C-Vectra, 2.0t, 2.8t vai 3.2?
Re: C-Vectra, 2.0t, 2.8t vai 3.2?
Itsellä 2.0t sekä 2.8t, Tuo isompi varsinkin lastutettuna "mukava peli lasetella". Pienempi sekin vääntää hyvin mutta ei aiheuta väristyksiä.
2.8t ketjut voi vaihtaa itse jos vähänkään työkalut pysyy käsissä niin säästää tonneja. Itse vaihdoin varmuuden vuoksi ketjut tähän.
2.0t ajettu 344tkm ei ainakaan huoltokirjassa mainintaa että tähän olisi ketjuremppa tehty, käy kuin singeri.
2.8t ketjut voi vaihtaa itse jos vähänkään työkalut pysyy käsissä niin säästää tonneja. Itse vaihdoin varmuuden vuoksi ketjut tähän.
2.0t ajettu 344tkm ei ainakaan huoltokirjassa mainintaa että tähän olisi ketjuremppa tehty, käy kuin singeri.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Toisilla kestää 300tkm ongelmitta, toisilla ei edes 100tkm.Kettunen kirjoitti:
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
tota just mietin että pitäis omaan 2.8 vaihtaa nuo ketjut myös mutta hirvittää ajatella että itte vaihtais, toisaalta tuo 3400€ arvio osista ja töistä hirvittää myös.. mistä tilasit osat ja onko minkä ikänen veccu? itsellä marmoritiskin listan mukaan menis ns. uuden pään osat mutta jossain englannin foorumilla sanottiin että uudet osat tuli vasta 2010 vai 09 ja mun oma on kumminki vasta 07, niin ei sitte oikeen ota selvää että mitä sinne tilaa...Kettunen kirjoitti:2.8t ketjut voi vaihtaa itse jos vähänkään työkalut pysyy käsissä niin säästää tonneja. Itse vaihdoin varmuuden vuoksi ketjut tähän.
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Vectran 2.8 Moottorissa jakopää muuttuu 2007. 2006 mallissa ns vanha jakopää. 2009-2010 viittais Insigniaan johon on myös päivitetty jakopäätä kun ei ne niissäkään kestä 
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-07 Vectra kyseessä,(vanhan mallin jakopää huom.) marmorilla näkevät moottorinumerosta mikä satsi sopii. Mulla oli 4mm venynyt alaketju, tämä siis sama molemmissa malleissa. Rulla-alaketjua ei muistaakseni ole Vectroissa käytetty mutta vanhemmissa Alloyteceissä kaikki ketjut olivat ns. rullatyyppiä. Ebaystä tuli osat joista ei tullut loppujen lopuksi käytettyä kuin tuo alaketju.
Voin tonnilla vaihtaa jos tuot osat mukana ja varaat pari päivää aikaa
elikkä uuden mallin osat tilaukseen. tarttikos siihen jotaki erikoisempia työkaluja vai pärjääkö ihan perus vermeillä?
E:
E:
Onvähä kaukana tuo kouvostoliitto lähtiä tuota tuomaan sinneKettunen kirjoitti:-07 Vectra kyseessä,(vanhan mallin jakopää huom.) marmorilla näkevät moottorinumerosta mikä satsi sopii. Mulla oli 4mm venynyt alaketju, tämä siis sama molemmissa malleissa. Rulla-alaketjua ei muistaakseni ole Vectroissa käytetty mutta vanhemmissa Alloyteceissä kaikki ketjut olivat ns. rullatyyppiä. Ebaystä tuli osat joista ei tullut loppujen lopuksi käytettyä kuin tuo alaketju.
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Eipä oikeastaan kummempia, ulosvetäjiä meni kolmisen kappaletta palasiksi kampiakselin pyörän irrotuksessa. Isolla kukkomallilla lähti nätisti.
Jakoa varten on olemassa erikoistyökalut kent moore tms.
Ei tarvitse jos on silmät päässä
ei tuo uusi ketju merkeistä pääse lipsumaan.
Jakoa varten on olemassa erikoistyökalut kent moore tms.
Ei tarvitse jos on silmät päässä
En miettis hetkeäkään, jos ois tarve. Varaa samalla hotellista huoneen.Kettunen kirjoitti: Voin tonnilla vaihtaa jos tuot osat mukana ja varaat pari päivää aikaa
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
Ite pohdin pitkään 2.8t ja 2.0t välillä.
Lopulta päädyin 2.0t ja todella tyytyväinen olen ollut. Perus kuluvaa osaa vaihdellut. Kulutus mielestäni maltillinen ja kulkee perus käyttikseksi ihan ok.
Öljyä tms.ei syö ja käy nätisti. Tuo jakoketju vähän mietityttää, kun tietoa onko vaihdettu. Kattoo jos ite koittais talvella vaihdella, osathan tuohon remppaan saa aika halvalla. Omalla ajettu n.327tkm. Tarkotus olisi 2-3v.tuolla ajella.
Lopulta päädyin 2.0t ja todella tyytyväinen olen ollut. Perus kuluvaa osaa vaihdellut. Kulutus mielestäni maltillinen ja kulkee perus käyttikseksi ihan ok.
Öljyä tms.ei syö ja käy nätisti. Tuo jakoketju vähän mietityttää, kun tietoa onko vaihdettu. Kattoo jos ite koittais talvella vaihdella, osathan tuohon remppaan saa aika halvalla. Omalla ajettu n.327tkm. Tarkotus olisi 2-3v.tuolla ajella.
