossa oli noi samat goodyearit alla, oli muuten kyllä hyvät, mutta kuluivat nopeasti.
Voi olla, että tulee esiin vasta renkaiden kuluessa tai sitten noissa oli jotain runkovikaa.
Täytynee kuitenkin käydä vielä tarkistuttamassa kulmat, niin saa mieli rauhan :wink:

Junamaisesti tuo nyt kulkee :peukku:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
anzie
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja anzie »

Onko kukaan lähiaikoina saanut uutta Insigniaa?
Mietityttää joko OnStar -systeemi on ehtinyt uusiin autoihin vai tuleeko vasta myöhemmin.
Oman auton pitäisi saapua viikon sisään, mutta myyjä ei osannut sanoa onko OnStar mukana...
=KASSU=
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja =KASSU= »

Ahnuld kirjoitti:
Junamaisesti tuo nyt kulkee :peukku:
Kolmen Insignian kokemuksella, silloin se on kunnossa.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

=KASSU= kirjoitti:Kolmen Insignian kokemuksella, silloin se on kunnossa.
Kannattaa muuten jotenkin suojata tuo Cantrin helman pääty, ettei sullakin ala pilkistämään valkoinen sisusmuovi jo hetken kuluttua.
Pirun vaikeata löytää tuohon sopivaa yleismallista tai jonkun toisen mallin roiskeläppää...
Pitäisi päästä penkomaan jonkun Opel kauppiaan varaosia ja kokeilla läpi kaikki tämän vuosituhannen tuotoksien läpät. Että mikä menisi pienimmillä modauksilla :evil:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Terve,

Tuli hommattua vm 2010 Diesel Insignia automaatilla, ja kilsoja 150tkm. Minkä vikakoodinlukijan mää ostan tuolle? (joku ebay malli, joka on sopiva).

Mitäs ihmeempiä tyyppivikoja tai ongelmia tuohon voi ilmetä tai mihin minun kannattaa varautua? Onko automaatissa tai turbossa havaittu yleistä vikaa?

Vaikuttaa tähän mennessä pätevältä peliltä 8) Rengasmelu on hieman kova, tuossa on halppiskumit isoilla matalaprofiilin aluvanteilla (oisko ollut 235/35-45/ R18..? ooppelin vanteilla). Mitkä olisi hiljaiset kesärenkaat tuohon, jos hinta ei nyt yli 600€ maksaisi.

Kiitos.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Itse sain luettua koodit 2011 Insigniasta ELM27 bluetooth palikalla ja kännykän Torque softalla.
Foorumilta löytyy muutama vikakoodinlukijatopicci... kannattaa lukea ne. Taannoin ei ainakaan kiinan halpis op-comilla onnistunut.
Välijäähdyttimen ja kaasuläpän väliseen kumiletkuun voi tulla halkeama. Automaattiin kannattaa vaihtaa öljyt huuhteluvaihdolla.
Itse laitoin edelliseen Good Year Efficientgrip Performance - renkaat , mutta taitavat maksaa enemmän kuin tuon 600 euroa... ainakin tuossa rengaskoossa.
Trafoter
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Trafoter »

Robertx kirjoitti:Itse sain luettua koodit 2011 Insigniasta ELM27 bluetooth palikalla ja kännykän Torque softalla.
Foorumilta löytyy muutama vikakoodinlukijatopicci... kannattaa lukea ne. Taannoin ei ainakaan kiinan halpis op-comilla onnistunut.
Välijäähdyttimen ja kaasuläpän väliseen kumiletkuun voi tulla halkeama. Automaattiin kannattaa vaihtaa öljyt huuhteluvaihdolla.
Itse laitoin edelliseen Good Year Efficientgrip Performance - renkaat , mutta taitavat maksaa enemmän kuin tuon 600 euroa... ainakin tuossa rengaskoossa.
Kiitos vastauksesta,

tuohon meikäläisen autoon on vaihdettu lootan öljyjä muistaakseni 3 kertaa. Mikä on sopiva vaihtoväli lootaöljyille?

Kuva <- eka tärppi googlesta, onko tuossa se kumiletku josta puhuit?
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Ole hyvä. Ok. On ihan riittävän usein vaihdettu. Useimmat vaihtavat 60 -80 tkm välein.
Juurikin tuo on se kumiletku.
Tässä topicissa on varmaan muitakin mahdollisia ongelmia kirjoitettuna.
Ai niin... pyöränlaakerit menevät jossain vaiheessa vaihtoon... eli koko pyörännapa... siitä löytyy juttua tästä topicista. Osa ei ole kallis , mutta vaihtotyö voi olla hankala... on tiukassa.
ddude
'Senator'
'Senator'

Noiden lisäksi se EGR jäähyn muovi halkeaa.

Sitten voi herjata AFL valoista "huolla kaarrevalot" tjps jos siis on xenonit.
Vika on kaarrevalojen H7 polttimoissa tai sitten ei...'

Lisäksi itsellä turbon siivekkeet karstoituu ja tulee limp mode ja yliahdon vikakoodi: "p0234 overboost"
Pysyy itsellä poissa kun käyttää pari kertaa vuodessa Forten Diesel Turbo Cleaneriä.

Mulla on sama auto tosin vuoden vanhempi mutta vähemmän rullattu.
Elikkä 2009 2.0cdti 130hv automaatti joka lastutettu 190hv.
Kilsoja nyt 116tkm ja menossa automaattiöljyjen (huuhtelu)vaihtoon ekan kerran.

Mullakin on noi 18" pyörät ja kaikilla renkailla on kyllä kuulunut sisään asti toi humina....
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja t3mu »

Robertx kirjoitti:Itse sain luettua koodit 2011 Insigniasta ELM27 bluetooth palikalla ja kännykän Torque softalla.
Kiinakopiolla itse onnistuneesti lukenut vikakoodin, op-com topicista löytyy vauxcom softa millä sai toimimaan.
Vastaa Viestiin