hsk kirjoitti:En puhunut mistään huoltokirjasta, vaan yleisestä auton huollosta\kunnossapidosta jonka edellinen omistaja jättänyt tekemättä eli jätetty uudelle omistajalle muhiva pommi. Toki niitä ns. Maanantai kappaleita löytyy myös..
Et joo, mutta jos on täydellinen huoltokirja, niin siinä vaiheessa on syytä olettaa että ko. huollot on myös tehty.
Ei se läjä motonetin kuittejakaan aina mitään sano autosta...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
hsk kirjoitti:Joo nykyään niistä näkee että öljyt vaihdettu liian harvoin
No nykypäivänä kun on näitä "longlife" öljyjä, niin kaikkiin laitteisiin on voiteluaineet melko järjestään vaihdettu liian harvoin.
30tkm vaihtoväli on liikaa vaikka mitä hipo öljyä koneeseen työntäisi...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Joo 10tkm. välein olen vaihtanut. Ja kyllä on tuossa zafirassa ja astrassa huoltokirjat kummassakin. Omegassa ei ollut, mutta siihen mä olen hankkinut runsaasti varaosia mitkä kerää paskaa hyllyillä kun ei ole tarvinnu vielä vaihtaa. Mikä niissä antureissa oikein sit kuluu kun en ole päällepäin mitään havainnut?
shelby kirjoitti:Joo 10tkm. välein olen vaihtanut. Ja kyllä on tuossa zafirassa ja astrassa huoltokirjat kummassakin. Omegassa ei ollut, mutta siihen mä olen hankkinut runsaasti varaosia mitkä kerää paskaa hyllyillä kun ei ole tarvinnu vielä vaihtaa. Mikä niissä antureissa oikein sit kuluu kun en ole päällepäin mitään havainnut?
Nehän on sähköosia joten sieltä anturin sisältä jotain vain hajoaa, ei sen kummempaa.
shelby kirjoitti:Joo 10tkm. välein olen vaihtanut. Ja kyllä on tuossa zafirassa ja astrassa huoltokirjat kummassakin. Omegassa ei ollut, mutta siihen mä olen hankkinut runsaasti varaosia mitkä kerää paskaa hyllyillä kun ei ole tarvinnu vielä vaihtaa. Mikä niissä antureissa oikein sit kuluu kun en ole päällepäin mitään havainnut?
Anturit kuluvat sähköisesti ja olosuhteet vaikuttavat myös ... lämpötila, öljy ja lika.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Niin antureihin mennyt auton hinnan verran rahaa, kun et mitään vastannut? No halvalla oot zafiran saanu jos näin
No zafirassa viimeksi totesin takapyöränlaakeri, takaiskarit,etujarrulevyt ja palat, raidetangonpää ja pakoputki edestä taakse asti. Ei paljoa omistajaa hymyilyttänyt.
Kaikki noista on kuluvia osia jotka napsahtaa vaihtoon autossa kuin autossa kun ikä on sopiva. Vituttaa kuunnella vierestä kun "ammattimiehet" keskustelee autoista. "Oli se Skoda paska ku meni iskaria ja jarrulevyä" , "Joo mulla oli kans se Tojota. Perkule ku jakohihnanki laitto oli kallis. Ei tuu mulle enää ikinä tojotaa"
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
shelby kirjoitti:Millaisia ammattimiehiä ne on jos skoda tai tojota on puheiden mukaan auto . Mä olen yrittäny vältellä noita tsekki ja puolassa koottuja .
Perhe/tuttavapiirissä 5 octaviaa näin nopeasti laskettuna.
Yhdessä on ollut ongelmia, mm. kerran pamahtanut suutin.
Muita on vain ajettu ja määräaikaishuollettu. Paskojahan nuo tuntuvat olevan