Paras auto 18-vuotialle??
On siinä kaverilla ollu tuuria, jos tuosta autosta elävänä pääsi ulos...
Ekaksi autoksi on paras hommata jykevärunkoinen, ei liian siisti auto, joka ei kulje kuin max 160km/h. Lisäksi olis hyvä, jos se olis takavetoinen, että pääset tutuksi sen perän heittelyn kanssa, eikä mene sormi suuhun sitten kovassa paikassa. Lisäksi noita luisuja harjoitellessa huomaat, että joka mutkaan ei voi mennä 100 lasissa tai ollaan ojan pohjalla.
Ekaksi autoksi on paras hommata jykevärunkoinen, ei liian siisti auto, joka ei kulje kuin max 160km/h. Lisäksi olis hyvä, jos se olis takavetoinen, että pääset tutuksi sen perän heittelyn kanssa, eikä mene sormi suuhun sitten kovassa paikassa. Lisäksi noita luisuja harjoitellessa huomaat, että joka mutkaan ei voi mennä 100 lasissa tai ollaan ojan pohjalla.
Eipä noi 80-luvun/90-luvun alun autot mitenkään järkyttävän tukevarunkoisia ole. Aina kun näette lehdessä uutisen "2 kuoli ohitusturmassa" niin kuolleet ovat olleet juuri semmoisessa vähintään 10vuotta vanhassa kaarassa. Vastapuoli onkin sitten usein selvinnyt vammautumisella mikäli oli uus auto alla. Massa tietenkin ratkaisee myöskin paljon, eli kyllähän joku ford scorpio jyrää uuden renault twingon alleen..ei paljon airbagit auta.
Mun vinkki osta ainakin sen ikänen auto et saa kaskon ja investoi myös siihen, ihmeesti sen 2000E paskakin vituttaa persaukista kun metsään tyrkkää, noin kun sitä 18v aikaa muistelee.
Mut kyllä sitä tehokkaammillakin laitteilla tuoreen kortin kanssa pärjää jos ees hivenen on järkee päässä. Ja tuntui pärjäävän vaikkei ollutkaan
tais olla kyllä sit vastapainoks aikalailla tuuria...
Mut kyllä sitä tehokkaammillakin laitteilla tuoreen kortin kanssa pärjää jos ees hivenen on järkee päässä. Ja tuntui pärjäävän vaikkei ollutkaan
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro 6.2 LS3 -70
Menossa mukana 2013:
www.autoviitala.com, www.cr-renkaat.fi , www.tatech.fi , www.tarranet.fi
www.futurez.fi , www.martelius.com , SEO Kiikoinen , www.suojakalvot.fi , www.varastointia.fi , Rosetti.
Menossa mukana 2013:
www.autoviitala.com, www.cr-renkaat.fi , www.tatech.fi , www.tarranet.fi
www.futurez.fi , www.martelius.com , SEO Kiikoinen , www.suojakalvot.fi , www.varastointia.fi , Rosetti.
riippuu autosta ja asuin kunnasta yms. pikku jutuista.On 2004-01-24 21:25, Jaakko- wrote:
Meillä isäntä sannoo mulle, että mun ei kannata laittaa autoa kun mulla ei ois varaa pitää sitä.
Paljoko nuo kaskot ja muut vakuutus maksut on vuodessa?
tuolta voi laskea suuntaa antavan hinnan.
https://www2.tapiola.fi/autovakuutus/au ... tiedot.asp
edit: esimerkiksi Kadett 1.3 -85 450€ vuosi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ipa on 2004-01-24 22:13 ]</font>
Mullakin oli eka auto Opel Kadett c -79 1.2,ostin naapurista 600mk.Vähän hitsaamista ja pakkelointia väriksi metalli sähkönsininen,alle alut,jousista pari rinkiä pois ja voe että oli komee!Huiput tais olla jotain 120kmh.Ei kyllä oo mikään turvallinen jos vertaa nyky autoihin mut ei kyllä pääse turhan lujaakaan!
- SorsaTRanssissa
- 'Admiral'

Mulla ensimmäinen auto oli Datsun Sunny 140Y. Neliovinen takatuuppari jolla ajelin siihen saakka kun joku jurpo varasti siitä yöllä parkkiksella laturin ja syylärin 
Ei siihen mitään syvää suhdetta tullut. Seuraava olikin sitten jo Opel. -83 D Kadett 1,3S. Oli iso putki persiissä, tummennetut takalasit, kireetä nokkaa... Silloin jäin koukkuun eikä siitä ole ollut paluuta! Ja vuosihan oli tuolloin -92.
Ei siihen mitään syvää suhdetta tullut. Seuraava olikin sitten jo Opel. -83 D Kadett 1,3S. Oli iso putki persiissä, tummennetut takalasit, kireetä nokkaa... Silloin jäin koukkuun eikä siitä ole ollut paluuta! Ja vuosihan oli tuolloin -92.
joo kyllä mielestäni kannattaa ostaa kunnon auto, eikä vanhaa turvatonta romua.On 2004-01-23 10:13, Riihis wrote:
Eipä noi 80-luvun/90-luvun alun autot mitenkään järkyttävän tukevarunkoisia ole. Aina kun näette lehdessä uutisen "2 kuoli ohitusturmassa" niin kuolleet ovat olleet juuri semmoisessa vähintään 10vuotta vanhassa kaarassa. Vastapuoli onkin sitten usein selvinnyt vammautumisella mikäli oli uus auto alla. Massa tietenkin ratkaisee myöskin paljon, eli kyllähän joku ford scorpio jyrää uuden renault twingon alleen..ei paljon airbagit auta.
Kannattaa ajatella muutakin kuin auton hintaa
(1000 e auto romuna ja itse pyörätuolissa)
Olen nähnyt tilanteen jossa "iso" 626
törmäsi puntoon. Mazdasta kuoli toinen,koska
autossa ei airbaggeja yms.eikä ovipalkkeja.
puntosta tuli ehjänä pappa ja mummo(auto oli uusi) Siis jos värkeissä varaa uudehkompi auto + kasko vakuutus=kaikkein paras yhtälö.
Ensimmäisen auton osto on vähän kaksipiippuinen asia siinä mielessä, että ostatko vanhemman auton millä oppii oikeasti ajamaan vai ostavatko vanhemmat sinulle turvallisen uuden auton, jossa ajettavuus luultavasti paremman tuntuinen, mutta tosi tilanteessa ei minkään näköistä tuntoa, koska jousitus ei yksinkertaisesti kerro pyöriltä tulevaa viestiä ratille asti.
Hieman kärjistetty esimerkki, mutta periaatteessa mitä uudempi auto niin sitä vähemmän tuntumaa.
Nuori kuski ja uusi auto on vaarallinen yhdistelmä, mutta silti itse vanhempien autojen harrastajana olen tyytyväinen, että yhä useampi nuori ostaa ensimmäiseksi autokseen etuvetoisen eikä näinollen tuhoa vanhoja hienoja autoja
Esim. tiedän yhden tapauksen noin kymmenen vuoden takaa jossa isi osti pojalle ensimmäiseksi autoksi aidon alkup. ja unelmakuntoisen Rallye Coupe Kadett 1900 -69 ja kuinka ollakaan penkat ei ollu tarpeeksi tukevia ja ei muuta kuin seuraavaksi autoksi A Mantaa jne. 
Tosiasia on, että ajamaan ei opi kuin ajamalla ja jos leikkii niin aina sattuu vaurioita, mutta leikki on silti paras ajotaitojen kehittäjä.
Sääli vaan kun asiat ei ole enää niinkuin ennenmuinoin hyvinä aikoina, jolloin maalaiset asui maalla ja kaupunkilaiset kaupungissa eikä heti oltu soittamassa poliiseja kun naapurinpojat illalla rälläsivät sorateitä pitkin tai vaihtoehtoisesti talvisaikaan pellolle tai järvelle tahdyllä jääradalla.
Pahemman luokan vuodatusta...
Hieman kärjistetty esimerkki, mutta periaatteessa mitä uudempi auto niin sitä vähemmän tuntumaa.
Nuori kuski ja uusi auto on vaarallinen yhdistelmä, mutta silti itse vanhempien autojen harrastajana olen tyytyväinen, että yhä useampi nuori ostaa ensimmäiseksi autokseen etuvetoisen eikä näinollen tuhoa vanhoja hienoja autoja
Tosiasia on, että ajamaan ei opi kuin ajamalla ja jos leikkii niin aina sattuu vaurioita, mutta leikki on silti paras ajotaitojen kehittäjä.
Sääli vaan kun asiat ei ole enää niinkuin ennenmuinoin hyvinä aikoina, jolloin maalaiset asui maalla ja kaupunkilaiset kaupungissa eikä heti oltu soittamassa poliiseja kun naapurinpojat illalla rälläsivät sorateitä pitkin tai vaihtoehtoisesti talvisaikaan pellolle tai järvelle tahdyllä jääradalla.
Pahemman luokan vuodatusta...