hmm... seuraava tm:ä opel kusessa?

Keskustelua Opeleista
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Tuskin siitä sen suurempaa ongelmaa tulee. Meneehän Fordeistakin vetonivelet ja laturit eikä tunnu missään.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Niin..loppujenlopuksi on kuitenkin niin että mahdollisten vikojen vaikutus myyntiin/ merkistä muodostuviin mielikuviin riippuu siitä miten ilmaantuneet ongelmat hoidetaan..ja ne voidaan hoitaa hyvin tai huonosti.

Eri asia sitten onkin se mikä kenenkin mielestä on hyvin ja mikä huonosti..

Esim minun mielestäni Opel hoiti ihan kelvollisesti jakohihnan lyhentyneen vaihtovälin..tosin kovin moni muu taisi olla eri mieltä..
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2004-01-24 11:51, mä wrote:
Hmm...mersu on paska auto..ruostuu ruostuu...kallis ja silti ruostuu..vikoja vikoja...

Mikähän siinä on että kaikki muut autot pl mersu,BMW ja Audi saa ruostua ja niissä saa olla vikoja..mutta odottakaas kun mersusta,bemarista tai audista löytyy ruostetäplä tai pikkuvika niin johan on ilo ihan suunnaton niiden piirissä joilla ei ko automerkkiä ole..

Mutta lohdutukseksi voin kertoa että omistajaa kyrsii ihan yhtä paljon kun autoon tulee vika oli se sitten mersu tai opeli ja maksoi se sitten 70t tai 35t euroa..ja KAIKKI ruostuu ja KAIKKIIN tulee vikoja, sille ei voi mitään..

Toivottavasti se ei kuitenkaan pilaa niiden iloa siitä että huomaa jonkun muun mersussa tai bemarissa ruostetäplän.. :grin: :grin:
Ei liene kenellekkään epäselvää millä autolla itse ajelet,kun lukee tuon ensimmäisen lauseen.
Kukaan ei haukkunut Mersua paskaksi ennen sinua,joten nyt siitäkin on omistajan lausunto...

Kyse oli EU:n typeristä direktiiveistä,jotka tekevät uusien autojen riittävän ruostesuojauksen mahdottomaksi.

Jos laitetaan vaikka 5v vanha Vectra ja 5v vanha C Mese vierekkäin ja Mersu yhtä ruosteessa,kuin Vectra,niin kyllä sitä alkaa jo ihmettelemään,että mistä se Mersun korkeahko hinta oikeen koostuu.

Se on aivan totta,että kaikki autot ruostuu ja niissä on vikoja,mutta jos ostan hinnaltaan kalliimman ja laadultaan "paremman" auton kuin esim opel tai tojota tai honda,niin kyllä oletan myös saavani rahoilleni vastinetta...

http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_ ... plain=true
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-24 16:48, TJT wrote:

Ei liene kenellekkään epäselvää millä autolla itse ajelet,kun lukee tuon ensimmäisen lauseen.

Jos laitetaan vaikka 5v vanha Vectra ja 5v vanha C Mese vierekkäin ja Mersu yhtä ruosteessa,kuin Vectra,niin kyllä sitä alkaa jo ihmettelemään,että mistä se Mersun korkeahko hinta oikeen koostuu.

Se on aivan totta,että kaikki autot ruostuu ja niissä on vikoja,mutta jos ostan hinnaltaan kalliimman ja laadultaan "paremman" auton kuin esim opel tai tojota tai honda,niin kyllä oletan myös saavani rahoilleni vastinetta...
Juujuu mersu on joo ja seuraavasta on alettu hieromaan tilaus-/kauppasopimusta kuntoon..ja EDELLEEN olen sitä mieltä että laadultaan se ei ole sen parempi merkki kuin Opelkaan.

Enkä oikein millään muotoa keksi selitystä sille miksi jotkut ihmiset odottavat saavansa jotakin ylimaallisen ihmeellistä siksi että valmistaja on esim mersu tai BMW..

Jos tarkastellaan 5v ikäistä mersua tai 5v ikäistä Vectraa..tai mitä tahansa länsimaista autoa niin omistajan on syytä olla kiukkuinen ja pahalla mielellä jos auto on ruosteessa! Ei auton hankintahinnalla ole mitään tekemistä sen asian kanssa kuinka pian sen voidaan olettavan ruostua tai hajota!

Tuskin juuri kukaan olettaa saavansa korkeammalla hankintahinnalla jotakin ikuisesti kestävää ja virheetöntä ostaessaan mersun tai BMW:n..paitsi ne jotka eivät ko autoja itselleen hanki..

Kyllä siinä jotain muita asioita haetaan kun jostain autosta ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin jostain toisesta..

