Auto on -84 mallinen Daavidi 1.2S tikkukoneella ja jakopään kopassa on KAKSI ajoitusmerkkiä. Kumpikaan ei mun silmään näytä jälkeen päin meistetyltä (voin toki olla väärässäkin) eli mikäs idea tässä ny on ja mihin kohtaan sytyn ajoitus siis pitäis säätää?
KUVA
Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
Vasen ennakko, oikea yläkuolokohta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
opelixxx
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30 Joulu 2005, 19:22
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
Ok, kiitos! Jostain syystä tuo mysteeri ei selvinny edes haynesin oppaasta tai sitten mulla on vaan liian vanha -82 vuoden painos. Ainakin C-kadeteissa oli muistaakseni vain yksi merkki...
Jatkokysymys: oon kuullu puhetta jotta nää vanhat laitteet pelais paremmin nykybensoilla jos ennakkoa säätäis pari astetta lisää, kellään kokemusta tästä?
Jatkokysymys: oon kuullu puhetta jotta nää vanhat laitteet pelais paremmin nykybensoilla jos ennakkoa säätäis pari astetta lisää, kellään kokemusta tästä?
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
Ei vaikuta mitään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
opelixxx
- 'Agila'
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30 Joulu 2005, 19:22
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
Asia selvä, kiitokset vastauksista.
-
ooppelifani
- 'Senator'

- Viestit: 525
- Liittynyt: 28 Loka 2005, 11:57
- Paikkakunta: Loppi
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
opelixxx kirjoitti:
Jatkokysymys: oon kuullu puhetta jotta nää vanhat laitteet pelais paremmin nykybensoilla jos ennakkoa säätäis pari astetta lisää, kellään kokemusta tästä?
Suositus on käyttää 98 oktaanista. Jos säädät liian aikaiselle sytytystä niin kuulet sen kyllä kun kuormitat moottoria isolla vaihteella.
Elämä On Juhla.
-
Calibrac20ne
- 'Admiral'

- Viestit: 103
- Liittynyt: 06 Elo 2015, 23:48
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
Pitäs kans säätää sytytystä 1983 d kadetista 1.2 ohv nii mulla ei ollu ku yks merkki tuossa jakopään kopassa. Säädetäänkö se sit siihen?
-
Juho M-P
- OCF Member

- Viestit: 16151
- Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kannus
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
KylläCalibrac20ne kirjoitti: 25 Maalis 2026, 17:28 Pitäs kans säätää sytytystä 1983 d kadetista 1.2 ohv nii mulla ei ollu ku yks merkki tuossa jakopään kopassa. Säädetäänkö se sit siihen?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)