1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
Re: 1.4 Turboissa vaihdelaatikko-ongelmia ?
n. 300€ tuli korjaukselle hintaa. Jopa kuluttaja-asiamies oli sitä mieltä, että joutuu osan korjauksesta maksamaan. Astrakaupoilla kannattaa sitten tingata hinnasta vaihteistorempan hinta pois. Vielä on sen verran epäileväinen olo tuon korjauksen kestävyyden suhteen, että voisin jopa lirauttaa RVS:n litkut tuonne laatikkoon. (eikä siitä sitten sen enempää)
Kumpaa suosittelisitte ensiavuksi takkuavaan laatikkoon, öljynvaihtoa vai tuota RVS-käsittelyä? Ajattelin että ensin toinen ja jos ei auta mitään, niin sitten vielä toinen.
Vai suosiolla molemmat kerralla?
Riippuu kuinka laatikko takkuaa?Wii kirjoitti:Kumpaa suosittelisitte ensiavuksi takkuavaan laatikkoon, öljynvaihtoa vai tuota RVS-käsittelyä? Ajattelin että ensin toinen ja jos ei auta mitään, niin sitten vielä toinen.
Jos vaihteet menee jäykästi päälle niin itselläni toimi parhaiten fuchs Titan sintofluid öljy ero GM ja redline öljyyn aivan valtava. Vaihteet menivät silmään todella pehmeästi tuolla öljyllä.
Vectra C -06 2.2
Vaihteensiirron takkuaminen johtuu joko vivustosta tai synkroista, kumpaankaan ei RVS auta. Hyvät öljyt voi auttaa synkrojen toimintaan.Wii kirjoitti:Kumpaa suosittelisitte ensiavuksi takkuavaan laatikkoon, öljynvaihtoa vai tuota RVS-käsittelyä? Ajattelin että ensin toinen ja jos ei auta mitään, niin sitten vielä toinen.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Samaa mieltä olen Tuomaksen kanssa. Useimmiten hyvät öljyt ratkaisevat ongelman.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ok unohdetaan sitten tuo rsv.
Pistän tilaukseen fuch titania 3 litraa, mitäs luulette selviääkö joku hieman halvempi korjaamo, ad, fixus tai ihan pikkupaja tuosta öljynvaihdosta vai pitääkö kiikuttaa merkkihuoltoon asti. Lähinnä että osaavat oikean määrän laittaa, eivätkä säädä mitään omiaan...
Pistän tilaukseen fuch titania 3 litraa, mitäs luulette selviääkö joku hieman halvempi korjaamo, ad, fixus tai ihan pikkupaja tuosta öljynvaihdosta vai pitääkö kiikuttaa merkkihuoltoon asti. Lähinnä että osaavat oikean määrän laittaa, eivätkä säädä mitään omiaan...
Pitäis ongelmitta onnistua muuallakin kuin merkkiliikkeessä. Ihan pikkupajoista on vaikea sanoa, mutta ad tai fiksus pitäis olla ok.
Öljymäärä on n. 2,4 litraa.
Öljymäärä on n. 2,4 litraa.
Tervehdys! Osallistunpa minäkin tähän ketjuun, kun ilmeisesti samansuuntaista ongelmaa myös omassa vm -11 Astra 1.6 T:ssa. Talven ajan useaan kertaan etsitty kummallista, kylmänä esiintyvää ääntä, joka nyt tämänhetkisen arvion mukaan tulee laatikosta. Hetki sitten huolto soitti ja kertoi maahantuojan ehdotuksen: kulut kolmeen osaan, maahantuojalle, myyjä liikkeelle ja mulle. Aikovat vaihtaa koko laatikon. En olisi kovin innokas maksamaan 1400€ osuutta. Autolla ajettu nyt 84tkm ja ollut mulla vajaan vuoden. Olen toinen omistaja ja edelliseltä omistajalta olen kuullut, että autosta on etsitty jo ensimmäisessä huollossa jotain ylimääräistä ääntä, jonka syytä ei kuitenkaan ole saatu selville. Myyjä liike on merkkiliike ja sama, missä auto on aiemmin huollettu. Minun teettämät huollot myös tehty merkkiliikkeessä. Myös omaopel-palvelussa on merkintä ensimmäisen huollon kohdalla "ylimääräisestä resonoivasta äänestä". Tämä ei kuitenkaan tullut minun tietoon autoa ostaessani. Vikaa etsittäessä täällä "omalla" korjaamolla, autoon on vaihdettu jo vesipumppu, lisätty etulokasuojiin äänieristystä ja todettu myös turbossä väljyyttä. Korjaukset ei ole ääntä poistaneet.
Että mitähän tässä nyt sitten tekisi? Hyviä neuvoja saa esittää. Kiitos.