Niin..ja vaikka mersu ruostuukin ja vikoja on ollut ainakin saman verran kuin aikaisemmissa Opeleissani niin silti olen sitä mieltä että olen saanut rahoilleni vastinetta..ja uskon saavani myös seuraavan auton osalta (jos kauppa saadaan syntymään) itsasiassa mistään muusta autosta en tällä hetkellä olisi valmis maksamaan lähellekään niin paljon kuin tästä mistä nyt kauppaa hierotaan..vaikka tiedän että se ruostuu ja varmasti Veholla tullaan käymään monta kertaa takuukorjauksissa jo ensimmäisen vuoden aikana..mutta silti mitä todennäköisimmin saan joka sentille vastinetta enemmän kuin riittävästi :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-01-24 17:08 ]</font>
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

On 2004-01-24 17:02, mä wrote:
Niin..ja vaikka mersu ruostuukin ja vikoja on ollut ainakin saman verran kuin aikaisemmissa Opeleissani niin silti olen sitä mieltä että olen saanut rahoilleni vastinetta..ja uskon saavani myös seuraavan auton osalta (jos kauppa saadaan syntymään) itsasiassa mistään muusta autosta en tällä hetkellä olisi valmis maksamaan lähellekään niin paljon kuin tästä mistä nyt kauppaa hierotaan..vaikka tiedän että se ruostuu ja varmasti Veholla tullaan käymään monta kertaa takuukorjauksissa jo ensimmäisen vuoden aikana..mutta silti mitä todennäköisimmin saan joka sentille vastinetta enemmän kuin riittävästi :smile:
Joo,siis tota jos esim. mersussa ja opelissa ei ole laadullisesti ihmeempiä eroja,tulee ainakin mulla mieleen toi Gigantin iskulause:Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...Ja se on mielestäni outo mersun mainoslause,että sen paras ominaisuus on jälleenmyyntiarvo. Jippo lienee kuitenkin noiden autojen välillä se,että Mersulla on senverran kova maine ja opeli on aliarvostettu arvonpudottaja.Eli ihmiset maksaa jotain "rispektilisää" tms.ostaessaan mersun tai vaikka sitten bemarin.

Tuoreen tutkimuksen mukaanhan juuri autolla pannaan naapurit kyykkyyn täällä suomessa
Eli ei noi kateuspuheet mitään hömppää ole suinkaan :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2004-01-24 20:07 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-24 20:02, Megaman wrote:

Joo,siis tota jos esim. mersussa ja opelissa ei ole laadullisesti ihmeempiä eroja,tulee ainakin mulla mieleen toi Gigantin iskulause:Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa...Ja se on mielestäni outo mersun mainoslause,että sen paras ominaisuus on jälleenmyyntiarvo. Jippo lienee kuitenkin noiden autojen välillä se,että Mersulla on senverran kova maine ja opeli on aliarvostettu arvonpudottaja.Eli ihmiset maksaa jotain "rispektilisää" tms.ostaessaan mersun tai vaikka sitten bemarin.

Tuoreen tutkimuksen mukaanhan juuri autolla pannaan naapurit kyykkyyn täällä suomessa
Eli ei noi kateuspuheet mitään hömppää ole suinkaan :grin:
Sulla oli tuossa montakin asiaa jotka ovat erittäin totta! :smile:

Mun kokemusten mukaan Opeleissa ja Mersuissa ei ole laatua ajatellen minkäänmoista eroa suuntaan eikä toiseen..ja Mersun jippo todellakin on ratsastaa joskus aikoinaan luodulla maineella ja NIMENOMAAN sillä että se tarjoaa luokassaan KALLEINTA..toki ainakin omasta mielestään myös luokassaan parasta..mutta ennenkaikkea siis kalleinta. Joissain maissa Mersu jopa mainostaa myyvänsä nimenomaan luokkansa kalleinta. Joihinkin..ja joissain maissa se tyyli myös uppoaa. Suomi lienee kärkimaita sen suhteen..koska Suomessa Mersulla tuntuu ihmisten mielissä olevan lähes käsittämättömän arvostettu imago. Kun Opel sitavastoin on huimasti aliarvostettu,oikeastaan kaikin puolin.

Jälleenmyyntiarvo Mersuissa on vähän kaksipiippuinen juttu..se vaihtelee melkisesti riippuen mallista. Hieman vanhemmat ja yleisemmät mallit pitävät hintansa yhtä hyvin tai huonosti kuin muutkin..sitävastoin hieman erikoisempien mallien osalta tilanne on (toistaiseksi) huomattavasti parempi.

Kateusasioiden osalta viittaisin tuohon Mersun Suomessa omaamaan käsittämättömän kovaan maineeseen.. Jos naapuri hankkii pitkälti yli 50t e maksavan uuden Vectra-farkun kukaan ei häntä kohtaan kateutta tunne..mutta jos naapuri kurvaa pihaan 40t maksaneella pari vuotta vanhalla C180:llä niin johan puheet alkaa..