Vaihtelu varmaankin johtuu siitä miten siihen on kilometrit karttuneet - 30tkm:n öljynvaihtoväli + ei välttämättä öljyn vaihtoa edes kerran vuodessakaan (vaikka pitäisi tehdä) + suomen talvi = öljykanava ketjulle limottuu umpeen ja sittenhän se onkin ketjuremontin paikka.JJ kirjoitti:Toisilla kestää 300tkm ongelmitta, toisilla ei edes 100tkm.Kettunen kirjoitti:
Itse vaihdoin tuohon koneeseen öljyt kuten teen nykyiseenkin kulkineeseen 15 tkm:n välein ja suosittelen sitä muillekin.
Ite pyskinyt aina 10tkm välein vaihtamaan tai puolivuosittain(talvi-ja kesäkaudelle) uudet öljyt.Masi kirjoitti:Vaihtelu varmaankin johtuu siitä miten siihen on kilometrit karttuneet - 30tkm:n öljynvaihtoväli + ei välttämättä öljyn vaihtoa edes kerran vuodessakaan (vaikka pitäisi tehdä) + suomen talvi = öljykanava ketjulle limottuu umpeen ja sittenhän se onkin ketjuremontin paikka.JJ kirjoitti:Toisilla kestää 300tkm ongelmitta, toisilla ei edes 100tkm.Kettunen kirjoitti:
Itse vaihdoin tuohon koneeseen öljyt kuten teen nykyiseenkin kulkineeseen 15 tkm:n välein ja suosittelen sitä muillekin.
Ennen käyttänyt halvimpia mahdollisia, mutta tähän käytän vain ns.kalliimpia öljyjä. Kilsoja kertyy todella vähän tällähetkellä, joten pitänyt vähän ajatuksena jos ei mitään ääniä ala kuulumaan tms.teen ketjurempan talvella tai seuraavana kesänä. Muutenhan nuo kyllä aika huolettomia pelejä ajella, jos vaan noita öljyjä vaihtelee jne.
Perus C Vectrojen tyyppiviathan tossa 2.0t:ssäkin on mm.takajarruputket äskettäin vaihtu, kun ruostui puhki ja eteen oottaa yläpään laakerit vaihto intoa.
Saabbifoorumilla paljon on keskuteltu noista öljyistä ja sieltä saa kyllä sen kuvan, että vaihtoväli 10-15tkm ja paras öljy on se valmistajan suositus GM Dexos 2 tjsp jota saa myös Motonetistä ja Puuilosta.HaGle kirjoitti: Ite pyskinyt aina 10tkm välein vaihtamaan tai puolivuosittain(talvi-ja kesäkaudelle) uudet öljyt.
Ennen käyttänyt halvimpia mahdollisia, mutta tähän käytän vain ns.kalliimpia öljyjä. Kilsoja kertyy todella vähän tällähetkellä, joten pitänyt vähän ajatuksena jos ei mitään ääniä ala kuulumaan tms.teen ketjurempan talvella tai seuraavana kesänä. Muutenhan nuo kyllä aika huolettomia pelejä ajella, jos vaan noita öljyjä vaihtelee jne..
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
Tuo GM:n oma Dexos2 öljyhän on 5w-30:stä eli itse en sitä bensaturboon laittaisi, vaan sen sijaan joku muu hyvä täyssynteettinen 0w-40 -viskositeettinen öljy, esimerkiksi Mobil NewLife. Toisaalta jos tarkoitit tuolla Dexos2:lla pelkästään luokitusta/GM:n hyväksyntää, niin sitähän löytyy esimerkiksi Mobilin 0w-40 ESP:nä. Mutta jos edelleen esimerkkinä Mobilin tuotteista puhutaan, niin tuo ESP on tuhottoman paljon kalliimpaa kuin tuo NewLife, eikä tuossa bensakoneessa edes kaivata tuota C3 luokitusta, mikä olisi ESP:ssä.JJ kirjoitti:Saabbifoorumilla paljon on keskuteltu noista öljyistä ja sieltä saa kyllä sen kuvan, että vaihtoväli 10-15tkm ja paras öljy on se valmistajan suositus GM Dexos 2 tjsp jota saa myös Motonetistä ja Puuilosta.HaGle kirjoitti: Ite pyskinyt aina 10tkm välein vaihtamaan tai puolivuosittain(talvi-ja kesäkaudelle) uudet öljyt.
Ennen käyttänyt halvimpia mahdollisia, mutta tähän käytän vain ns.kalliimpia öljyjä. Kilsoja kertyy todella vähän tällähetkellä, joten pitänyt vähän ajatuksena jos ei mitään ääniä ala kuulumaan tms.teen ketjurempan talvella tai seuraavana kesänä. Muutenhan nuo kyllä aika huolettomia pelejä ajella, jos vaan noita öljyjä vaihtelee jne..
Ja jos 10tkm välein vaihtaa niin ei niillä luokituksilla niin väliä ole imo. Suurin osa niistä perustuu siihen että öljy säilyy jotenkuten siedettävänä LL vaihtovälit.
Viskositeetti kohdalleen ja kovaa ajoa.
Viskositeetti kohdalleen ja kovaa ajoa.
Kuten jo totesin. Saabbifoorumilla on painittu tuon kans riittämiin ja kun vaihtovälin pitää 10-15tkm niin tuo GM:n moottorille suosittelema "http://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/G ... -5l-dexos2 on riittävä öljy. Saa jokainen toki maksaa enemmänkin öljyistään.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=180
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=180
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018