hmm... seuraava tm:ä opel kusessa?

Keskustelua Opeleista
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2004-01-24 16:30, mä wrote:
Niin..loppujenlopuksi on kuitenkin niin että mahdollisten vikojen vaikutus myyntiin/ merkistä muodostuviin mielikuviin riippuu siitä miten ilmaantuneet ongelmat hoidetaan..ja ne voidaan hoitaa hyvin tai huonosti.
Opelilla on ollut näitä isohkoja ongelmia (iso valmistaja) ja ne ovat järjestäen hoidettu vähemmän kannustuvasti.

- 85-86 automaalaukset (yhden tehtaan maalauslinjoissa feelua)
- samoihin aikoihin nokka-akselit
- X16XEL liian pienet
- C16NZ jakopää (ei hajoittanut mitään)
- Ecotec jakopää

Tämä oli Opelin (Silloin Suomen GM) tapa hoitaa ongelmia -87.

Autoon vaihdetaan 11 kk kohdalla pyyhkijän moottori takuuseen, tämä uusi moottori hajoaa kahden kuukauden päästä 13 kk kohdalla. Eli moottori kesti 2 kk, asiakas maksoi pyyhkijän moottorin, sillä takuukorjaus ei jatka takuuta.

Vuonna 2000
Opel 1.6 -96 Astra-F autolla ajettu 45 tkm (hankittu uutena ja kaikki huollot tehty "Opelilla") huomattava öljyn kulutus ja käyntihäiriöitä johtuen likaantuvista sytytystulpista, voimakas öljyn kulutus sotki sytytystulpat. Opel organisaation mukaan autossa ei ollut mitään vikaa.

Puristuspaineet kuin ohivuodot osoittivat toista. Korjaamolla kerrottiin, että tämä on tyyppivika (tuttuja asentajia), jota on korjattu myös takuuseen, mutta kun auto oli niin vanha.

Autossa olleet männät olivat selkeästi alikokoiset. Paikallinen Opeli antoi varaosiian alennusta normaalia enempi, mutta silti Osatoimituksesta jäi osat halvemmaksi.

Kuluttajansuojamiehen kanta jäi vähän epäselväksi (tai en muista enää), mutta sieltä ei apuja löytynyt.

j.h

Astra kuljettajalla oli tähän saakka ollut vain uusia Opeleita käytössä (4-5 kappaletta), vajaa vuosi korjauksen jälkeen hän vaihtoi Almeraan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2004-01-25 10:47 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Aivan näin..ongelmia on ollut vuosien saatossa..ja sillä niitä ei ainakaan kuitata kuluttajien mielissä että vikojen korjaus hoidetaan huonosti.

Jos tämä (oletettu) nykyinen ongelma hoidetaan perinteiden mukaan niin pahoin pelkään että juuri vauhtiin pääsemässä olevat Opelin myyntiluvut romahtavat takaisin pohjamutiin..
sami vaan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sami vaan »

On 2004-01-25 08:15, mä wrote:
Jos budjetti kestää laittaa projektiin noin 60t e ja kriteerit on ne mitä minulla niin enpä tiedä löytyisikö housuihini yhtään ihmistä joka valitsisi tuosta joukosta jonkun muun auton kuin SLK:n..tuskinpa..
Eikö Porsche Boxster olisi ollut aika varteenotettava kilpailija?
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-25 11:41, samivaan wrote:

Eikö Porsche Boxster olisi ollut aika varteenotettava kilpailija?
Rättikatto,Boxterin tuotanto lopetetaan ihan kohtsilleen..huollot suht kalliita ja huoltopaikkoja turhan harvassa täältäpäin katsoen..ja onhan se kuitenkin yli budjetin, ei paljon..mutta on kuitenkin.

Tuo kattohomma on melkoinen kynnyskysymys kun talviajoa on käytännössä pakko ajaa..kolmatta autoa kun ei perheeseen ole tarkoitus kuitenkaan hankkia.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-25 12:11 ]</font>
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Tosta 60 budjetista puheen ollen niin itse olen käynyt tälläistä ajatusleikkiä.

http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=38411191

Leikin asteelle kyllä taitaa jäädäkin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2004-01-25 12:39 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

No ei paha :smile:

Ja mitä tuohon hintaan tulee niin kaikki on neuvoteltavissa..että eikun härkää sarvista ja toimeen..unelmilla on kuitenkin jonkinmoinen taipumus toteutuakin... :smile:
ReiluMeininki
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ReiluMeininki »

On 2004-01-25 08:15, mä wrote:

Mun mielestä SLK oli ja on edelleen ainoa vaihtoehto mitä Suomessa on tarjolla jos haluaa sporttisen avoauton joka kuitenkin käy 100%:sti myös talviautoksi.

Tänä päivänä tarjolla SLK:n lisäksi on Pösöt 206cc ja 307cc,Rellu Megane cabrio ja Opelilta tullee ihan pian Tigra cabrio.