Tietyllä tavalla olet hyvinkin oikeassa siinä että "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.." mutta toisaalta ihmisten arvostukset ovat erilaisia ja kun auto kuitenkin useimmiten hankitaan itseä varten niin uskon että valtaosa Mersun ostajista maksaa täysin tyytyväisenä "liikaa" autostaan. Joku ehkä maksaa imagosta, joku polkee naapuria kyykkyyn,jollekin Mersun valikoimasta vain löytyy tarpeisiin parhaiten sopiva auto ja joku vain ostaa taas Mersun kun on aina ennenkin ostanut.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Saahan Mersussa yhden asian ainakin mitä Opelilla ei ole tarjota tällä hetkellä kovinkaan laajasti....nimittäin takaveto /neliveto ....Niin ja malleja joissa on paljon tehoa :smile: :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2004-01-24 21:03 ]</font>
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Juu,kyllä takaveto on poikaa,ehkä tulevaisuudessa on pakko ajaa mersuilla ja bemareilla :grin: Kuulinvaan huhun,että Vito muuttuu takavedoksi,pitääkö muka paikaansa?
Olen ajanut 112 CDI mallia ja olin ihmeissäni,kun paku kiihtyy...
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Pitää paikkansa tällä tavoin mersu saa autojen valmistamisen kustannus tehokkaammaksi .....eli kaikki mallit ovat joko taka-/nelivetoisia.
Gutless
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gutless »

Varoitus, kun mä teen kotisivut niin ideana saattaa olla naurettavat tommis billetit, pakoputkenpäät tai sitten vaikka ruosteläjät. Omat käyttöpelit sopii tuohon viimeiseen kategoriaan. Sou not, ajetaan niin kuin vehkeet liikkuu : ) Ei se ruoste ketään haittaa paitsi katsastuksessa.
Kossu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kossu »

Liekö mersuissakin taso laskenut, velipojan c180 farkku 2002, ajettu 80 000km, alatukivarsi oli selvästi väljä. Ei sitä ehkä mersusta odottas sentään, opelista kylläkin... :razz:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2004-01-24 20:33, mä wrote:
On 2004-01-24 20:02, Megaman wrote:

ja joissain maissa se tyyli myös uppoaa.
Tuo on totta...

Itsekkin kelpuuttaisin esim SLK:n tai CLK:n ennemmin kuin yhdenkään Opelin,jos joku vaan antaisi hyväns syyn minkä takia maksaa enemmän,kuin muista merkeistä...(siis muun kuin "maine")
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-01-25 00:20, TJT wrote:

Itsekkin kelpuuttaisin esim SLK:n tai CLK:n ennemmin kuin yhdenkään Opelin,jos joku vaan antaisi hyväns syyn minkä takia maksaa enemmän,kuin muista merkeistä...(siis muun kuin "maine")
Tää on helppo perustella SLK:n osalta..vaikkapa siksi että ite olen sitä "joutunut" miettimään kovastikin silloin kun nykyistä hankin..ja mietin nytkin kun sen vaihtoa uuteen pohjustetaan.. :smile:

Mun mielestä SLK oli ja on edelleen ainoa vaihtoehto mitä Suomessa on tarjolla jos haluaa sporttisen avoauton joka kuitenkin käy 100%:sti myös talviautoksi.

Tänä päivänä tarjolla SLK:n lisäksi on Pösöt 206cc ja 307cc,Rellu Megane cabrio ja Opelilta tullee ihan pian Tigra cabrio.
Sitten on tietysti vielä MB SL..mutta se on hinnaltaan noin 2-5x muihin verrattuna.

Jos budjetti kestää laittaa projektiin noin 60t e ja kriteerit on ne mitä minulla niin enpä tiedä löytyisikö housuihini yhtään ihmistä joka valitsisi tuosta joukosta jonkun muun auton kuin SLK:n..tuskinpa..

Potentiaalisia kilpaijoita olisi ehkä Audi TT roadster,BMW Z4, ja miksei Opel Speedsterkin..mutta kaikki ovat rättikattoja..ja se ei oikein täällä Suomen talvessa pelitä se. Toki kaikkiin saa kovan katon lisävarusteena..mutta siltikin "vario"-kattoinen auto lyö vaivattomuudessaan nuo laudalta.

CLK:n osalta homma onkin jo paljon hankalampi..silloin nimittäin Mersu todella tarjoaa, tyylilleen uskollisena, luokassaan kalleinta ja heikoiten perusvarusteltua..

Halvin CLK..ilman lisävarusteita maksaa 57t e..ja sillä rahalla saa esim jo melkoisen Audi A4:n tai A6:n..ja bensarahaakin jää rutkasti..

Mun kohdalla Audi saattaisi hyvinkin viedä CLK:sta voiton juuri siksi että muut merkit tarjoavat samaan hintaan roimasti enemmän..SLK:n osalta ongelma on siinä että sillä ei ole potentiaalista kilpailijaa.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2004-01-24 21:59, Espoon Jore wrote:
Pitää paikkansa tällä tavoin mersu saa autojen valmistamisen kustannus tehokkaammaksi .....eli kaikki mallit ovat joko taka-/nelivetoisia.
Edelleenkin tenavatähden keulalla on mersun merkki ja se on etuvetoinen.

j.h

Auto, jolla on turvallisempaa ajaa päin hirveä kuin väistää sitä.
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Niinhän siinä on mutta kuuluu autoihin jota en osta koskaan ja sen vuoksi taisi unohtua. Kapea ja korkea tötterö ainoita autoja minin kanssa jossa joutuu istumaan niinkin kapeassa tilassa.
Vastaa Viestiin