temetsy kirjoitti:Jos logistiikka kiinnostaa niin pakuahan saa ajaa ilman ammattipätevyyttä mun käsityksen mukaan. Sopivaan firmaan kun menee ja hommansa hoitaa niin saattaa työnantaja maksaa ammattipätevyyskoulutuksen ja siitä sitten itse pikkuhiljaa ajaa kortit. Ja kyllähän perustutkintoonkin pääsee jos on asenne kohdallaan ja peruskoulusta jonkinnäköiset paperit
Juu pakua saa kyllä ajaa, mutta se sitten taas että missä virmassa semmosta työtä on tarjolla, siitä ei ole mitään havaintoa.
Peruskoulunpaperit kyllä löytyy, mutta eipä sitä päästy Logistiikalle vaikka kuinka selväksi tehnyt että ainoa ala joka itseä kiinnostaa tai motivoi koulua käymään. Sen sijaan pasittivat Metallialalle. Jaksohan sitä paskaa käydä sen 1h kuuntelemassa ja pois kirjoilta.
-Mies voi lähetä Opelista, mutta Opel ei miehestä.
Ite en aikanaa päässy amiksessa mihin halusin ja menin sähköpuolelle peruutuspaikalla... eka vuosi meni sillai että ihan sama ku keväällä tulee uus hakuaika niin vaihan puolta. Onneks en vaihtanu. 3 vuotta töitä takana ja kyllä nää sähkärin hommat oli se mun juttu vaikkei kiinnostanukkaa ensin yhtään
Rizla^^ kirjoitti:Ite en aikanaa päässy amiksessa mihin halusin ja menin sähköpuolelle peruutuspaikalla... eka vuosi meni sillai että ihan sama ku keväällä tulee uus hakuaika niin vaihan puolta. Onneks en vaihtanu. 3 vuotta töitä takana ja kyllä nää sähkärin hommat oli se mun juttu vaikkei kiinnostanukkaa ensin yhtään
Voihan siinä toki noinkin käydä. itsellä vaan ollut tuo Logistiikka haaveena 5vuotiaasta asti (13 vuotta) että kyllä se vaan siitä pidetään kiinni
itse en sitä työtä sen takia valitse että olisi palkka hyvä. Rakennus sekä metallialat taitaa olla paraspalkkasia ns ''Normaaleista'' töistä.
Itseä ei juurikaan kumpikaan kiinnosta. Sitten katsotaan logistiikka. Ainoa ala joka kiinnostaa, ja palkkahan on aivan HELEVETIN hyvä siihennähden minkämittasta päivää painetaan, ja kuinka tärkeä kys. ala on
Et oo ajatellu ekaksi esim vaikka työnhakukurssia, kun tuntuu CV.kin olevan tuntematon käsite?
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Rizla^^ kirjoitti:Ite en aikanaa päässy amiksessa mihin halusin ja menin sähköpuolelle peruutuspaikalla... eka vuosi meni sillai että ihan sama ku keväällä tulee uus hakuaika niin vaihan puolta. Onneks en vaihtanu. 3 vuotta töitä takana ja kyllä nää sähkärin hommat oli se mun juttu vaikkei kiinnostanukkaa ensin yhtään
vinkkinä voin sanoa että pidä selkä ja olkapäät kunnossa.itellä kesti kaapelin vetämistä ja kattoon kurkottamista jotain 15v ennen kuin alkoivat temppuilemaan joten nyt toivoo että ois nuorempana vähän tajunnut "huoltaa" noita paikkoja.
vinkkinä voin sanoa että pidä selkä ja olkapäät kunnossa.itellä kesti kaapelin vetämistä ja kattoon kurkottamista jotain 15v ennen kuin alkoivat temppuilemaan joten nyt toivoo että ois nuorempana vähän tajunnut "huoltaa" noita paikkoja.
itse en sitä työtä sen takia valitse että olisi palkka hyvä. Rakennus sekä metallialat taitaa olla paraspalkkasia ns ''Normaaleista'' töistä.
Itseä ei juurikaan kumpikaan kiinnosta. Sitten katsotaan logistiikka. Ainoa ala joka kiinnostaa, ja palkkahan on aivan HELEVETIN hyvä siihennähden minkämittasta päivää painetaan, ja kuinka tärkeä kys. ala on
"Osa ihmisistä tajuaa oman vahvuutensa olevan muualla kuin työelämässä. He käyvät töissä vain saadakseen rahaa, ja ovat ratkaisuunsa täysin tyytyväisiä. Oikea elämä on muualla."