Jos budjetti kestää laittaa projektiin noin 60t e ja kriteerit on ne mitä minulla niin enpä tiedä löytyisikö housuihini yhtään ihmistä joka valitsisi tuosta joukosta jonkun muun auton kuin SLK:n..tuskinpa..
öh, selventäisitkö mitkä ne sun kriteerit ovat jos muut mainitsemasi kovakattoiset avoautot jotka mainitset eivät kuitenkaan ole varteenotetavia vaihtoehtoja SLK:lle? Nuo muuthan ovat myös sportisia avoautoja ja soveltuvat 100%:sti talveksi...

Varsinkin syy miksi 307 CC ei ole varteenotetteva vaihtoehto kiinnostaa.

307CC:n suorituskyky toki on heikompi, mutta se tuskin on valintakriteereissä tärkeimpiä kun et sitä maininnut. Pösössä olisi enemmän tilaa kavereillekkin...

Jos nuo muut vaihtoehdot tiputtaa niiden joidenkin mielestä onneton imago meseen nähden ymmärän toki asian :wink:

Itse miettisin hyvinkin pitkään 307 CC:tä, säästyneillä rahoilla meseen nähden, eli n 15-20k€:a laittaisin osan esim hillittyyn korisarjaan, koneen piristämiseen, näyttäviin aluvanteisiin +alustan parantamiseen ja vieläkin jäisi ehkä rahaa muuhun huvitteluun. Lisäksi vakuutukset ja huollot halvempia pösölle.

Ja mitä imitsiin tulee niin itselleni ehkä kelpaisi jopa paremmin Pösön "imitsi" kuin mesen...

..ja niin, ajaahan Marcus Grönholmkin 307:aa :wink:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Pösöt ovat molemmat "mopoja"..ja muutenkin aika kaukana sporttisesta. 206cc on mun mielestä lähinnä "teiniunelma"..ja isompi pösö on kuitenkin aika kaukana sportista sekin..
Opelin tuleva Tigra-caprio on sekin lähinnä "teiniunelma"..

SLK on kuitenkin aivan eri maailmasta joka suhteessa noiden em autojen kanssa..kyse on kutakuinkin samasta jos miettisi ostaako Signum-farkun vai Astra-farkun. Ei liene siinäkään valinnassa epäselvää..

SLK kuitenkin luokitellaan kilpailemaan sellaisten autojen kanssa kuin BMW Z4, Audi TT ja Porsche Boxter..joten lienee aika selvää miksi mieluummin SLK kuin jompikumpi pösön cabrioista tai Tigra..

Sen kyllä myönnän että Audi TT roadster on vielä aavistuksen mukana "kisassa"..koska sen ulkomuoto viehättää enemmän kuin tulevan SLK:n..samoin neliveto kiehtoo enemmän kuin pelkkä takatuuppari..mutta mutta..

Voi tietysti olla että joku ottaisi mieluummin 206cc:n..mutta itse en keksi yhtään syytä miksi se olisi SLK:ta parempi..varsinkin kun siihen 60:iin asti budjetissa on rahaa "tuhlattavaksi".
Asia olisi eri jos budjetti tähän turhuuteen olisi esim 30 tai 35t.

Tottahan se on että 307cc säästäisi rahaa hankintavaiheessa vähintään 25t..ja jos SLK:ta yhtään paremmin varustelee niin hintaero on noin 30t..mutta kuten sanoin: ei tässä tällä kertaa tarvitse säästöä ajatella.. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-25 20:20 ]</font>
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

On 2004-01-23 23:19, whpracing wrote:
kuulin tossa kaverilta(lehdenpainosta) että uusissa opeleissa on ollut jonkin näköisiä venttiilivikoja ,jotain että kuulema sen
Kyselin asiaa jo tässä viestissäni
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=4&1

Arvelusi pitää paikkansa ja TM:stä saamme lukea lisää aiheesta.

Ilmeisesti täällä on käviöillä sen verran vanhaa kalustoa ettei tule tutuksi nämä uusien mallien viat :smile:

Eipä silti, 406 Pösöön on kaikessa hiljaisuudessa vaihdettu Suomessa yli 140 moottoria ja syynä on ollut tuo huohotinputken jäätyminen, öljyjen katoaminen koneesta => konerikko...
Ainakin Pösön maahantuoja on hoitanut homman mukisematta.

<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-01-25 20:36 ]</font>
RamiGsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RamiGsi »

On 2004-01-25 20:14, mä wrote:
Pösöt ovat molemmat "mopoja"..ja muutenkin aika kaukana sporttisesta. 206cc on mun mielestä lähinnä "teiniunelma"..ja isompi pösö on kuitenkin aika kaukana sportista sekin..
Opelin tuleva Tigra-caprio on sekin lähinnä "teiniunelma"..

SLK on kuitenkin aivan eri maailmasta joka suhteessa noiden em autojen kanssa..kyse on kutakuinkin samasta jos miettisi ostaako Signum-farkun vai Astra-farkun. Ei liene siinäkään valinnassa epäselvää..

