opel vectra b 2.0 16v sedan takapään camper ongelma

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

opel vectra b 2.0 16v sedan takapään camper ongelma

Viesti Kirjoittaja maaza84 »

niin olisi seuraavanlainen ongelma että takapäässä on 2 astetta camperia ja aiheuttaa renkaiden sisäreunan syömistä. Millä keinolla nuo saa kohdilleen?
Autossa vakio alusta ja uudet jouset takana entisillä jousilla mitkä olivat kuoleet ongelma oli vielä pahempi.
Olen kuuluut että olisi saatavana säädettävät puslat tuonne onko porukka laittanut sellaisia ja minkälaiset vaikutukset nuilla?

niin auto on opel vectra b 2.0 16v cdx 1999 sedan.

kiitos vastauksista jo etukäteen :worship: :worship:
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
jarkkis
OCF Member 2021

Re: opel vectra b 2.0 16v sedan takapään camper ongelma

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Ei toi 2astetta ole edes paha camber, jos kulmat kohdillaan pitäs kulua tasaisesti renkaan. Halvalla pääset jos teet itte säädön poikittaiseen tukivarteen(alempaan). Täältä alusta osiosta löytyy ohjekki kuvien kera mun nimimerkillä siihen säädön tekoon.
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Kyllä -2 astetta camperia syö sisareunaa jo selkeästi,toki jos vielä harittaa niin kuluu jo paljon.

Jos ajelee pääsääntöisesti matka-ajoa näkyy sisäreunan kuluminen enempi,mulla on tuossa Omegassa jolla mutkarataa ajellaan niin -3.5-4 astetta edessä ja kuitenkin renkaat kuluu enempi ulkoreunasta.Puskee puskee :D
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Jaa-a, näköjään hyvin tapauskohtaisia nääki ongelmat, mulla oli baijeris edessä -3 camberia ja uudet renkaat, ei kulunu mitenkää epätasaisesti tai enempi sisälaidasta ja kulmat säädettiin kohdilleen. Ex. Vectras oli takana liki 3 astetta takana ni oli pakko tehdä säätö poikittaistukivarteen ku alko nankangi kulua epätasaisesti. Ja mun ajot on pitkää matkaa pääosin, kauppareissut on nurkkaajoa.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Onkohan siellä ne poikittaistukivarren ulommat helat missä kunnossa? jos osat on ehjiä ja kulmat oikein tehty ohjearvoihin niin en oikein jaksa uskoa että tehtaalla ovat tehneet b vectroista sellaisia että ne syö takarenkaita. Ja jos jotakin ei saa säädettyä niin silloin joku osa on rikki ja tässä tapauksessa epäilisin niitä pikkuheloja???
seero
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja seero »

Itellä oli kaikki takapäässä uutta pl kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut, ei nekään väljiä ollu. Pyöränsuuntauksessa käytin ku takaa häviää sisäreunat niin oli camberit miinuksella yli toleranssien. Säädin jarkkiksen tyylillä ja sai renkaat suoraan. Kai niissä alunperin kun on ne r14/195/65 tjsp läskit niin on vähä kumia joka antaa periksi niin ei haittaa.. Mutta kun laittaa matalampaa kumia ni alkaa ongelmat. Takapäässä kun ei oikeastaan ole muuta camber säätöä ku poikittaistukivarsien puslien ruuvien reikävälykset.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Vastaa Viestiin