Calibran sumuvalojen nappula.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Eli se sumareiden nappula siinä ratin vasemmalla puolella.Onko se taka sumarille vai etu sumareille vai mulemmille??Mulla siihen syttyy valo mutta etu eikä takaumpioissa tapahdu mitään ja ohjekirjakin on saksaksi eli ei oikein pysty ymmärtää sitä :smile:En oo viel jaksanu ruveta kattoo onko ees liittimet/sulake/polttimot kunnossa kun en ny hirveesti noita ees käyttäs mutta oishan se kiva että kaikki toimis.Mutta jos se on etu sumareille tarviiko olla jotain asentoja et ne toimii (esim.parkit päällä)??
Ja jos taas se on takasumarille niin miten etusumarit toimii??
Sori vähän sekavaa tekstiä :grin:
caliber
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja caliber »

Jos siihen syttyy vihreä valo, on se etusumuvalojen kytkin. Jos taas oranssi, niin se on takasumuvalon.

Jos on vihreä, niin kato etu-umpioiden keskimmäistä paikkaa, onko siellä polttimot. Takasumuvalo taas on takaata katsottuna vasemmassa valossa, sisimmässä polttimopaikassa.

Niin ja pitäis toimia ainakin parkki- ja normaali valot päällä asennoissa.

Opel on rikkaiden auto.
Sen ylläpitoon ja huoltoon uppoaa niin paljon rahaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: calibrother on 2004-01-28 13:38 ]</font>
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Joo eli syttyy oranssi valo ja muita katkasijoita en oo nähnykkään.Mulla on edessä sumarinlamput kiinni mutta vielä kun tietäs mistä ne menee päällä :grin:?Joo eli joko takasumuvalo finaalissa tai liittimet irti tai jotain.
Vielä kun tietäis miten ne etusumikset toimii?Ei kai siellä turhaan niitä lamppuja ole?
E:kiitoksia.
Kun oppis viel suomee :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-01-28 13:51 ]</font>
caliber
'Admiral'
'Admiral'

Etusumuvalon katkaisijan pitäis olla ihan siina takasumuvalokatkaisijan vieressä. Aika kumma jos polttimot on mut ei katkaisijaa...
Kuva
'Senator'
'Senator'

Ei kyl oo :eek:
Hö aika hassu juttu no ei ihme että ne ei mee päälle :grin:
Oiskohan mulla toi toteutettu erilailla kun sulla??Mulla on 16v -95 ??
Mut kiitti kovasti kattelen vielä kun pääsen duunista jos vaikka se toinen ois voinu jotenkin jäädä huomaamatta vaikka kyllä epäilen.
caliber
'Admiral'
'Admiral'

Kyllä ne nappulat on siinä vierekkäin käsittääkseni 8v, 16v, turbo ja V6 malleissa samalla tavalla. A vectrassakin taitaa olla samalla tavalla. Mutta ei faktaa, en ole omistanut kaikkia malleja joten en tiedä. Onks sulla tossa 95 mallissa opel merkki maskissa vai konepellissä niin kuin mulla tossa signaturessa? Mulla on 93, 95 tuli vissiin joitain muutoksia, mm. toi maski. Niin en tiedä josko ne enginöörit ois jostain syystä laittanut etusumuvalojen katkaisijan johonkin muualle. :roll:
Kuva
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Tässä kuvassa näkyy nuo molemmat napit:
Kuva

Eli valokatkaisijan oikealla puolella on ensin etusumuvalojen kytkin ja sen oikealla puolella (kuvassa puoliksi ratin takana) on takasumuvalon kytkin. Kuva on omasta Calibrastani.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Jep eli katoin onko tuolla umpioissa sumareiden valot ja kyllähän siellä näytti olevan.Mutta ei mulla ole kun yks kytkin (oranssi valo.Eli se mikä teillä on takasumarin kytkin)Juu eli mulla on loppuvuoden -94 ja ei mulla mitään merkkejä oo maskissa eikä konepellissä :smile:
Ata:mikäs sulla on tossa kuvassa etusumarin napin alla??Joku käynnistyksen esto tyyliin saksa vai?
Oiskohan mulla sitten toteutettu toi etusumareiden päälle pano jollain muulla tavalla??Tuskin siellä niitä lamppuja on ollu uudesta asti turhaan??Onkos muuten tossa vaiheessa kun tuli 16v ecotecit konehuoneeseen sisustaa muutettu verrattaen siis noihin vanhoihin 16v:siin??
Heh heh mä oon fiksu tossahan on kuva (-93??) sisustasta :grin: :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-01-29 07:25 ]</font>
JanneP
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JanneP »

On 2004-01-28 17:53, ata wrote:
Tässä kuvassa näkyy nuo molemmat napit:
Kuva

Eli valokatkaisijan oikealla puolella on ensin etusumuvalojen kytkin ja sen oikealla puolella (kuvassa puoliksi ratin takana) on takasumuvalon kytkin. Kuva on omasta Calibrastani.
Palaako tuolla mittarissa $-veton valo?

-Janne-
ilaClepO
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ilaClepO »

mittaristossa palava valo on tietääkseni €-vetovalo :smile:
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Etusumuvalon napin alla on alkuperäisen hälyttimen/ajoneston ledi tosiaan.

Ja se valo mittaristossa on se eurojen lompakostavetovalo, eli siis nelivedon virhevalo. Arvasinkin, että joku tuosta taas kysyy... :smile: Calibrassani oli mystinen vika, ja siinä tuo nelivedon valo paloi, vaikka neliveto toimi. Senhän kuuluisi palaa vain silloin kun takaveto on kytketty pois käytöstä ja pelkkä etuveto olisi käytössä. Sittemmin autosta hajosi jakolaatikko (ei tietoa, liittyykö mitenkään tuohon merkkivalon virheelliseen palamiseen) ja nykyään auto on talviseisonnassa ja odottelee mm. tuon korjausta.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

mullakin on aluperäinen hälytin, muttei kyllä ole mitään lediä tuossa sumarinapin alla?!?!?! onkos tuo ledi asennettu sitten jälkeenpäin?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra_46 on 2004-01-31 15:12 ]</font>
caliber
'Admiral'
'Admiral'

Mulla on ainakin hälyn ledi tossa.
Kuva
'Senator'
'Senator'

No takasumari toimii ny.
Eikö kenelläkään ole toteutettu tota etusumareiden päällekytkentää muulla tavalla kun tolla toisella sumari napilla??
Jos ei niin täytyypi tollanen namiska asentaa .
Kiitoksia muuten kaikille auttaneille :smile:
Vastaa Viestiin