SLK kuitenkin luokitellaan kilpailemaan sellaisten autojen kanssa kuin BMW Z4, Audi TT ja Porsche Boxter..joten lienee aika selvää miksi mieluummin SLK kuin jompikumpi pösön cabrioista tai Tigra..

Sen kyllä myönnän että Audi TT roadster on vielä aavistuksen mukana "kisassa"..koska sen ulkomuoto viehättää enemmän kuin tulevan SLK:n..samoin neliveto kiehtoo enemmän kuin pelkkä takatuuppari..mutta mutta..

Voi tietysti olla että joku ottaisi mieluummin 206cc:n..mutta itse en keksi yhtään syytä miksi se olisi SLK:ta parempi..varsinkin kun siihen 60:iin asti budjetissa on rahaa "tuhlattavaksi".

Tottahan se on että 307cc säästäisi rahaa hankintavaiheessa vähintään 25t..ja jos SLK:ta yhtään paremmin varustelee niin hintaero on noin 30t..mutta kuten sanoin: ei tässä tällä kertaa tarvitse säästöä ajatella.. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-25 20:20 ]</font>
Aaahh. Mikä ihana tunne olla tavallinen velkainen duunari joka ostelee muutaman tonnin autoja. Ei tarvii stressata imagosta/arvon alenemisesta. Vaihtaa sitten toisen taas kun joku huolii vanhan alta pois. Unohda se avo ja osta vaikka Audi A4 3.0 quattro tai vaikka TT:n 165kw versio kovalla katolla

<font size=-1>[ This Message was edited by: RamiGsi on 2004-01-25 20:51 ]</font>
ReiluMeininki
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-01-25 20:14, mä wrote:
Hmm...no joo ja ei, esim 307 WRC lookilla ei ole paha :wink: Ja 307:stä tulee vielö sport versiokin myöhemmin, mm 177hv...ja siihen päälle "pakolliset" viripaketit niin...mopo on aika kaukana..
SLK on kuitenkin aivan eri maailmasta joka suhteessa noiden em autojen kanssa..
Aivan, aivan...mietin vain että jos kriteerinä on VAIN avoauto jossa kovakatto talveksi niin onhan noita muitakin. Onhan SLK toki roadster kun nuo muut taas eivät, ja se imago..
Puhumattakaan mainitsemiesi autojen imago erosta pösöön.

varsinkin kun siihen 60:iin asti budjetissa on rahaa "tuhlattavaksi".
Joskus saa vähemmllä rahalla enemmän autoa loppujen lopuksi...esim Supra TT targalla, jättää AMG:t,M:ät sun muut mennen tullen, jos kriteerinä olisi siis saada suorituskykyinen auto, muu kuin perusmopo SLK...(ymmärsin että perusmallia olet haaveilemassa...)

Yhtä en vain ymmärrä, mitä mesestä haaveileva tekee opel sivustoilla?
RamiGsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RamiGsi »

On 2004-01-25 20:50, ReiluMeininki wrote:

Joskus saa vähemmllä rahalla enemmän autoa loppujen lopuksi...esim Supra TT targalla, jättää AMG:t,M:ät sun muut mennen tullen, jos kriteerinä olisi siis saada suorituskykyinen auto, muu kuin perusmopo SLK...(ymmärsin että perusmallia olet haaveilemassa...)

Nyt vois jo sanoa että on suomalainen kansantauti iskenyt reilua meininkiä :lol:

Kyllä käyp katteeks.. Rannila siis
joppe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja joppe »

Mielestäni SLK mersulla on vähän niin kuin naisten auton imago, kuten Mazda mx5:lla. Vaikea valinta 307:n ja slk väliltä, kuitenkin.
ReiluMeininki
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-01-25 20:54, RamiGsi wrote:
On 2004-01-25 20:50, ReiluMeininki wrote:

Nyt vois jo sanoa että on suomalainen kansantauti iskenyt reilua meininkiä :lol:

Kyllä käyp katteeks.. Rannila siis
Heh, no ei nyt sentään...Lähinnä huvittunut olen lukemastani tekstistä :wink: Avo+kovakatto ei kelpaakkaan enää kriteereiksi kun järkisyin pitää saada joku auto ainoaksi vaihtoehdoksi ilman että muut pudottavana kriteerinä on imago. Lisäksi IMO pikkuavon ja targakaton välillä ei kovin isoa eroa ole, mm tuulettumisessa. Ulkonäössä toki, mutta sen minkä esim 50k€:n budjetissa avo-lookissa häviää targalle sen suorituskyvyssä voittaa. Esimerkkinä meni mainittu Supra...
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

ÖÖ, mikä tämä topicci taas olikaan? Olisi ihan oikeasti mukavampi tietää tästä venttiilijutusta kuin jonkun autonhankinnan kriteereistä ja budjeteista ja siihen liittyvistä mielipiteistä. Perustakaa sille oma topicci tonne yleisiin höpinöihin.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
Vastaa Viestiin