t3mun Astra H -07 OPC-Line myyty

Esittele Opel-projektisi tai autosi
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: t3mun Astra H -07 OPC-puskuria, vanteita yms

Viesti Kirjoittaja t3mu »

kadett90 kirjoitti:
t3mu kirjoitti:
Ei sillä ajotietokone pelittää nyt
Mikä koodi-indeksi oli oikea?
Se oli se 010, tai näin ainakin oletan koska nyt näyttää suht fiksulta luvut.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: t3mun Astra H -07 OPC-puskuria, vanteita yms

Jaahas, päivitellääs tännekkin jotain.
Lauhdutin tuli vaihdettua aikoja sitten, toimenpide ole erittäin helppo kun vanha mahtui tulemaan maskin reiästä ulos. Hintaa koko sopalle tuli jotain 120e luokkaa muistaakseni.
Opc line helmoja kokeilin tuossa muutamia viikkoja sitten ja tänään aloitin niiden hiomisen. Ei sitä ihminen koskaan muista, ettei se oli ihmisen hommaa ollenkaan!! :evil: No vielä pikkusen pakkelia jiiriin ja sen jälkeen hiontaa lisää. Saa nähdä viitsiikö talveksi laittaa helmoja kiinni, aika näyttää.
Kuva

Oikeastaan viime talven jälkeen tuli visio jos levittäisi noi Opelin muotopeltivanteet talveksi. No homma venyi ja venyi enkä sitten enää löytänyt tekijää suht läheltä, niin päädyin sitte hautaamaan idean.
Ei vaan luonto antanu periks ajellu perus 16"x6,5" vanteilla toista talvea, niin päädyin sitten hommaamaan talveksi RH ZW1 17x8,5 koko kierros:
Kuva

Kumeiksi tilasin 205-50 kitkat, antaa ainakin vähän enemmän anteeksi talvella. Vanteet ajattelin vedellä rubbercompilla, että lipat saisi vähän suojaa. Väristä on visio, mutta aika näyttää mitä tapahtuu.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: t3mun Astra H -07 OPC-Line helmaa ja talvivanteita

Tänää tuli tehtyä helmojen pohjat loppuun, pitäis maalari löytää niille. Toinen helma oli susipaska, oli jäänyt ilmaa gelcoatin ja kuiduin väliin.
Talvivanteet meni myös rengasliikkeeseen ja lupasivat maanantaiksi takaisin. Sen jälkeen täytyy hommata jotain kumimaalia ja maalailla täksi talveksi vanteet tähän malliin:
Kuva

Kesävanteista jäi sarja kromipultteja ylimääräiseksi, niin nekin on nyt sitruunahapolla putsattu valmiiksi:
Kuva

Kai sitä joutaa kohta puolin sitten talvivanteet laittaakkin alle jo ja samalla nostaa alustaa.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Jaaha, talvivanne visio oli ja meni :lol:
Kuva
Kuva

Mastonin kumimaali kesti lipoissa just vissii viikon, ensimmäinen kiveniskemä ja se siitä sitte. Vesi pääsi maalin alle ja irrotti kumin lipasta.
No vanteet tällä hetkellä tallissa purettuna ja odottaa maalaria nekin. Yksi tuttu lupasi maalata ne, muttei hänestä ole mitään vähään aikaan kuulunut.
Rupesin tuossa miettimään, että talvivanteille resepti on aika selvä niin mitäs sitten kesävanteille. No kesävanteille ehkä jotain tällästä:
Kuva

Foorumilta löyty sopivasti Masq:lta Work Meister sp1 2p 18x9 et 30 vanteet. Osasta vanteista lakka hilseillyt keskiöistä, niin pitää jotain kehittää niihin. Renkaat ovat aika loppu, joten täytyy pitää silmät auki edullisten 215-35 kumien osalta.
MasaKoo
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja MasaKoo »

Noniin, jämäkät vanteet kesäksi :thumbsup: Vielä joku asiallinen väritys niihin.
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