Astra J 1.6t ST -11
Lue tätä topiccia n. 10 sivua aiemmin... noin vähän ajatun laatikon vaihdosta noin uuteen autoon ei missään nimessä pidä maksaa 1400 euroa. Ainakin 1000 euroa osuuden hinnasta pois. 200 - 300 euroa on joutunut omistaja maksamaan toki vähemmän ajetun auton laatikon vaihdosta.tmo kirjoitti:Tervehdys! Osallistunpa minäkin tähän ketjuun, kun ilmeisesti samansuuntaista ongelmaa myös omassa vm -11 Astra 1.6 T:ssa. Talven ajan useaan kertaan etsitty kummallista, kylmänä esiintyvää ääntä, joka nyt tämänhetkisen arvion mukaan tulee laatikosta. Hetki sitten huolto soitti ja kertoi maahantuojan ehdotuksen: kulut kolmeen osaan, maahantuojalle, myyjä liikkeelle ja mulle. Aikovat vaihtaa koko laatikon. En olisi kovin innokas maksamaan 1400€ osuutta. Autolla ajettu nyt 84tkm ja ollut mulla vajaan vuoden. Olen toinen omistaja ja edelliseltä omistajalta olen kuullut, että autosta on etsitty jo ensimmäisessä huollossa jotain ylimääräistä ääntä, jonka syytä ei kuitenkaan ole saatu selville. Myyjä liike on merkkiliike ja sama, missä auto on aiemmin huollettu. Minun teettämät huollot myös tehty merkkiliikkeessä. Myös omaopel-palvelussa on merkintä ensimmäisen huollon kohdalla "ylimääräisestä resonoivasta äänestä". Tämä ei kuitenkaan tullut minun tietoon autoa ostaessani. Vikaa etsittäessä täällä "omalla" korjaamolla, autoon on vaihdettu jo vesipumppu, lisätty etulokasuojiin äänieristystä ja todettu myös turbossä väljyyttä. Korjaukset ei ole ääntä poistaneet.
Ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen heti arkena. Pyydä häneltä mielipide asiasta.
Toinen vaihtoehto on korjauttaa laatikko, eli vaihdattaa laakerit. Kustannus on huomattavasti pienempi.
Lue tuosta topicista : http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=238599
Meillä vm -11 Astra 1.4 T. 86000km kohdalla laatikkoon vaihdettiin laakerit. GM kustansi 80%. Sama vesipumpussa. 500€ paikkeilla koko setti vuokra autoineen. Pari päivää oli auto pajalla. Älä suostu tuohon.tmo kirjoitti:Tervehdys! Osallistunpa minäkin tähän ketjuun, kun ilmeisesti samansuuntaista ongelmaa myös omassa vm -11 Astra 1.6 T:ssa. Talven ajan useaan kertaan etsitty kummallista, kylmänä esiintyvää ääntä, joka nyt tämänhetkisen arvion mukaan tulee laatikosta. Hetki sitten huolto soitti ja kertoi maahantuojan ehdotuksen: kulut kolmeen osaan, maahantuojalle, myyjä liikkeelle ja mulle. Aikovat vaihtaa koko laatikon. En olisi kovin innokas maksamaan 1400€ osuutta. Autolla ajettu nyt 84tkm ja ollut mulla vajaan vuoden. Olen toinen omistaja ja edelliseltä omistajalta olen kuullut, että autosta on etsitty jo ensimmäisessä huollossa jotain ylimääräistä ääntä, jonka syytä ei kuitenkaan ole saatu selville. Myyjä liike on merkkiliike ja sama, missä auto on aiemmin huollettu. Minun teettämät huollot myös tehty merkkiliikkeessä. Myös omaopel-palvelussa on merkintä ensimmäisen huollon kohdalla "ylimääräisestä resonoivasta äänestä". Tämä ei kuitenkaan tullut minun tietoon autoa ostaessani. Vikaa etsittäessä täällä "omalla" korjaamolla, autoon on vaihdettu jo vesipumppu, lisätty etulokasuojiin äänieristystä ja todettu myös turbossä väljyyttä. Korjaukset ei ole ääntä poistaneet.
2010 malliseen H sukupolven Astraan laatikon laakeroinnin "omavastuu" oli 300€.taimen48 kirjoitti:Sama vesipumpussa. 500€ paikkeilla koko setti vuokra autoineen. Pari päivää oli auto pajalla. Älä suostu tuohon.
Kyllä sitä pitäisi jo seuraavan sukupolven autossa olla kustannukset ainakin samat tai pienemmät.
Kuitenkin ihan selkeästi tunnettu tyyppivika/rakennevika.
Taitaa tulla laatikkovalmistajalle aika kalliiksi tämä. Tuskin näitä loppupeleissä ainakaan ihan kokonaan pistetä Opelin laskuun. Samaa lootaa on melko useassa muussakin autossa
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Kiitoksia vinkeistä! En todellakaan ole innostunut maksamaan ko. summaa! Tänään myyjäliikkeeseen olinkin jo yhteydessä ja kerroin mielipiteeni. Pyysivät sinne omaa ehdotusta kustannusten jakamisesta.
Kuinka muuten te, joille on jo laatikot vaihdettu tai korjattu, olette saaneet tuollaisia sopimuksia tehtyä ja missä? Siis että GM maksaa 80-90% kustannuksista. Pystyykö maahantuojaan suoraan olemaan yhteydessä, vai pitääkö vaan välikäsien kautta päästä eteenpäin?
Kuluttajaneuvontaankin soitin, ja neuvoivat sopimaan, että maksaisin osuuden alvittomasta summasta. Myyjäliike kuulemma voi ALV:t vähentää verotuksessaan. Hintaa jää kyllä siltikin aika reilusti. Sanoivat että, kun laatikon suunnitellusta "kestosta" on käytetty kolmasosa, niin kolmasosa myös kustannuksista tulisi mulle. Ja kun saan uudemman laatikon, niin auton arvokin muka kasvaa.
Kannattaisiko tässä ehdottaa laatikon korjaamista? Maksaisi ehkä vähän vähemmän...
Kuinka muuten te, joille on jo laatikot vaihdettu tai korjattu, olette saaneet tuollaisia sopimuksia tehtyä ja missä? Siis että GM maksaa 80-90% kustannuksista. Pystyykö maahantuojaan suoraan olemaan yhteydessä, vai pitääkö vaan välikäsien kautta päästä eteenpäin?
Kuluttajaneuvontaankin soitin, ja neuvoivat sopimaan, että maksaisin osuuden alvittomasta summasta. Myyjäliike kuulemma voi ALV:t vähentää verotuksessaan. Hintaa jää kyllä siltikin aika reilusti. Sanoivat että, kun laatikon suunnitellusta "kestosta" on käytetty kolmasosa, niin kolmasosa myös kustannuksista tulisi mulle. Ja kun saan uudemman laatikon, niin auton arvokin muka kasvaa.
Kannattaisiko tässä ehdottaa laatikon korjaamista? Maksaisi ehkä vähän vähemmän...
Astra J 1.6t ST -11
Yleensä maahantuojaan on yhteydessä se myyjäliike (merkkiliike). Tekevät kyselyn kustannusten jaosta.
Teoriassa on kolmasosa suunnitellusta kestosta... ja käytännössä laatikon osalta autosi on sitten uutta vastaava, mutta eipä se juuri esimerkiksi myyntihinnassa näy.
Linkittämässäni toisessa topicissa muuutaman merkkiliikkeen lausuman perusteella ei enää vaihdeta uusia vaihteistoja, vaan rikkinäiset korjataan.
Muutama on lähetetty seinäjoelle korjattavaksi. Korjaus tulee kaikille osapuolille halvemmaksi.
Korjauksen hinta n. 400-800 euroa... siihen laatikon irrotus ja kiinnitys... ehkä yhteensä 1500. Uusi laatikko 3500 euroa , siihen vanhan irrotus ja uuden kiinnitys... kokonaishinta yli 4000 euroa. Jotenkin tuohon suuntaan.
Ehdottaisin kyllä ennemmin sitä korjaamista , jos/kun itsellesi jää tuo 1/3 kustannuksista.
Teoriassa on kolmasosa suunnitellusta kestosta... ja käytännössä laatikon osalta autosi on sitten uutta vastaava, mutta eipä se juuri esimerkiksi myyntihinnassa näy.
Linkittämässäni toisessa topicissa muuutaman merkkiliikkeen lausuman perusteella ei enää vaihdeta uusia vaihteistoja, vaan rikkinäiset korjataan.
Muutama on lähetetty seinäjoelle korjattavaksi. Korjaus tulee kaikille osapuolille halvemmaksi.
Korjauksen hinta n. 400-800 euroa... siihen laatikon irrotus ja kiinnitys... ehkä yhteensä 1500. Uusi laatikko 3500 euroa , siihen vanhan irrotus ja uuden kiinnitys... kokonaishinta yli 4000 euroa. Jotenkin tuohon suuntaan.
Ehdottaisin kyllä ennemmin sitä korjaamista , jos/kun itsellesi jää tuo 1/3 kustannuksista.
Moi.
Mikähän vaihteisto on insignian 2,0CDTI 118kw/160hv koneessa?? onko samaa "kuraa" kuin 96kw/131hv koneessa. Yritin hakea ja selailla, mutta ei osunut silmään mitään tietoa tuosta koneesta.
Onko näissä muita "ominaisuuksia" kuin tuo vaihteisto?
Mikähän vaihteisto on insignian 2,0CDTI 118kw/160hv koneessa?? onko samaa "kuraa" kuin 96kw/131hv koneessa. Yritin hakea ja selailla, mutta ei osunut silmään mitään tietoa tuosta koneesta.
Laatikkona F40WR, on kestävämpi kuin M32. http://www.opel-infos.de/modelle/insignia_4t.html löytyy lisää tietoa.Mono kirjoitti:Moi.
Insignia B Grand Sport '22