Sieltähän löyty tällänen pätkä ja allekirjotan tuon kyllä.
Itseä ei juurikaan kumpikaan kiinnosta. Sitten katsotaan logistiikka. Ainoa ala joka kiinnostaa, ja palkkahan on aivan HELEVETIN hyvä siihennähden minkämittasta päivää painetaan, ja kuinka tärkeä kys. ala on :)
Onko tämä luettava niin että palkka on hyvä, päivät lyhyitä ja alan arvostus korkealla?
Vai päivät pitkiä, palkka huono ja alan arvostus huonoa?
Koska kyllä se enempi tuota jälkimmäistä tahtoopi olla....
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Itseä ei juurikaan kumpikaan kiinnosta. Sitten katsotaan logistiikka. Ainoa ala joka kiinnostaa, ja palkkahan on aivan HELEVETIN hyvä siihennähden minkämittasta päivää painetaan, ja kuinka tärkeä kys. ala on :)
Onko tämä luettava niin että palkka on hyvä, päivät lyhyitä ja alan arvostus korkealla?
Tuossa artikkelissa kun luki että nuoriso haluaa työhön jossa suuri palkka. Lähinnä tuo loppu oli ihan sarkasmilla kirjoitettu
Tuossa artikkelissa kun luki että nuoriso haluaa työhön jossa suuri palkka. Lähinnä tuo loppu oli ihan sarkasmilla kirjoitettu
Jos palkka on tärkein valintakriteeri alaa valitessa niin suosittelen valitsemaan jonkun muun alan kuin logistiikan, siellä meinaan joutuu töitäkin tekemään sen palkan eteen..
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Jos palkka on tärkein valintakriteeri alaa valitessa niin suosittelen valitsemaan jonkun muun alan kuin logistiikan, siellä meinaan joutuu töitäkin tekemään sen palkan eteen..
Nyt menee kyllä jokukohta ohi ja todella lujaa..
Killroy kirjoitti:Et oo ajatellu ekaksi esim vaikka työnhakukurssia, kun tuntuu CV.kin olevan tuntematon käsite?
Näillä kursseilla voi pyyhkiä persettä.
Mä joskus nuorena kossina olin tollasella ku olin ekaa kertaa työkkärin listoilla, ja ei siellä kyllä käsitelty mitään työnhakuun liittyvää, suurinosa niistä kurssilaisista haisi viinalta (vanhalta ja uudemmalta) ja Ähtäristä joku siivooja kävi lässyttämäs omaa työhommaansa. Jos ei kurssille olis menny olis karenssia napsunu, mut näki kyllä siinä mitä nää työkkärin kurssit on. Niillä ei tehdä mitään muuta ku kaunistellaan työttömyyslukemia ja kehuskellaan medias kuinka työttömyys on laskenu
Nyt se työttömyys muuten on noussu eli porukka ei taida käydä enää työkkärin kursseilla
Killroy kirjoitti:Et oo ajatellu ekaksi esim vaikka työnhakukurssia, kun tuntuu CV.kin olevan tuntematon käsite?
Näimpä. Noitahan on jo yläasteella väännetty muistaakseni äikän tunnilla nii luulis olevan ihan peruskauraa. Eikai noihin amiksen linjoihin tarvi ku hakea nii pääsee ja muutenki naurettavan helppo koulu käyä nykäsemäsä läpi ja hankkimasa ammatti. Paremmalta se levyseppähitsaaja papereisa näyttää mitä perus- tai "elämäm kova koulu". Ite menin valmistumisen jälkeen muutaman viikon päästä aikuisopistoon suorittaan hitsausluokkia ku ei tuntunu töitä olevan tarjolla, vaikka oli ns. verkot vesillä.
Viikon ja pari hitsausluokkaa ehin suorittaa ku tultiin hakeen töihin ja sillä tiellä ollaan edelleen. Tosin firma on vaihtunu pari kertaa. Palkka on omasta mielestä ihan mukava ja näillä menoilla jotain jää säästöönki.
Aika montaa erilaista hommaa tullu tehtyä viimeisen 10v aikana enkä tälläkään hetkellä tee ns. oman alan hommia, vaikka niitäki riittää.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69