MasaKoo kirjoitti:Noniin, jämäkät vanteet kesäksi :thumbsup: Vielä joku asiallinen väritys niihin.
En tosiaan edes tiedä tuleeko alle. Vahvasti näyttää siltä etten rupea sotkemaan noita millään maaleilla, keskiöistä lakka pois kun on kesinyt ja kiillotus päälle. Pitää näitä miettiä, kuhan nyt saisi ensin noi osat maalattua :roll:
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Melkei 4vk meni maalarilla osienkaa, eikä laatukaan kyllä päätä huimaa. Vähän roskaa ja valumaa jossakin näytti olevan, noh ne nyt on sitte semmoset :-? Vanteet tuli jo kasattua ja nyt pitäisi vierä pyöräyttää kumit päälle niin saisi vielä talveksi alle.
Keskiöt tuli korin väriin ja lippoihin laitettiin Ceramic Pro 9h ja päälle vielä CP Light, eli keraaminen pinnoite. Estää hapettumiset eikä lika tartu, tässä vähän videota kyseisestä tuotteesta:
https://www.youtube.com/watch?v=YZBhYhAwOA0

Lisäksi pultit kävi sitruunahapon kautta ja uusittiin venttiilit ja keskimerkit.
ja kuvaa vanteista vielä:
Kuva

Helmoja ei taida ihan vielä uskaltaa alle laittaa, ettei mene säpäleiksi ennen kesää. Eiköhän tuossa kuukauden, max kahden päästä ne voi jo laittaa :hypocrite: Kesävanteillekkin tuli pieni himo tehdä jotain, mutta sen on taas yks 500e että ne on kivat :evil:
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Tässä nyt jouda odottelemaan kevättä tämän enempää. Helmat liimasin viikonlopun aikana ja tällä mennään tämä loppu talvi.
Kuva
Kuva
Kuva
MasaKoo
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja MasaKoo »

Siisti mutta asiallinen :thumbsup:
Astroja ja Signumi. Ja Corsa. Ja Vivaro.
Egiz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Egiz »

Varsin järkevä talvilook :thumbsup:
Nykyinen: E46, E36
Entisiä; Kadett E x2, Omega B1, Corsa A, Corsa B x4, Astra F
enne
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja enne »

Helvetin hyvä!
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: t3mun Astra H -07 OPC-Line

Eipä oo edes tallilla tultua käytyä viime päivityksen jälkeen. Tänään oli sitten sellanen 4h pyykkäyspäivä, mikä piti sisällään ulko- ja sisäpuolet ja konehuoneen.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vähän pitäis huoltohommaa touhuta laatikon öljyjen merkeissä. Ei vaan ollut mikään tosta noin, kun pitää laatikon öljypohja irrottaa. Pitää uus tiiviste jostain hommata, että voi ruveta touhuumaan.
Samaten miettinyt, jos vähän äänieristäis autoa. Tuntuu, että ajomelu on aika hirveä tällä hetkellä. Mitkä on konkreettisimmat kohdat mitkä kannattaa eristää?
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Mikäs vaihteisto tossa sit on? Ei ilmeisesti oo sit edes samanlaiset kuoret ku mun M32:ssa. Siitä kun löyty proput täytölle, tarkistukselle ja poistolle.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

F17CR
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Tänään tuli napattua paremmat kuvat tossa kunnossa. Talvella keksittävä kyllä jotain uutta, rupeaa autokuume vaivaamaan vaikku luulin et ei edes tälle kesälle kerkeis tulemaan. Kesävanteille suunnitellu kunnostusta, värinvaihtoa ja ehkä jopa uusia kumeja. Uudet kumit melkein sais olla pykälän isommalla profiililla, jolloin autoa muutenkin tulisi nostettua.
Vaihteistoon tuli öljytkin vihdoin vaihdettua joku aika sitten ja samalla vaihdettua jarrunesteet. Laatikon öljyt olikin jo aika vaihtaa, rupesi vaihteetkin pelaamaan huomattavasti paremmin!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin